Zaproszenie do ankiety

Aktualne zasady i ograniczenia związane z koronawirusem (aktualizacja od 26 czerwca) - szczegóły w AKTUALNOŚCIACH.

Informacja w sprawie przekazania do eksploatacji urządzeń systemów ostrzegania w obrębie 8 przejazdów kolejowych na linii WKD

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w dniu 27.02.2017 (poniedziałek) dokonano końcowego odbioru technicznego wraz z przekazaniem do eksploatacji zabudowanych urządzeń w ramach samoczynnego systemu ostrzegania na następujących 8 przejazdach kolejowych linii WKD:

  1. Reguły, ul. Regulska – km 12,931 (przystanek osobowy „Reguły”)
  2. Pruszków, ul. Dolna – km 14,229 (przystanek osobowy „Malichy”)
  3. Pruszków, ul. Sadowa – km 15,298
  4. Nowa Wieś, ul. Główna – km 19,632 (przystanek osobowy „Nowa Wieś Warszawska”)
  5. Podkowa Leśna, ul. Parkowa – km 25,887 (przystanek osobowy „Podkowa Leśna Zachodnia”)
  6. Owczarnia, ul. Kazimierzowska – km 27,369 (przystanek osobowy „Kazimierówka”)
  7. Grodzisk Mazowiecki, ul. Okrężna – km 30,255 (przystanek osobowy „Grodzisk Mazowiecki Okrężna”)
  8. Grodzisk Mazowiecki, ul. Nadarzyńska – km 31,950 (przystanek osobowy „Grodzisk Mazowiecki Jordanowice”)

Przedsięwzięcie inwestycyjne pn. Zaprojektowanie i wykonanie zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (samoczynnego systemu ostrzegania) wraz z robotami towarzyszącymi na ośmiu przejazdach kolejowych linii kolejowej nr 47 zarządzanej przez Warszawską Kolej Dojazdową sp. z o.o.”, obejmujące wyposażenie kolejnych obiektów przejazdowych w nowoczesne systemy bezpieczeństwa zostało zrealizowane w ramach projektu współfinansowanego przez Szwajcarię ze środków tzw. Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy (SPPW) na podstawie umowy zawartej z Wykonawcą w dniu 01.06.2016.

Podstawowymi elementami wchodzącymi w skład stworzonego samoczynnego systemu ostrzegania są tablice informacyjne, które w czasie obejmującym zbliżanie się pociągu do przejazdu kolejowego wyświetlają komunikat „UWAGA POCIĄG”. W celu zwiększenia skuteczności ostrzegania uczestników ruchu drogowego oraz pieszego zamontowano także sygnalizatory z pulsującym światłem o barwie pomarańczowej, uzupełniające informację o nadjeżdżającym pociągu. Ostrzeganie o zbliżającym się pojeździe i uruchomienie elementów systemu bezpieczeństwa odbywa się poprzez czujniki zainstalowane w torze, które są aktywowane przez pociągi na 30 sek. przed jego przyjazdem.

Przeprowadzone prace miały na celu podwyższenie nie tylko bezpieczeństwa pasażerów znajdujących się wewnątrz pociągów (uniknięcie skutków ewentualnych kolizji z pojazdami ruchu drogowego na obiektach przejazdowych), ale także bezpieczeństwa podróżnych oraz mieszkańców poruszających się w obrębie każdego z przejazdów kolejowych. Przejazdy te w większości są zlokalizowane w bezpośrednim sąsiedztwie peronów stacji i przystanków osobowych. W tym celu wydzielono oddzielne zejścia z peronów, jak również poszerzono przejście dla pieszych przez tory.

W ramach zrealizowanych robót wymieniono nawierzchnię przejazdów, co w zdecydowany sposób podniosło komfort przejazdu i przejścia przez przejazdy kolejowe. Każdy ze zmodernizowanych obiektów został ponadto wyposażony w dodatkowe oświetlenie oraz monitoring.

Zwracamy się do wszystkich użytkowników dróg oraz przejść dla pieszych w obrębie przejazdów kolejowych o zachowanie szczególnej ostrożności, jak również o stosowanie się do wskazań sygnałów świetlnych i dźwiękowych zainstalowanych w obrębie każdego ze zmodenizowanych obiektów.