Park taborowy
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. eksploatuje tabor pasażerski obejmujący elektryczne zespoły trakcyjne trzech typów:
Elektryczny zespół trakcyjny serii EN95 (typ 13WE) – 1 szt. Elektryczny zespół trakcyjny serii EN95 wyprodukowany przez przedsiębiorstwo Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. został dostarczony do siedziby Spółki w 2004 r. Pojazd zakupiono ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego. W 2007 r. własność pojazdu została przeniesiona na Spółkę WKD w ramach podwyższenia kapitału zakładowego przedsiębiorstwa przez właściciela większości jego udziałów – Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego.
Elektryczny zespół trakcyjny serii EN95 charakteryzuje się następującymi własnościami:
- instalacja automatycznego nawiewu oraz klimatyzacja
- duża przestronność wnętrza
- jednoprzestrzenność na całej długości
- monitoring przestrzeni pasażerskiej oraz kamery szlakowe
- przystosowanie do przewozu osób o ograniczonej mobilności (wózki inwalidzkie, wózki dziecięce, rozkładana rampa peronowa)
- przystosowanie do przewozu rowerów
- system audiowizualnej informacji pasażerskiej
- system zliczania podróżnych
- wi-fi
Długość pojazdu wynosi 60 m. Całkowita liczba miejsc jest równa 500 (przy standardzie zapełnienia 5 os/m2), z czego 150 to miejsca siedzące. Pojazd jest przystosowany do napięcia zasilania 600V i 3000V prądu stałego.
Elektryczne zespoły trakcyjne serii EN97 (typ 33WE) – 14 szt. Elektryczne zespoły trakcyjne serii EN97 zostały wyprodukowane przez przedsiębiorstwo Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. i dostarczone w latach 2011-2012 do siedziby Spółki na mocy umowy zawartej w dniu 26 marca 2010 r. Ostatni z pojazdów przybył do Spółki w dniu 30 września 2012 r.
Pojazdy serii EN97 składają się z dwóch oddzielnych trójczłonów, o jednakowej konstrukcji, z których każdy jest wyposażony w kabinę maszynisty oraz – na drugim końcu – w pulpit sterowniczy umożliwiający po rozdzieleniu dwóch trójczłonów pojazdu samodzielną jazdę manewrową w warunkach warsztatowych.
Elektryczny zespół trakcyjny serii EN97 charakteryzuje się następującymi własnościami:
- instalacja automatycznego nawiewu oraz klimatyzacja
- duża przestronność wnętrza
- monitoring przestrzeni pasażerskiej oraz kamery szlakowe w kabinie maszynisty
- przystosowanie do przewozu osób o ograniczonej mobilności (wózki inwalidzkie, wózki dziecięce, rozkładana rampa peronowa)
- przystosowanie do przewozu rowerów
- system audiowizualnej informacji pasażerskiej
Długość pojazdu wynosi 60 m. Całkowita liczba miejsc jest równa 500 (przy standardzie zapełnienia 5 os/m2), z czego 124 to miejsca siedzące. Pojazd jest przystosowany do eksploatacji z wykorzystaniem napięcia zasilania w sieci trakcyjnej do wartości 600V prądu stałego 3000V.
Elektryczne zespoły trakcyjne serii EN100 (typ 39WE) – 6 szt. Elektryczne zespoły trakcyjne serii EN100 zostały wyprodukowane przez firmę NEWAG S.A. z Nowego Sącza. Dostarczone w 2016 roku na mocy umowy zawartej w dniu 26 sierpnia 2014 r. Zakup ww. taboru zrealizowany został w ramach projektu "Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej" współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
Elektryczny zespół trakcyjny serii EN100 charakteryzuje się następującymi własnościami:
- klimatyzacja i wentylacja o wysokiej wydajności
- duża przestronność wnętrza
- monitoring przestrzeni pasażerskiej oraz kamery szlakowe
- przystosowanie do przewozu osób o ograniczonej mobilności (wózki inwalidzkie, wózki dziecięce, rozkładana rampa peronowa)
- przystosowanie do przewozu rowerów
- zintegrowany system informacji pasażerskiej z zewnętrznymi tablicami LED oraz wewnętrznymi monitorami LCD
- system liczenia podróżnych
Długość pojazdu wynosi 60 m. Całkowita liczba miejsc jest równa 505, z czego 164 to miejsca siedzące. Pojazd jest przystosowany do napięcia zasilania 3000V prądu stałego.
Podstawowe dane techniczne aktualnie eksploatowanych typów taboru pasażerskiego na linii WKD zestawieono w poniższej tabeli.
Tabela: Podstawowe dane techniczne taboru pasażerskiego eksploatowanego na linii WKD
Lp. | Parametr | EN100[39WE] | EN95[13WE] | EN97[33WE] |
1. | Szerokość toru | 1 435 mm | 1 435 mm | 1 435 mm |
2. | Rok budowy | 2015-2016 | 2004 | 2011-2012 |
3. | Długość całkowita | 60 000mm | 60 000mm | 60 000mm |
4. | Szerokość pojazdu | 2 850mm | 2 850mm | 2 850mm |
5. | Wysokość pojazdu (od główki szyny do dachu) | 4285 mm | 3 930mm | 4 450mm |
6. | Wysokość podłogi ponad główką szyny w przestrzeni drzwi wejściowych | 500mm | 600mm | 500mm |
7. | Masa własna | 111 900kg ± 3% | 102 000kg | 101 500kg |
8. | Zasilanie | 3000V DC | 3000 i 600V DC | 3000V DC i 600V DC |
9. | Układ osi i stosunek liczby osi napędnych do tocznych |
Bo'2'Bo'+Bo'2'Bo' 66% |
Bo'2'2'2'Bo'40% | Bo'2'Bo'+Bo'2'Bo' 66% |
10. | Napęd | silniki asynchroniczne prądu przemiennego | silniki asynchroniczne prądu przemiennego | silniki asynchroniczne prądu przemiennego |
11. | Liczba silników trakcyjnych | 8 x 180kW | 4 x 250kW | 8 x 180kW |
12. | Całkowita moc ciągła silników | 1440kW | 1 000kW | 1 440kW |
13. | Maksymalna prędkość eksploatacyjna | 80km/h | 80km/h | 80km/h |
14. | Przyśpieszenie rozruchu (0-30km/h) | 1,2 m/s2 | (0-25km/h) 1,2m/s2 | 1,2 m/s² |
15. | Opóźnienie hamowania | 1,2 m/s2 | 1,2 m/s2 | 1,2 m/s2 |
16. | Liczba miejsc siedzących | 164 | 150 | 124 |
17. | Całkowita liczba pasażerów (standard zapełnienia: 5 os/m²) |
505 | 500 | 500 |
18. | Ilość miejsc dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich | 4 | 1 | 4 |
19. | Ilość miejsc na rowery | 8 | 2 | 8 |
20. | Klimatyzacja | w kabinie maszynisty oraz przestrzeni pasażerskiej | w kabinie maszynisty oraz przestrzeni pasażerskiej | w kabinie maszynisty oraz przestrzeni pasażerskiej |