Zaproszenie do ankiety

Aktualne zasady i ograniczenia związane z koronawirusem (aktualizacja od 26 czerwca) - szczegóły w AKTUALNOŚCIACH.

Informacja w sprawie zmian w składzie zarządu oraz Rady Nadzorczej spółki WKD

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że prezes zarządu spółki, Grzegorz Dymecki, w związku z nabyciem praw emerytalnych, złożył rezygnację z dniem 30.06.2017 ze stanowiska prezesa zarządu. Rada Nadzorcza spółki WKD przyjęła złożoną rezygnację. W składzie zarządu pozostają osoby dotychczas pełniące funkcję członków zarządu WKD, tj. Jolanta Dałek oraz Michał Panfil, któremu powierzono pełnienie obowiązków prezesa zarządu.

Skład zarządu spółki WKD od dnia 01.07.2017:

  • Michał Panfil – p.o. prezesa zarządu
  • Jolanta Dałek – członek zarządu

Ponadto w dniu 29.06.2017 Zgromadzenie Wspólników WKD podjęło decyzję w sprawie powołania nowej Rady Nadzorczej WKD. Do nowego składu Rady Nadzorczej powołane zostały cztery z pięciu osób dotychczas pełniących funkcje członków Rady, tj.: Mariusz Frankowski – przewodniczący, Małgorzata Więckowska, Andrzej Kamasa i Grzegorz Benedykciński. Na nowego Członka Rady Nadzorczej powołana została Agnieszka Stankiewicz, która zastąpiła dotychczas zasiadającego w Radzie Edwarda Sobolewskiego.

MODERNIZACJA MOSTU NA RZECE ZIMNA WODA W KM 20.508 LINII KOLEJOWEJ NR 47 NA SZLAKU KOMORÓW - PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA W OKRESIE 01.06-31.07.2017

KOMUNIKAT WKD W SPRAWIE ORGANIZACJI RUCHU POCIĄGÓW NA LINII WKD W ZWIĄZKU Z MODERNIZACJĄ MOSTU NA RZECE ZIMNA WODA W KM 20.508 LINII KOLEJOWEJ NR 47 NA SZLAKU KOMORÓW – PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA W OKRESIE OD 01.06.2017 DO 31.07.2017

 Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w związku z modernizacją mostu na rzece Zimna Woda w km 20.508 linii kolejowej nr 47 na szlaku Komorów – Podkowa Leśna Główna w okresie od 1 czerwca do 31 lipca 2017 r. na linii WKD zostaną wprowadzone ograniczenia w ruchu pociągów oraz będzie obowiązywać specjalny rozkład jazdy.

 Specjalna organizacja ruchu pociągów na linii WKD obejmie okres od 1 czerwca do 31 lipca 2017 r. i zostanie podzielona na dwa etapy:

ETAP 1: od 01.06.2017 do 30.06.2017 (zamknięty tor nr 1: tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego):

A. Kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:

DZIEŃ POWSZEDNI:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Podkowa Leśna Główna          (dla podróżnych do/z Grodziska Maz. obowiązuje przesiadka na stacji Podkowa Leśna Główna)

-     Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska      (dla podróżnych do/z Grodziska Maz.)

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                             (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

SOBOTA, NIEDZIELA, ŚWIĘTO:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                               (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

B. Na odcinku Komorów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów będzie się odbywać wahadłowo, wyłącznie po torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy). Tor nr 1 będziew tym czasie całkowicie zamknięty dla ruchu pociągów (wraz ze wszystkimi peronami przystankowymi zlokalizowanymi przy tym torze).  

Na odcinku Pruszków WKD – Podkowa Leśna Główna w zamian za część wycofanych kursów pociągów zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA)

C. Na odcinku Milanówek Grudów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. W zamian za wycofane pociągi na tej relacji zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

D. Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz obsługującymi relację w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi od 7 do 8 minut.

Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić również punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz pojazdami zastępczej komunikacji autobusowej obsługującymi relację w kierunku Milanówka. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi średnio 5 minut.

ETAP 2: od 01.07.2017 do 31.07.2017 (zamknięty tor nr 2: tor prawy w kierunku Warszawy):

A. Kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:

DZIEŃ POWSZEDNI:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Podkowa Leśna Główna          (dla podróżnych do/z Grodziska Maz. obowiązuje przesiadka na stacji Podkowa Leśna Główna)

-     Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska      (dla podróżnych do/z Grodziska Maz.)

