Zaproszenie do ankiety

Aktualne zasady i ograniczenia związane z koronawirusem (aktualizacja od 26 czerwca) - szczegóły w AKTUALNOŚCIACH.

Wskaźnik punktualności w II kwartale 2017 r.

Zgodnie z danymi opublikowanymi przez Urząd Transportu Kolejowego w II kwartale 2017 r. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim uzyskując bardzo wysoki 99,52% wskaźnik punktualności.

Poniżej tabela dot. punktualności przewozów pasażerskich w II kwartale 2017 r.

               Nazwa przewoźnika  II kwartał
1. Warszawska Kolej Dojazdowa 99,52%
2. UBB GMBH 98,89%
3. PKP SKM w Trójmieście 98,16%
4. Łódzka Kolej Aglomeracyjna 96,38%
5. Koleje Małopolskie 95,16%
6. Szybka Kolej Miejska w Warszawie 94,68%
7. Arriva RP 94,60%
8. Koleje Mazowieckie 92,88%
9. Koleje Wielkopolskie 92,72%
10. Przewozy Regionalne 92,40%
11. Koleje Śląskie 91,09%
12. Koleje Dolnośląskie 89,97%
13. PKP Intercity 76,64%
Ogółem 92,29%

Źródło: www.utk.gov.pl

Bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów, podobnie jak w latach ubiegłych, Spółka osiągnęła dzięki następującym czynnikom:

  1. Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, znacząco upraszczające ścieżkę decyzyjną oraz działania interwencyjne w przypadku zaistnienia jakiegokolwiek zdarzenia awaryjnego – tak po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej scentralizowanej w jednej komórce organizacyjnej.
  2. Prowadzenie przewozów kolejowych na całkowicie wydzielonej linii kolejowej, z infrastrukturalnego punktu widzenia niezależnej od sieci innych zarządców.
  3. Infrastruktura zarządzana przez Spółkę nie jest wykorzystywana przez innych przewoźników.
  4. Posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych taboru oraz infrastruktury kolejowej z odpowiednio wykwalifikowanym personelem, przy jednoczesnym ograniczonym do niezbędnego minimum zlecaniu usług w tym zakresie jednostkom zewnętrznym. Dzięki powyższemu możliwe jest osiągnięcie niskiej usterkowości eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów zarządzanej infrastruktury kolejowej.
  5. Oferta przewozowa skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, zapewniającego niezbędne rezerwy oraz niską podatność na zakłócenia.