Wskaźnik punktualności w II kwartale 2017 r.
Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Urząd Transportu Kolejowego w II kwartale 2017 r. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim uzyskując bardzo wysoki 99,52% wskaźnik punktualności.
Poniżej tabela dot. punktualności przewozów pasażerskich w II kwartale 2017 r.
Nazwa przewoźnika | II kwartał |
1. Warszawska Kolej Dojazdowa | 99,52% |
2. UBB GMBH | 98,89% |
3. PKP SKM w Trójmieście | 98,16% |
4. Łódzka Kolej Aglomeracyjna | 96,38% |
5. Koleje Małopolskie | 95,16% |
6. Szybka Kolej Miejska w Warszawie | 94,68% |
7. Arriva RP | 94,60% |
8. Koleje Mazowieckie | 92,88% |
9. Koleje Wielkopolskie | 92,72% |
10. Przewozy Regionalne | 92,40% |
11. Koleje Śląskie | 91,09% |
12. Koleje Dolnośląskie | 89,97% |
13. PKP Intercity | 76,64% |
Ogółem | 92,29% |
Źródło: www.utk.gov.pl
Bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów, podobnie jak w latach ubiegłych, Spółka osiągnęła dzięki następującym czynnikom:
- Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, znacząco upraszczające ścieżkę decyzyjną oraz działania interwencyjne w przypadku zaistnienia jakiegokolwiek zdarzenia awaryjnego – tak po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej scentralizowanej w jednej komórce organizacyjnej.
- Prowadzenie przewozów kolejowych na całkowicie wydzielonej linii kolejowej, z infrastrukturalnego punktu widzenia niezależnej od sieci innych zarządców.
- Infrastruktura zarządzana przez Spółkę nie jest wykorzystywana przez innych przewoźników.
- Posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych taboru oraz infrastruktury kolejowej z odpowiednio wykwalifikowanym personelem, przy jednoczesnym ograniczonym do niezbędnego minimum zlecaniu usług w tym zakresie jednostkom zewnętrznym. Dzięki powyższemu możliwe jest osiągnięcie niskiej usterkowości eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów zarządzanej infrastruktury kolejowej.
- Oferta przewozowa skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, zapewniającego niezbędne rezerwy oraz niską podatność na zakłócenia.