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                             (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

SOBOTA, NIEDZIELA, ŚWIĘTO:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów                               (dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

B. Na odcinku Komorów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów będzie się odbywać wahadłowo, wyłącznie po torze nr 1 (tor prawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego). Tor nr 2 będzie w tym czasie całkowicie zamknięty dla ruchu pociągów (wraz ze wszystkimi peronami przystankowymi zlokalizowanymi przy tym torze).
Na odcinku Pruszków WKD – Podkowa Leśna Główna w zamian za część wycofanych kursów pociągów zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

C. Na odcinku Milanówek Grudów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. W zamian za wycofane pociągi na tej relacji zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

D. Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz obsługującymi relację w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi od 7 do 8 minut.

Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić również punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz pojazdami zastępczej komunikacji autobusowej obsługującymi relację w kierunku Milanówka. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi średnio 5 minut.

INFORMACJE DODATKOWE

A. Podróżni korzystający z autobusowej komunikacji zastępczej zobowiązani są do podróżowania tą komunikacją na podstawie ważnego biletu WKD jednorazowego lub okresowego. W związku z brakiem możliwości skasowania biletu jednorazowego w autobusie, pasażerowie rozpoczynający podróż zobowiązani są skasować odręcznie bilet jednorazowy w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

B. W odstępstwie od terminów wskazanych w § 13 Regulaminu Przewozu Osób, Rzeczy i Zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO-WKD), podróżni, którzy zrezygnują z przejazdów pociągami WKD mogą dokonać zwrotu biletów okresowych odcinkowych: tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych i kwartalnych zakupionych najpóźniej 31 maja 2017 r. i ważnych na przejazdy w dniu 1 czerwca 2017 r. i później:

  1. całkowicie niewykorzystanych,
  2. częściowo niewykorzystanych, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych

bez potrącania odstępnego.

Zwrotu biletów całkowicie lub częściowo niewykorzystanych dokonują odpowiednio:

  • kasy biletowe w przypadku biletów zakupionych w kasach
  • Centrum Obsługi Klienta w Warszawie (stacja metro Świętokrzyska – pawilon 1000 E, tel. 22 656-41-00. Punkt czynny jest od pn. do pt. w godz. 8:00 – 18:00),
    w przypadku biletów zakupionych w automatach biletowych.

 

Uprzejmie prosimy o szczegółowe zapoznanie się z organizacją ruchu pociągów WKD w okresie ograniczeń, w  celu zaplanowania dogodnej podróży.

Przepraszamy za utrudnienia


DO POBRANIA

Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w okresie od 01.06.2017-30.06.2017 (etap 1)

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- dzień powszedni

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- sobota, niedziela i święto

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - dzień powszedni

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - sobota, niedziela i święto

 


Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w okresie od 01.07.2017-31.07.2017 (etap 2)

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- dzień powszedni

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD-Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów- sobota, niedziela i święto

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - dzień powszedni

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Warszawa Śródmieście WKD - sobota, niedziela i święto

Wskaźnik punktualności w II kwartale 2017 r.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Urząd Transportu Kolejowego w II kwartale 2017 r. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim uzyskując bardzo wysoki 99,52% wskaźnik punktualności.

Poniżej tabela dot. punktualności przewozów pasażerskich w II kwartale 2017 r.

               Nazwa przewoźnika  II kwartał
1. Warszawska Kolej Dojazdowa 99,52%
2. UBB GMBH 98,89%
3. PKP SKM w Trójmieście 98,16%
4. Łódzka Kolej Aglomeracyjna 96,38%
5. Koleje Małopolskie 95,16%
6. Szybka Kolej Miejska w Warszawie 94,68%
7. Arriva RP 94,60%
8. Koleje Mazowieckie 92,88%
9. Koleje Wielkopolskie 92,72%
10. Przewozy Regionalne 92,40%
11. Koleje Śląskie 91,09%
12. Koleje Dolnośląskie 89,97%
13. PKP Intercity 76,64%
Ogółem 92,29%

Źródło: www.utk.gov.pl

Bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów, podobnie jak w latach ubiegłych, Spółka osiągnęła dzięki następującym czynnikom:

  1. Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, znacząco upraszczające ścieżkę decyzyjną oraz działania interwencyjne w przypadku zaistnienia jakiegokolwiek zdarzenia awaryjnego – tak po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej scentralizowanej w jednej komórce organizacyjnej.
  2. Prowadzenie przewozów kolejowych na całkowicie wydzielonej linii kolejowej, z infrastrukturalnego punktu widzenia niezależnej od sieci innych zarządców.
  3. Infrastruktura zarządzana przez Spółkę nie jest wykorzystywana przez innych przewoźników.
  4. Posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych taboru oraz infrastruktury kolejowej z odpowiednio wykwalifikowanym personelem, przy jednoczesnym ograniczonym do niezbędnego minimum zlecaniu usług w tym zakresie jednostkom zewnętrznym. Dzięki powyższemu możliwe jest osiągnięcie niskiej usterkowości eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów zarządzanej infrastruktury kolejowej.
  5. Oferta przewozowa skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, zapewniającego niezbędne rezerwy oraz niską podatność na zakłócenia.

Konsultacje społeczne w sprawie budowy drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego (AKTUALIZACJA: MAPY)

Firma Multiconsult Polska, na zlecenie Warszawskiej Kolei Dojazdowej, opracowuje Studium Wykonalności dla projektu pod nazwą „Modernizacja infrastruktury kolejowej linii WKD – poprzez budowę drugiego toru linii kolejowej nr 47 od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego”. Celem projektu jest zwiększenie przepustowości szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska linii kolejowej nr 47.

Przewiduje się wykonanie prac modernizacyjnych polegających na kompleksowej wymianie nawierzchni istniejącego toru oraz dobudowę drugiego toru na szlaku Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska. W ramach prac wykonana zostanie m.in.:

  • optymalizacja geometrii linii kolejowej (w granicach istniejących konstrukcji ziemnych) celem poprawy istniejącej prędkości maksymalnej,
  • zastosowanie nawierzchni bezstykowej oraz rozjazdów spawanych,
  • elektryfikacja dobudowanego toru,
  • wymiana na nowe wszystkich obiektów inżynieryjnych,
  • przebudowa peronów na wszystkich przystankach osobowych,
  • dobudowa peronów dla potrzeb drugiego toru, dojścia do peronów dostosowane dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się, wyposażenie peronów w elementy małej architektury oraz wiaty, elementy systemu informacji dla podróżnych, elementy systemu monitoringu,
  • niezbędna przebudowa przejazdów kolejowo – drogowych wynikająca z dobudowy drugiego toru,
  • modernizacja budynków w części obsługi pasażerów (pomieszczenia kas wraz z zapleczem) na stacjach Podkowa Leśna Główna oraz Grodzisk Mazowiecki Radońska,

Na obecnym stadium projektowym rozważane są 2 warianty inwestycyjne modernizacji infrastruktury kolejowej linii WKD:

  1. kombinacja wariantu 1a i wariantu 2a
  2. kombinacja wariantu 1a i wariantu 2b

wariant 1a Włączenie linii nr 48 w rejonie przystanku osobowego „Podkowa Leśna Zachodnia” polegające na połączeniu linii kolejowych z kierunku Grodziska Mazowieckiego i Milanówka w rejonie przystanku Podkowa Leśna Zachodnia
wariant 2a Włączenie grupy torów postojowych z zabezpieczeniem sposobu manewrowania w czynnych torach szlakowych (głównych), bez przebudowy/rozbudowy układu torowego stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”.
wariant 2b Włączenie grupy torów postojowych z przebudową/rozbudową układu torowego stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”.
Kompleksowa przebudowa peronów na stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”.

 

 

 

 

 

 

 

W ramach Studium Wykonalności opracowywana jest dokumentacja środowiskowa, której efektem będzie uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. W ramach projektu Wykonawca dokumentacji przeprowadzi konsultacje społeczne z mieszkańcami poszczególnych miejscowości leżących wzdłuż projektowanego do modernizacji szlaku linii kolejowej nr 47. Na spotkaniach zostaną przedstawione podstawowe informacje o przedsięwzięciu inwestycyjnym.

Planowane są następujące terminy spotkań:

  • Brwinów w dniu 8 czerwca od godziny 16:00 – Sala widowiskowa OSP Brwinów ul. Pszczelińska 3
  • Podkowa Leśna w dniu 8 czerwca od godziny 18:30 – Sala widowiskowa Centrum Kultury i Inicjatyw Obywatelskich ul. Świerkowa 1
  • Milanówek w dniu 9 czerwca od godziny 16:00 – Sala konferencyjna w UM Milanówka ul. Spacerowa 4
  • Grodzisk Mazowiecki w dniu 9 czerwca od godziny 18:30 – Sala konferencyjna Ośrodka Kultury Gminy Grodzisk Mazowiecki ul. Spółdzielcza 9

 

Zainteresowanych prosimy również o uzupełnienie ankiety (do pobrania na stronie) i odesłanie jej na adres [email protected] do dnia 21.06.2017 r.

W związku z opracowywanym projektem pragniemy zasięgnąć Państwa opinii na temat przedmiotowego przedsięwzięcia:

1. Czy są Państwo za zwiększeniem przepustowości na linii kolejowej nr 47 i dobudową 2 toru na odcinku Podkowa Leśna – Grodzisk Mazowiecki?

  • Tak
  • Nie
  • Nie mam zdania

2. Proszę podać miejsce zamieszkania:

  • Gmina Brwinów
  • Gmina Milanówek
  • Gmina Podkowa Leśna
  • Gmina Grodzisk Mazowiecki
  • Inne

3. Jak często używacie Państwo kolejki WKD na odcinku Podkowa Leśna – Grodzisk Mazowiecki?

  • Kilka razy dziennie
  • kilka razy w tygodniu
  • kilka razy w miesiącu
  • Wcale

Dokumenty związane - do pobrania:

Ogłoszenie o konsultacjach (PDF)

Formularz zgłaszania uwag i wniosków (DOCX)

Formularz zgłaszania uwag i wniosków (PDF)

Mapa dla wariantu inwestycyjnego 1

Mapa dla wariantu inwestycyjnego 2

Informacja w sprawie Systemu Informacji Pasażerskiej na stacjach i przystankach osobowych WKD

AKTUALIZACJA 26.04.2017 - 16:00

Podjęto przywracanie elementów podsystemu na poszczególnych obiektach peronowych.


Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w związku z awarią serwera, na którym jest zainstalowane oprogramowanie zarządzające podsystemem informacji pasażerskiej oraz oprogramowanie służące do zarządzania treściami prezentowanymi na elektronicznych tablicach informacji przystankowej, wystąpił tymczasowy brak możliwości wyświetlania informacji o planowanych oraz rzeczywistych odjazdach pociągów WKD na wszystkich obiektach stacyjnych i przystankowych.

Aktualnie prezentowane na tablicach dane ograniczają się jedynie do nazwy stacji/przystanku osobowego oraz aktualnego czasu - na niebieskim tle pola opisowego tablicy.

Trwają prace nad możliwie najszybszym przywróceniem docelowego układu prezentacji danych. Za wszelkie utrudnienia w podróżowaniu oraz w dostępie do informacji o rzeczywistej realizacji planowanego rozkładu jazdy pociągów serdecznie przepraszamy.

Zakup wybranych biletów jednorazowych dostępnych w aplikacji SkyCash został przedłużony do dnia 31.03.2018 r.

Aktualizacja w dniu 20.03.2017 r. 

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż możliwość zakupu wybranych biletów jednorazowych dostępnych w aplikacji SkyCash została przedłużona do dnia 31.03.2018r. Zachęcamy wszystkich pasażerów do korzystania z tej możliwości zakupu biletów. 


Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż od dnia 11 stycznia 2017r. wprowadza pilotażową możliwość zakupu biletów jednorazowych WKD za pośrednictwem systemu SkyCash (do końca marca 2017r.).

W aplikacji SkyCash będzie można nabyć bilety wg taryfy normalnej, ulgi handlowej 45% i 50% oraz ulgi ustawowej 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%, na wszystkie strefy czasowe.

Jak pobrać aplikację?

Aby korzystać z możliwości zakupu biletów WKD przez SkyCash, wystarczy posiadać telefon komórkowy z systemem Android, iOS lub Windows Phone i zainstalować bezpłatną aplikację. Można to zrobić, wpisując w przeglądarce telefonu adres m.skycash.com lub pobierając ją z dedykowanego sklepu z aplikacjami: Google Play, App Store lub Windows Phone Store.

SkyCash można też pobrać wysyłając SMS-a o treści 1 na numer 510-510-205 (opłata zgodna z cennikiem operatora). Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji SkyCash w telefonie, użytkownik zostanie przeprowadzony przez krótki proces rejestracji.

Jak doładować konto?

Podobnie jak podczas zakupu w kasie, do kupna biletu przez komórkę potrzebne są środki pieniężne. SkyCash umożliwia dokonanie bezpiecznego zakupu za pomocą podpiętej karty lub z konta przedpłaconego SkyCash.

 Jak najszybciej doładować portmonetkę SkyCash?

  • Za pomocą karty płatniczej – wybierz jedną ze swoich zarejestrowanych kart płatniczych*, wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash oraz wymagany kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN. Transakcję potwierdź kodem PIN SkyCash. I już. Pieniądze lądują na Twoim koncie. Szybko, sprawnie, bez zbędnych skomplikowanych procesów.

*Aby dodać kartę, wybierz kafelek „Twoje karty płatnicze” z ekranu głównego aplikacji SkyCash. Następnie kliknij „Dodaj kartę”. Wpisz wymagane dane: Imię i Nazwisko posiadacza karty, Numer karty (wskazówka: numer karty możesz również wprowadzić za pomocą aparatu w swoim telefonie), Datę ważności karty. Nie zapomnij o zaakceptowaniu regulaminu „Centrum Kart SkyCash”. Po wszystkim dodajesz kartę.

  • Za pomocą Przelewów24 - wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash, a następnie wybierz swój bank i postępuj zgodnie z wskazówkami, które pojawią się na ekranie. Ekspresowo i bezboleśnie przeprowadzą Cię przez proces przelewu.

System SkyCash zapewnia bezpieczeństwo transakcji na poziomie kart kredytowych i bankowości elektronicznej. Potwierdza to przyznana przez Narodowy Bank Polski licencja Agenta Rozliczeniowego. Firma posiada ponadto certyfikat PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Oznacza to, że SkyCash spełnia światowe standardy mające na celu zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa we wszystkich środowiskach, w których przetwarzane są dane posiadaczy kart płatniczych.

Jak zakupić bilet?

  1. Uruchom aplikację w telefonie i wybierz kafelek KOLEJE REGIONALNE.
  2. Wybierz kafelek WKD – WARSZAWSKA KOLEJ DOJAZDOWA.
  3. Wybierz strefę czasową, datę i godzinę wyjazdu oraz określ liczbę pasażerów i rodzaj przysługującej ulgi, po czym kliknij „Kup”.
  4. Wybierz metodę płatności – konto SkyCash lub kartę płatniczą.
  5. W celu potwierdzenia płatności:
    a) przy płatności z konta SkyCash wprowadź swój kod PIN podany przez Ciebie przy rejestracji, a następnie kliknij „Zapłać”.
    b) przy płatności kartą, wprowadź kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN, a następnie kliknij „Zapłać”.
     
  6. Wyświetli się potwierdzenie, które oznacza, że Twój bilet został pomyślnie zakupiony.

Pobierz – Instrukcja zakupu biletów WKD

Kontrola biletów

Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w pamięci telefonu i są dostępne w zakładce „Bilety do kontroli”, która jest dostępna na ekranie startowym aplikacji SkyCash oraz po wejściu w przewoźnika, czyli w tym przypadku WKD u góry po prawej stronie. Aby okazać bilet, nie trzeba mieć połączenia z Internetem.

Kontakt

W razie potrzeby pasażerowie mogą się kontaktować ze SkyCash pod adresem [email protected] lub pod numerami telefonów: (22) 403 80 20 oraz (22) 403 80 40. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.

Regulamin Użytkownika systemu SkyCash jest dostępny na stronie internetowej http://www.skycash.com/regulamin/

Szczegółowy regulamin usługiBilet przez telefon komórkowy w Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. - pobierz

W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem obowiązują przepisy Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO WKD).

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zachęca wszystkich pasażerów do korzystania  z zakupu biletów WKD przez telefon komórkowy

 

Informacja w sprawie przekazania do eksploatacji urządzeń systemów ostrzegania w obrębie 8 przejazdów kolejowych na linii WKD

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w dniu 27.02.2017 (poniedziałek) dokonano końcowego odbioru technicznego wraz z przekazaniem do eksploatacji zabudowanych urządzeń w ramach samoczynnego systemu ostrzegania na następujących 8 przejazdach kolejowych linii WKD:

  1. Reguły, ul. Regulska – km 12,931 (przystanek osobowy „Reguły”)
  2. Pruszków, ul. Dolna – km 14,229 (przystanek osobowy „Malichy”)
  3. Pruszków, ul. Sadowa – km 15,298
  4. Nowa Wieś, ul. Główna – km 19,632 (przystanek osobowy „Nowa Wieś Warszawska”)
  5. Podkowa Leśna, ul. Parkowa – km 25,887 (przystanek osobowy „Podkowa Leśna Zachodnia”)
  6. Owczarnia, ul. Kazimierzowska – km 27,369 (przystanek osobowy „Kazimierówka”)
  7. Grodzisk Mazowiecki, ul. Okrężna – km 30,255 (przystanek osobowy „Grodzisk Mazowiecki Okrężna”)
  8. Grodzisk Mazowiecki, ul. Nadarzyńska – km 31,950 (przystanek osobowy „Grodzisk Mazowiecki Jordanowice”)

Przedsięwzięcie inwestycyjne pn. Zaprojektowanie i wykonanie zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (samoczynnego systemu ostrzegania) wraz z robotami towarzyszącymi na ośmiu przejazdach kolejowych linii kolejowej nr 47 zarządzanej przez Warszawską Kolej Dojazdową sp. z o.o.”, obejmujące wyposażenie kolejnych obiektów przejazdowych w nowoczesne systemy bezpieczeństwa zostało zrealizowane w ramach projektu współfinansowanego przez Szwajcarię ze środków tzw. Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW) na podstawie umowy zawartej z Wykonawcą w dniu 01.06.2016.

Podstawowymi elementami wchodzącymi w skład stworzonego samoczynnego systemu ostrzegania są tablice informacyjne, które w czasie obejmującym zbliżanie się pociągu do przejazdu kolejowego wyświetlają komunikat „UWAGA POCIĄG”. W celu zwiększenia skuteczności ostrzegania uczestników ruchu drogowego oraz pieszego zamontowano także sygnalizatory z pulsującym światłem o barwie pomarańczowej, uzupełniające informację o nadjeżdżającym pociągu. Ostrzeganie o zbliżającym się pojeździe i uruchomienie elementów systemu bezpieczeństwa odbywa się poprzez czujniki zainstalowane w torze, które są aktywowane przez pociągi na 30 sek. przed jego przyjazdem.

Przeprowadzone prace miały na celu podwyższenie nie tylko bezpieczeństwa pasażerów znajdujących się wewnątrz pociągów (uniknięcie skutków ewentualnych kolizji z pojazdami ruchu drogowego na obiektach przejazdowych), ale także bezpieczeństwa podróżnych oraz mieszkańców poruszających się w obrębie każdego z przejazdów kolejowych. Przejazdy te w większości są zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie peronów stacji i przystanków osobowych. W tym celu wydzielono oddzielne zejścia z peronów, jak również poszerzono przejście dla pieszych przez tory.

W ramach zrealizowanych robót wymieniono nawierzchnię przejazdów, co w zdecydowany sposób podniosło komfort przejazdu i przejścia przez przejazdy kolejowe. Każdy ze zmodernizowanych obiektów został ponadto wyposażony w dodatkowe oświetlenie oraz monitoring.

Zwracamy się do wszystkich użytkowników dróg oraz przejść dla pieszych w obrębie przejazdów kolejowych o zachowanie szczególnej ostrożności, jak również o stosowanie się do wskazań sygnałów świetlnych i dźwiękowych zainstalowanych w obrębie każdego ze zmodenizowanych obiektów.

Relacja z wydarzenia specjalnego "Z informacją WKD do celu podróży" - 09.02.2017, stacja Podkowa Leśna Główna

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. przyjmuje do użytkowania kolejne przedsięwzięcie związane z poprawą dostępu do informacji o realizowanych usługach oraz zwiększające bezpieczeństwo na zarządzanym przez siebie obszarze. Po okresie nadzorowanej eksploatacji rozpoczyna się użytkowanie Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu. Z tej okazji w dniu 09.02.2017 o godz. 17:00 na peronie nr 1 stacji „Podkowa Leśna Główna” zorganizowano wydarzenie specjalne pn. „Z informacją WKD do celu podróży” obejmujące uroczyste przekazanie do eksploatacji Systemu. Celem wydarzenia było przybliżenie uczestnikom, w jaki sposób zmieniła się linia WKD dzięki funduszom szwajcarskim, bowiem inwestycja obejmująca wykonanie Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu jest współfinansowana ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.

Przedsięwzięcie obejmujące wykonanie Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu na stacjach i przystankach osobowych WKD realizowane jest w ramach projektu pn. „Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej” współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej (tzw. Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy).

W ramach realizacji projektu przeprowadzono szereg działań, dzięki którym Warszawska Kolej Dojazdowa pomaga w kształtowaniu wizerunku transportu publicznego jako nowoczesnej i przyjaznej formy podróżowania. Celem realizacji inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa w pasażerskim ruchu kolejowym, wzrost komfortu odbywanych podróży poprzez likwidację obowiązujących odcinkowych ograniczeń prędkości oraz zapewnienie możliwości skrócenia czasu przejazdu pociągów.

Wydarzenie specjalne zorganizowane na peronie nr 1 stacji „Podkowa Leśna Główna” rozpoczęło się tuż po godz. 17:00. Po uroczystym powitaniu zgromadzonych gości przedstawiono w skrócie podstawowe informacje na temat realizowanych przedsięwzięć inwestycyjnych w ramach projektu współfinansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Szczególne miejsce wśród nich znajduje System Informacji Pasażerskiej i Monitoringu, którego dotychczasowe funkcjonowanie w trybie testowym podsumowano w zaplanowanych przemówieniach.

Nie byłoby kolei WKD, a także związanego z nią miasta Podkowa Leśna, gdyby jej ojcowie-założyciele nie mieli wizji stworzenia tak innowacyjnego na ówczesne realia przedsięwzięcia – powiedział zabierając głos jako pierwszy Artur Tusiński, Burmistrz Miasta Podkowa Leśna. – Dziś WKD stanowi aortę dla dowozu podróżnych z terenów miast i gmin podwarszawskich, zmierzających do stolicy w celu pracy czy nauki, a jednocześnie służy mieszkańcom stolicy do poszukiwania oddechu i odskoczni od wielkomiejskiego tłoku. Dzięki realizowanemu przez WKD projektowi gminy podwarszawskie znalazły się z bardzo dobrym towarzystwie, którego podmiotem wiodącym jest Darczyńca środków finansowych na przedsięwzięcia inwestycyjne, tj. Szwajcaria – podkreślił Burmistrz Artur Tusiński.

Całkowity koszt wszystkich inwestycji wynosi 146 mln zł (37 mln CHF), z tego ponad 76 mln zł (19,4 mln CHF) pochodzi ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Koszt wykonania Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu w ramach realizowanego projektu wyniósł ponad 5,77 mln zł, z czego 2,67 mln zł stanowi udział funduszy szwajcarskich. Pozostałe środki w ramach projektu są wydatkowane na podwyższenie jakości oraz komfortu podróży na linii WKD w odniesieniu do eksploatowanego taboru oraz zarządzanej infrastruktury, tj. dostawy 6 szt. nowych pojazdów kolejowych, poprawy bezpieczeństwa w obrębie przejazdów kolejowo-drogowych, modernizacji toru, urządzeń zaplecza technicznego do obsługi taboru kolejowego oraz wyposażenia przystanków.

– System Informacji Pasażerskiej i Monitoringu jest jednym z wielu zadań realizowanych w ramach wspólfinansowania ze środków Szwjacasrko-Polskiego Programu Współpracy. Będzie on informować o wszelkich utrudnieniach mogących potencjalnie zaistnieć na linii WKD – powiedziała Jolanta Dałek, Członek Zarządu spółki Warszawska Kolej Dojazdowa. – System w trybie testowym funkcjonuje już od kilku miesięcy, w czasie których możliwe było zapoznanie się z jego podstawowymi założeniami i zgłaszanie opinii oraz uwag. Otrzymywane wnioski spółka wspólnie z Wykonawcą starannie analizuje i w miarę możliwości stara się wprowadzać niezbędne korekty. Chcielibyśmy, aby system był jak najlepiej dostosowany do potrzeb i odpowiadał na oczekiwania i wymagania wszystkich podróżnych. Na zakończenie Pani Jolanta Dałek wspomniała o kluczowym obok Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu przedsięwzięciu zrealizowanemu w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, którym był zakup 6 nowych pociągów. – Dzięki zakupowi nowych pojazdów o blisko 30% wzrosła liczba połączeń uruchamianych w ramach rozkładu jazdy pociągów, w tym w szczególności wzrosła częstotliwość kursowania w szczycie – do 10 minut.

System Informacji Pasażerskiej i Monitoringu to przedsięwzięcie inwestycyjne obejmujące stworzenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej
o aktualnej sytuacji ruchowej na linii WKD wraz z systemem monitorowania stacji i przystanków – w oparciu o detekcję położenia pojazdów oraz transmisję prognozowanych danych do peronowych wyświetlaczy informacji pasażerskiej. System obejmuje 101 tablic dynamicznej informacji pasażerskiej, łączność INFO/SOS oraz 86 kamer wideomonitoringu.
Realizacja przedsięwzięcia odbywa się na podstawie umowy zawartej z Wykonawcą w dniu 18 sierpnia 2015 r.Wszelkie działania związane z instalacją, wdrożeniem, uruchomieniem, przeprowadzneiem eksploatacji nadzorowanej systemu oraz przeszkoleniem personelu wskazanego przez Zamawiającego powinny zostać zakończone przed upływem lutego 2017 r.

– Zrealizowany projekt jest efektem sprawnej współpracy obu stron kontraktu – podsumował Radosław Frydrych, Dyrektor Pionu Rozwiązań Systemowych Comp S.A., Wykonawcy inwestycji. – Chciałbym pogratulować Zarządowi spółki WKD podjęcia decyzji w zakresie realizacji inwestycji o tak innowacyjnym charakterze, a także wizji, które ma i spodziewanych efektów, które stoją za uruchomieniem systemu.

Podstawowym zadaniem Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu będzie zapewnienie dostępu do aktualizowanej w trybie dynamicznym informacji o bieżącej sytuacji ruchowej eksploatowanego taboru na liniach kolejowych zarządzanych przez Spółkę (podsystem WKD-SIP) oraz zapewnienie systemu monitoringu wizyjnego w obrębie peronów stacji i przystanków (podsystem WKD-SM) – umożliwiające podniesienie bezpieczeństwa pasażerów na zarządzanym terenie kolejowym.

Po zakończeniu części wydarzenia obejmującego wystąpienia przedstawicieli właścicieli spółki WKD, inwestora oraz wykonawcy odbył się briefing prasowy, podczas którego możliwe było uzyskanie odpowiedzi na pytania związane m.in. z przejmowaną do użytkowania inwestycją. Następnie w ramach symbolicznego zainaugurowania wyświetlania treści na peronowych tablicach systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wystrzelono kolorowe konfetti.

W następnym etapie uroczystości odbył się specjalny pokaz laserowy. Pokaz zorganizowano w sąsiadującym ze stacją kolejową „Podkowa Leśna Główna” parku Centrum Kultury i Inicjatyw Obywatelskich.

Ponadto przez cały okres trwania wydarzenia specjalnego wszyscy zgromadzeni mieli możliwość wzięcia udziału w zorganizowanym na tę okoliczność konkursie wiedzy o Szwajcarsko-Polskim Programie Współpracy, w tym w szczególności o projekcie WKD realizowanym przy udziale współfinansowania ze środków pochodzących z tego programu. Dla uczestników konkursu przewidziano okolicznościowe nagrody. Konkurs obejmował poprawne wypełnienie formularza z 9 pytaniami jednokrotnego wyboru dotyczącymi celów i rezultatów określonych w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy, jak również związanymi z całokształtem projektu WKD.

Wszystkim uczestnikom przybyłym na wydarzenie specjalne związane z przyjęciem do użytkowania Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu serdecznie dziękujemy.

Galeria wydarzenia specjalnego pn. "Z informacją WKD do celu podróży" - stacja "Podkowa Leśna Główna", godz. 17:00-19:00:

Wydarzenie specjalne zostało poprzedzone poranną kampanią pn. „Zawsze dzień dobry z WKD”, w ramach której podróżni korzystający z usług WKD zostaną powitani w godz. 6:00-8:00 świeżą kawą i herbatą na następujących stacjach i przystankach osobowych:

  • Warszawa Śródmieście WKD
  • Michałowice
  • Pruszków WKD
  • Komorów
  • Otrębusy
  • Podkowa Leśna Główna
  • Grodzisk Mazowiecki Radońska

Galeria porannej kampanii pn. "Zawsze dzień dobry z WKD" - godz. 6:00-8:00:

Celem podejmowanych działań było przybliżenie uczestnikom, w jaki sposób zmieniła się linia WKD dzięki funduszom szwajcarskim.

Przedsięwzięcie obejmujące organizację wydarzenia specjalnego związanego z uroczystym przekazaniem do eksploatacji Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu na stacjach i przystankach osobowych WKD, a także z podsumowaniem jego dotychczasowego funkcjonowania w trybie testowym stanowi element kampanii informacyjno-promocyjnej projektu pn. „Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej”, współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej (tzw. Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy).

Do pobrania:

Informacja prasowa (PDF)

Karta konkursowa (PDF)

Karta konkursowa z zaznaczonymi odpowiedziami (PDF)

Z informacją WKD do celu podróży - zaproszenie na wydarzenie specjalne w dniu 09.02.2017

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. serdecznie zaprasza do udziału w wydarzeniu specjalnym pn. „Z informacją WKD do celu podróży” obejmującym uroczyste przekazanie do eksploatacji Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu, które odbędzie się w dniu 09.02.2017 (czwartek) na peronie nr 1 stacji „Podkowa Leśna Główna” (peron w kierunku Warszawy). Początek wydarzenia, podczas którego możliwe również będzie podsumowanie dotychczasowego funkcjonowania systemu w trybie testowym – punktualnie o godz. 17:00.

Harmonogram wydarzenia specjalnego w dniu 09.02.2017 w godz. 17:00-19:00 – start na peronie nr 1 stacji „Podkowa Leśna Główna”:

  • Uroczyste powitanie gości
  • Briefing prasowy
  • WKD dla pasażerów – podstawowe informacje na temat realizowanego przedsięwzięcia inwestycyjnego w ramach projektu współfinansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy
  • Rozświetlenie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej
  • Pokaz laserowy
  • Konkurs z nagrodami

Wydarzenie poprzedzi poranna kampania pn. „Zawsze dzień dobry z WKD”, w ramach której podróżni korzystający z usług WKD zostaną powitani w godz. 6:00-8:00 świeżą kawą i herbatą na następujących stacjach i przystankach osobowych:

  • Warszawa Śródmieście WKD
  • Michałowice
  • Pruszków WKD
  • Komorów
  • Otrębusy
  • Podkowa Leśna Główna
  • Grodzisk Mazowiecki Radońska

Celem podejmowanych działań będzie przybliżenie uczestnikom, w jaki sposób zmieniła się linia WKD dzięki funduszom szwajcarskim.

Zobacz plakat wydarzenia specjalnego:

Plakat wydarzenia specjalnego w formacie PDF

Plakat wydarzenia specjalnego w formacie GIF

Przedsięwzięcie obejmujące organizację wydarzenia specjalnego związanego z uroczystym przekazaniem do eksploatacji Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu na stacjach i przystankach osobowych WKD, a także z podsumowaniem jego dotychczasowego funkcjonowania w trybie testowym stanowi element kampanii informacyjno-promocyjnej projektu pn. „Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej”, współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej (tzw. Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy).