Zaproszenie do ankiety

Aktualne zasady i ograniczenia związane z koronawirusem (aktualizacja od 26 czerwca) - szczegóły w AKTUALNOŚCIACH.

Wydłużenie okresu testowego dla tablic systemu informacji pasażerskiej

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że wydłużeniu ulega okres funkcjonowania w trybie testowym tablic systemu informacji pasażerskiej zainstalowanych na peronach stacji i przystanków osobowych wzdłuż linii WKD - uruchomionych w listopadzie 2016 roku. Podstawowym zadaniem tablic systemu informacji pasażerskiej jest prezentacja danych o aktualnej lokalizacji pociągów.

Okres funkcjonowania tablic systemu informacji pasażerskiej w trybie testowym ulega wydłużeniu co najmniej do dnia 15.02.2017. O testowym trybie pracy tablic informuje na każdym wyświetlanym polu w dolnej jego części przewijany tekst: "TEST SYSTEMU INFORMACJI PASAŻERSKIEJ".

Wydłużenie okresu testowego funkcjonowania tablic systemu informacji pasażerskiej jest związane z planowanymi w ciągu I kwartału 2017 roku modyfikacjami sposobu prezentowania treści oraz szkoleniami personelu Zamawiającego w zakresie utrzymania i obsługi wdrażanego systemu.

Jednocześnie Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie przypomina, że w okresie prowadzonych testów funkcjonowania systemu prezentowane treści mogą odbiegać od rzeczywistej sytuacji ruchowej na linii WKD oraz mogą nie zachowywać pełnej spójności z uwagi na trwające w dalszym ciągu prace związane z konfiguracją oprogramowania zarządzającego.

O dalszych działaniach związanych z modyfikacjami sposobu wykorzystania danych na temat aktualnej lokalizacji pociągów na poszczególnych szlakach linii WKD lub związanych z ewentualną rekonfiguracją prezentowanych treści spółka będzie informować w kolejnych aktualizacjach.

WKD przypomina, że studentom do ukończenia 26 roku życia przysługuje ulga ustawowa 51% przy przejazdach na podstawie biletów jednorazowych i okresowych miesięcznych

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. przypomina, iż zgodnie z ustawą z dnia 20 czerwca 1992r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego (Dz. U. z 2012 r. poz. 1138 z późn. zm.) studentom do ukończenia 26 roku życia w transporcie kolejowym (pociągi WKD) przysługuje ulga ustawowa 51% przy przejazdach na podstawie biletów jednorazowych i okresowych miesięcznych.

Informacja w sprawie uruchomienia tablic systemu informacji pasażerskiej

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w dniu 30.11.2016 rozpoczęto uruchamianie tablic systemu informacji pasażerskiej zainstalowanych na peronach stacji i przystanków osobowych wzdłuż linii WKD w celu prezentacji danych o aktualnej lokalizacji pociągów. Prezentowane dotychczas treści w układzie statycznym zostają zastąpione danymi pochodzącymi z systemu monitorowania lokalizacji pojazdów.

Tablice systemu informacji pasażerskiej zostały uruchomione w trybie testowym, o czym informuje na każdym wyświetlanym polu w dolnej jego części przewijany tekst: "TEST SYSTEMU INFORMACJI PASAŻERSKIEJ". Test tablic systemu informacji pasażerskiej będzie prowadzony co najmniej do dnia 31.12.2016.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w okresie prowadzonych testów funkcjonowania systemu prezentowane treści mogą odbiegać od rzeczywistej sytuacji ruchowej na linii WKD oraz mogą nie zachowywać pełnej spójności z uwagi na trwające w dalszym ciągu prace związane z konfiguracją oprogramowania zarządzającego.

O dalszych działaniach związanych z modyfikacjami sposobu wykorzystania danych na temat aktualnej lokalizacji pociągów na poszczególnych szlakach linii WKD lub związanych z ewentualną rekonfiguracją prezentowanych treści spółka będzie na bieżąco informować.

NOWY ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNY OD 11.12.2016 (wyjaśnienia i komentarz)

KOMUNIKAT W SPRAWIE ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD OD 11.12.2016

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że od dnia 11.12.2016 (niedziela) będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy pociągów. W odniesieniu do rozkładu ważnego od dnia 13.12.2015 wprowadzone zostają następujące modyfikacje:

ZAŁOŻENIA PODSTAWOWE

1) Uruchomienie 31 dodatkowych pociągów kursujących w dni powszednie.

2) Uruchomienie 32 dodatkowych pociągów kursujących w soboty, niedziele i święta.

3) Skrócenie czasu przejazdu w relacji Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Mazowiecki Radońska o 2 min., tj. do 55 minut.

4) Skrócenie czasu przejazdu w relacji Warszawa Śródmieście WKD – Milanówek Grudów od 2 do 4 min., tj. do 48 minut.

DZIEŃ POWSZEDNI

1) Wprowadzenie w dni powszednie podstawowej częstotliwości kursowania co 10 min. w godzinach szczytu oraz co 15 min. poza szczytem na relacji pomiędzy stacją Podkowa Leśna Główna i stacją Warszawa Śródmieście WKD. Równocześnie wszystkie kursy w relacji do/z Komorowa ulegają wydłużeniu do Podkowy Leśnej Głównej.

2) Dla stacji Warszawa Śródmieście WKD podstawowe odjazdy w kluczowych kierunkach docelowych pozostaną bez zmian tj.,

a) 20 minut po każdej pełnej godzinie do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska,

b) 50 minut po każdej pełnej godzinie do przystanku osobowego Milanówek Grudów.

SOBOTA, NIEDZIELA I ŚWIĘTO

Wprowadzenie w soboty, niedziele i święta podstawowej częstotliwości kursowania co 20 min. na relacji pomiędzy stacją Podkowa Leśna Główna i stacją Warszawa Śródmieście WKD. Pociągi ze stacji Warszawa Śródmieście WKD będą wyprawiane

w stałym takcie co 20 minut w następującym układzie:

a) 20 minut po każdej pełnej godzinie do stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska,

b) 40 minut po każdej pełnej godzinie do przystanku osobowego Milanówek Grudów,

c) 00 – każda pełna godzina – do stacji Podkowa Leśna Główna.

POZOSTAŁE INFORMACJE 

1) Uruchomienie dodatkowych pociągów spowoduje, iż przesunięciu ulegną odjazdy ze stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz z przystanku osobowego Milanówek Grudów (z uwagi na zróżnicowanie częstotliwości kursowania pociągów w dni powszednie oraz w soboty, niedziele i święta), tj. odpowiednio:

a) ze stacji „Grodzisk Mazowiecki Radońska”: 31 lub 41 minut po każdej pełnej godzinie (średnio 4 minuty wcześniej) w dni powszednie

w zależności od pory dnia (wyłączając kursy w godz. szczytu) oraz 31 minut po każdej pełnej godzinie w soboty, niedziely i święta

b) z przystanku osobowego „Milanówek Grudów”: 08 minut po każdej pełnej godzinie (średnio 2 minuty wcześniej) w dni powszednie oraz 58 minut po każdej pełnej godzinie (średnio 12 minut wcześniej) w soboty, niedziele i święta

Od dnia 11.12.2016 rozkład jazdy pociągów na wiatach i w gablotach peronowych linii WKD będzie prezentowany w formie tabeli indywidualnego rozkładu przystankowego (wyłącznie dla poszczególnych stacji i przystanków osobowych).


Pobierz rozkład jazdy ważny od dnia 11.12.2016 r. - dzień powszedni 

Pobierz rozkład jazdy ważny od dnia 11.12.2016 r. - sobota, niedziela i święto
 


WYJAŚNIENIA I KOMENTARZ DO NOWEGO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW:

  1. Nowy rozkład jazdy pociągów, obowiązujący od dnia 11.12.2016 obejmuje przyjęte założenia w zakresie systematycznego zwiększania oferty przewozowej, tj. uruchomienia dodatkowych połączeń i wzrostu pracy eksploatacyjnej taboru po zrealizowaniu przedsięwzięć inwestycyjnych w dziedzinie zakupu nowego taboru kolejowego oraz modernizacji zarządzanej infrastruktury.
  2. Konstrukcja rozkładu jazdy została przygotowana w sposób umożliwiający sukcesywne uruchamianie w kolejnych jego edycjach dodatkowych obiegów taboru (oraz związanych z tym dodatkowych połączeń) – w miarę podejmowania decyzji o dalszym wzroście planowanej pracy eksploatacyjnej, bez konieczności modyfikacji jego zasadniczej konstrukcji.
  3. Nowy rozkład jazdy zakłada istotną poprawę oferty przewozowej pomiędzy Podkową Leśną i Warszawą poprzez wprowadzenie w godzinach szczytu podstawowego taktu odjazdów co 10 minut (zamiast aktualnych 15 minut) oraz zracjonalizowanie oferty pomiędzy Komorowem i Warszawą poprzez wprowadzenie równoodstępowego taktu również co 10 minut (zamiast aktualnych nierównomiernych odjazdów co 7,5 minuty lub co 15 minut).
  4. Wprowadzenie równoodstępowego taktu na najbardziej obciążonych odcinkach linii WKD w ocenie przewoźnika powinno przełożyć się na bardziej równomierne lokowanie podróżnych do kolejnych pociągów na poszczególnych przystankach: zamiast występujących dotychczas nierównomiernych odstępów co 7,5 minuty lub co 15 minut zostaje wprowadzona jednolita częstotliwość co 10 minut (obejmująca wszystkie kursy w porannym szczycie przewozowym w kierunku Warszawy pomiędzy godz. 6:30 i 9:30).
  5. Wydłużenie wszystkich dotychczasowych kursów z Komorowa do Podkowy Leśnej umożliwi odstąpienie od przeprowadzania manewrów pociągów na stacji Komorów dla celów obsługi ruchu pasażerskiego i przeniesienie operacji z tym związanych wyłącznie na stację Podkowa Leśna Główna, która posiada znacznie korzystniejszy układ torowy. W obrębie stacji Komorów (obszar ograniczony m.in. rozjazdami umożliwiającymi zmianę toru i kierunku ruchu pociągów) znajduje się przejazd kolejowo-drogowy w ciągu ul. Brzozowej i Marii Dąbrowskiej. Tory odstawcze na stacji w Komorowie będą wykorzystywane wyłącznie dla celów lokowania składów rezerwowych lub uszkodzonych, skierowanych w trybie awaryjnym.
  6. Wprowadzenie podstawowego, równoodstępowego taktu kursowania pociągów co 10 minut z Podkowy Leśnej oznacza niestety konieczność wydłużonego postoju dla niektórych pociągów w relacjach pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim i Warszawą na stacji Podkowa Leśna Główna – do 5 minut. Bezpośrednią przyczyną takiego stanu rzeczy jest ograniczona przepustowość jednotorowego szlaku Grodzisk Mazowiecki Radońska – Podkowa Leśna Główna, na którym czas przejazdu w jednym kierunku dla jednego pociągu wraz z zapewnieniem rezerwy na operacje srk w obrębie stacji wynosi 15 minut (daje to przepustowość wynoszącą 4 pociągi na godzinę niezależnie od kierunku ruchu). Pociąg wyprawiony na jednotorowy szlak pomiędzy ww. stacjami uniemożliwia wjazd na rzeczony szlak kolejnego kursu. Czas oczekiwania na możliwość wjazdu następnego pociągu zmierzającego w tym samym kierunku wynosi 15 minut, tj. tyle, ile poprzedni kurs potrzebuje na pokonanie całego jednotorowego szlaku.
  7. W ramach nowego rozkładu jazdy racjonalizacji uległy kursy pomiędzy Grodziskiem Mazowieckim i Warszawą, traktowane dotychczas w pewnym zakresie jako kursy zjazdowe na teren siedziby przewoźnika lub wyjazdowe z tego terenu (zarówno w porannym, jak i popołudniowym szczycie przewozowym).
  8. Zgłaszane przez podróżnych w ramach dotychczas otrzymywanej przez przewoźnika korespondencji postulaty w zakresie uruchomienia dodatkowych połączeń z Warszawy w godz. 20-22 wiążą się z koniecznością pewnego ograniczenia oferty do Grodziska Mazowieckiego w szczycie popołudniowym, szczególnie w przedziale czasowym w godz. 19-20, a także w odniesieniu do dotychczasowych pociągów wyruszających ze stacji Warszawa Śródmieście WKD ok. godz. 17:00 i 18:00. Spośród trzech wyruszających w dotychczasowym rozkładzie jazdy pociągów z Warszawy w kierunku Grodziska Mazowieckiego, wyprawianych w 15-minutowych odstępach, po których następowała przerwa 30-35 minut, po dojeździe do stacji w Grodzisku Mazowieckim tylko jeden pociąg może powrócić w kierunku Warszawy, natomiast pozostałe dwa pociągi z uwagi na ograniczoną przepustowość jednotorowego szlaku Grodzisk Mazowiecki Radońska – Podkowa Leśna Główna z racji braku możliwości przejazdu kierowane są w tory postojowe na terenie siedziby przewoźnika. W nowym rozkładzie jazdy w godz. 15-19 w ofercie przewozowej pozostają po dwa pociągi na godzinę w kierunku Grodziska Mazowieckiego, rozsunięte w ramach podstawowego taktu odjazdów w odstępach 20 i 40 minut.
  9. Rozszerzenie oferty przewozowej do Grodziska Mazowieckiego dla pociągów wyruszających z Warszawy w przedziale czasowym w godz. 19-20 i 20-21 poprzez uruchomienie dodatkowych kursów wzorem pory wcześniejszej, tj. np. o odpowiednio o godz. 19:40 i 20:40 będzie możliwe po skierowaniu do ruchu dodatkowych obiegów taboru (co w szczycie popołudniowym pozwoli również wyeliminować pozostające jeszcze sporadyczne odstępy co 15 min.). W nowym rozkładzie jazdy wdrażanym od 11.12.2016 w pierwszej kolejności w ramach skierowanego jednego dodatkowego obiegu taboru w dni powszednie przewoźnik zadecydował o poprawie oferty dla odjazdów z Warszawy w godz. 20-22 dla najbardziej obciążonych szlaków linii WKD.
  10. Przewoźnik prezentuje stanowisko, że nowy rozkład jazdy obowiązujący od dnia 11.12.2016 jest rozkładem stanowiącym pierwszy z kilku etapów modyfikacji oferty przewozowej i zdaje sobie sprawę, że może nie w pełni odpowiadać oczekiwaniom wszystkich pasażerów, zależnie od miejsca zamieszkania lub miejsca rozpoczęcia podróży.
  11. W ciągu 2017 roku planowane jest sukcesywne zwiększanie liczby kierowanych do ruchu składów, co pozwoli uzupełnić istniejące jeszcze punktowe niedobory w całokształcie oferty przewozowej, jak również przygotować się do prawdopodobnego znaczącego wzrostu liczby podróżnych w związku z planowanymi przez innych zarządców infrastruktury pracami modernizacyjnymi na równoległych do WKD liniach kolejowych.
  12. W ramach nowego rozkładu jazdy z uwagi na znaczące różnice w godzinach odjazdów pociągów z poszczególnych stacji oraz odmienna częstotliwość pomiędzy rozkładem jazdy dla dnia powszedniego oraz sobót, niedziel i świąt zadecydowano o rozdzieleniu sposobu prezentacji danych dla poszczególnych dni poprzez wprowadzenie odrębnych tabel.
  13. W następujących dniach (wchodzących w skład tzw. wydłużonych weekendów) przyjęto organizację ruchu jak w dni powszednie: 02.05.2017 (wtorek), 16.06.2017 (piątek), 14.08.2017 (poniedziałek).

Mazowsze stawia na transport

Źródło: www.mazovia.pl (fot. Ł. Cichocka) 

Zarząd Województwa Mazowieckiego zaakceptował  „Plan wykonawczy do Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 r w obszarze Przestrzeń i Transport”, kończąc tym samym prace nad opracowaniem dokumentu.

Pozytywna opinia

W Urzędzie Marszałkowskim Województwa Mazowieckiego w Warszawie Zespół do spraw dokumentów strategicznych, planistycznych i programowych województwa mazowieckiego rozmawiał na temat projektu „Planu Wykonawczego do Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 r w obszarze Przestrzeń i Transport” wraz z „Prognozą oddziaływania na środowisko”. Omówiono treść dokumentów oraz rozwiązania w nich zawarte. Zespół pozytywnie zaopiniował  plan Zarządowi Województwa Mazowieckiego.

Plan określa niezbędne inwestycje transportowe, poprawiające szeroko rozumianą wewnętrzną i zewnętrzną dostępność regionu. Jest także spełnieniem wymogów wstępnych wykorzystania środków unijnych w obszarze transportu – powiedział marszałek Adam Struzik.

Wysoka jakość

Dokument pokazuje przedsięwzięcia realizowane na poziomie krajowym, regionalnym oraz lokalnych, których wdrożenie pozwoli m.in. na skrócenie czasu podróży, poprawę komfortu i bezpieczeństwa, zwiększenie dostępności regionu a także zmniejszenie emisji szkodliwych substancji.

Zgodny z wytycznymi

Zadaniem planu jest zachowanie spójności inwestycji  z wytycznymi „Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 r. – Innowacyjne Mazowsze” oraz spełnienie tzw. wymogów wstępnych dla wykorzystania środków unijnych wymaganych przez Komisję Europejską. Inwestycje zawarte w planie są podstawą do podejmowania decyzji dotyczących dofinansowania inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Mazowieckiego  2014–2020 oraz ze środków własnych samorządu Mazowsza.

Plan zaakceptował również Zarząd Województwa Mazowieckiego. W najbliższych dniach zostanie on przekazany do Komisji Europejskiej jako spełnienie warunkowości ex-ante dla funduszy europejskich, objętych Wspólnymi Ramami Strategicznymi 2014–2020 dla sektora transportu na poziomie regionalnym, co pozwoli na certyfikowanie środków w ramach działania 7.1 Transport i 7.2. Kolej.

Źródło: http://www.mazovia.pl/aktualnosci/art,5555,mazowsze-stawia-na-transport.html

Spółkę WKD podczas spotkania reprezentował Michał Panfil – Członek Zarządu, Dyrektor ds. Handlowych WKD.

 

Płatność mobilna BLIK w automatach biletowych

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż od dnia 14.09.2016r. w automatach biletowych  zainstalowanych na stacjach/przystankach WKD obok płatności gotówką i kartą, dostępna jest również płatność mobilna BLIK (płatność za pomocą aplikacji na telefonie komórkowym). 

MODERNIZACJA: TORU NR 1 NA SZLAKU KOMORÓW – PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA (15.09.2016 - 15.10.2016) ORAZ TORU NR 1M NA SZLAKU PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA – MILANÓWEK GRUDÓW (01.10.2016 - 31.10.2016)

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w związku z modernizacją toru nr 1 na szlaku Komorów – Podkowa Leśna Główna w okresie od 15 września do 15 października 2016 r. oraz modernizacją toru nr 1M na szlaku Podkowa Leśna Główna – Milanówek Grudów w okresie od 01 października do 31 października 2016 r. na linii WKD zostaną wprowadzone ograniczenia w ruchu pociągów oraz będzie obowiązywać specjalny rozkład jazdy.

 Specjalna organizacja ruchu pociągów na linii WKD obejmie okres od 15 września do 31 października 2016 r. i zostanie podzielona na trzy etapy:

 ETAP 1: od 15.09.2016 do 30.09.2016:

A. Kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Podkowa Leśna Główna

(dla podróżnych do/z Grodziska Maz. oraz Milanówka obowiązuje przesiadka na stacji Podkowa Leśna Główna)

-     Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska

(dla podróżnych do/z Grodziska Maz. oraz Milanówka)

-     Podkowa Leśna Zachodnia – Milanówek Grudów

(dla podróżnych do/z Milanówka obowiązuje przesiadka na przystanku Podkowa Leśna Zachodnia)

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów

(dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

B. Na odcinku Komorów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów będzie się odbywać wahadłowo, wyłącznie po torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy). Tor nr 1 będzie w tym czasie całkowicie zamknięty dla ruchu pociągów (wraz ze wszystkimi peronami przystankowymi zlokalizowanymi przy tym torze).

C. Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz obsługującymi relację w kierunku Grodziska Mazowieckiego. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi od 7 do 8 minut.

D. Ze stacji Podkowa Leśna Główna nie będą odprawiane bezpośrednie pociągi do Milanówka. Dla podróżnych udających się do/z Milanówka obowiązuje przesiadka na przystanku Podkowa Leśna Zachodnia pomiędzy pociągami w relacji Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska oraz skomunikowanymi pociągami w relacji Podkowa Leśna Zachodnia (peron do Milanówka) – Milanówek Grudów. Czas przewidziany na przesiadkę dla podróżnych do/z Milanówka wynosi 3 minuty.

 

ETAP 2: od 01.10.2016 do 15.10.2016 (z wyjątkiem dni 08-09.10.2016):

A. Kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Podkowa Leśna Główna

(dla podróżnych do/z Grodziska Maz. oraz Milanówka obowiązuje przesiadka na stacji Podkowa Leśna Główna)

-     Podkowa Leśna Główna – Grodzisk Mazowiecki Radońska

(dla podróżnych do/z Grodziska Maz. oraz Milanówka)

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów

(dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

B. Na odcinku Komorów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów będzie się odbywać wahadłowo, wyłącznie po torze nr 2 (tor prawy w kierunku Warszawy). Tor nr 1 będzie w tym czasie całkowicie zamknięty dla ruchu pociągów (wraz ze wszystkimi peronami przystankowymi zlokalizowanymi przy tym torze).

C. Na odcinku Milanówek Grudów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. W zamian za wycofane pociągi na tej relacji zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

D. Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić punkt przesiadkowy dla wszystkich pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz obsługującymi relację w kierunku Grodziska Mazowieckiego, a także pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz autobusami obsługującymi relację w kierunku Milanówka. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi od 7 do 8 minut.

E. W ramach etapu 2 w dniach 08-09.10.2016 (sobota-niedziela) kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:

-     Warszawa Śródmieście WKD – Grodzisk Maz. Radońska

(w ww. dniach nie obowiązuje przesiadka na stacji Podkowa Leśna Główna)

-     Warszawa Śródmieście WKD – Komorów

(dodatkowe pociągi na najbardziej obciążonym odcinku linii)

F. W ww. dniach liczba kursujących pociągów będzie ograniczona.

G. Na odcinku Milanówek – Grudów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. W zamian za wycofane pociągi na tej relacji zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

 

ETAP 3: od 16.10.2016 do 31.10.2016:

A. Kursowanie pociągów będzie się odbywać według zwykłego rozkładu jazdy obowiązującego od 13.12.2015 z wyłączeniem pociągów do/z Milanówka, które będą kończyć lub rozpoczynać bieg na stacji Podkowa Leśna Główna.

B. Na odcinku Milanówek Grudów – Podkowa Leśna Główna ruch pociągów zostanie całkowicie wstrzymany. W zamian za wycofane pociągi na tej relacji zostanie uruchomiona zastępcza komunikacja autobusowa (ZKA).

C. Stacja Podkowa Leśna Główna będzie stanowić punkt przesiadkowy dla pasażerów pomiędzy pociągami obsługującymi relację w kierunku Warszawy oraz autobusami obsługującymi relację w kierunku Milanówka. Czas przewidziany na przesiadkę wynosi od 7 do 8 minut.

 

-        Podróżni korzystający z autobusowej komunikacji zastępczej zobowiązani są do podróżowania tą komunikacją na podstawie ważnego biletu WKD jednorazowego lub okresowego. W związku z brakiem możliwości skasowania biletu jednorazowego w autobusie, pasażerowie rozpoczynający podróż zobowiązani są skasować odręcznie bilet jednorazowy w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

-        W odstępstwie od terminów wskazanych w § 13 Regulaminu Przewozu Osób, Rzeczy i Zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO-WKD), podróżni, którzy zrezygnują z przejazdów pociągami WKD mogą dokonać zwrotu biletów okresowych odcinkowych: tygodniowych, dwutygodniowych, miesięcznych
i kwartalnych zakupionych najpóźniej 14 września 2016 r. i ważnych na przejazdy w dniu 15 września 2016 r. i później:

  1. całkowicie niewykorzystanych,
  2. częściowo niewykorzystanych, proporcjonalnie do liczby dni niewykorzystanych

bez potrącania odstępnego.

Zwrotu biletów całkowicie lub częściowo niewykorzystanych dokonują odpowiednio:

  • kasy biletowe w przypadku biletów zakupionych w kasach
  • Centrum Obsługi Klienta w Warszawie (stacja metro Świętokrzyska – pawilon 1000 E, tel. 22 656-41-00.
    Punkt czynny jest od pn. do pt. w godz. 8:00 – 18:00), w przypadku biletów zakupionych w automatach biletowych.

Uprzejmie prosimy o szczegółowe zapoznanie się z organizacją ruchu pociągów WKD w okresie ograniczeń, w  celu zaplanowania dogodnej podróży.

Przepraszamy za utrudnienia.

 


DO POBRANIA

Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w okresie od 15.09.2016 do 30.09.2016 (etap 1)

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD - Komorów - Podkowa Leśna Gł. - Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Podkowa Leśna Gł. - Komorów - Warszawa Śródmieście WKD

 


 Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w okresie od 01.10.2016 do 15.10.2016 (z wyjątkiem dni 08-09.10.2016) (etap 2)

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD - Komorów - Podkowa Leśna Gł. - Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Podkowa Leśna Gł. - Komorów - Warszawa Śródmieście WKD

 


 Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w dniach 08.-09.10.2016

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD - Komorów - Podkowa Leśna Gł. - Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Podkowa Leśna Gł. - Komorów - Warszawa Śródmieście WKD

 


Specjalny rozkład jazdy pociągów oraz zastępczej komunikacji autobusowej ważny w okresie od 16.10.2016 do 31.10.2016 (etap 3)

Pobierz rozkład: Warszawa Śródmieście WKD - Komorów - Podkowa Leśna Gł. - Grodzisk Maz. Radońska/Milanówek Grudów

Pobierz rozkład: Grodzisk Maz.Radońska/Milanówek Grudów - Podkowa Leśna Gł. - Komorów - Warszawa Śródmieście WKD

 


 

Przedsięwzięcie obejmujące modernizację toru nr 1 na szlaku Komorów - Podkowa Leśna Główna oraz toru nr 1M na szlaku Podkowa Leśna Główna - Milanówek Grudów jest realizowane w ramach projektu nr KIK/22 pn. "Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej" współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Zakończenie dostaw nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN100

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że zakończyły się dostawy sześciu sztuk nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN100 (typ 39WE) zakupionych w ramach projektu wspólfinansowanego ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy. Ostatni z pojazdów, EN100-06 został dostarczony do siedziby spółki WKD w nocy z 19.08 na 20.08.2016. Po przeprowadzeniu odbiorów i przygotowaniu do przewozów w ruchu pasażerskim pojazd został skierowany do obsługi linii WKD.

W pierwszy kurs w regularnym ruchu pasażerskim pojazd EN100-06 wyruszył w dniu 24.08.2016 o godz. 17:30 jako pociąg nr 532 relacji A1: Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 17:30) – Opacz (przyj. 18:14) – zgodnie ze specjalnym rozkładem jazdy pociągów WKD ważnym w okresie od 01.07.2016 do 31.08.2016.

Tym samym wszystkie zamówione i dostarczone pojazdy zostały włączone do eksploatacji i znajdują się w regularnym ruchu pasażerskim.


Przedsięwzięcie obejmujące dostawę 6 szt. nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych zostało zrealizowane w ramach projektu nr KIK/22 pn. "Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej" współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

Debata na temat bezpieczeństwa pasażerów w transporcie szynowym

W dniu 23.06.2016 r. w centrali PKP Polskich Linii Kolejowych w Warszawie odbyła się debata na temat bezpieczeństwa pasażerów w transporcie szynowym. W spotkaniu prowadzonym przez moderatorów prezesa Fundacji ProKolej Jakuba Majewskiego oraz  Prezesa KOW Dariusza Kostrzębskiego wzięli udział:

  1. Wiceprezes PKP PLK Andrzej Pawłowski,
  2. Zastępca Komendanta Głównego Straży Ochrony Kolei
  3. Dyrektorzy biur PKP PLK ds. bezpieczeństwa i ds. pasażerskich,
  4. Przewoźnicy: Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o., PKP Inter City, Koleje Wielkopolskie
  5. Przedstawiciel Instytutu  Kolejnictwa,
  6. Firmy związane z kolejnictwem.  

Dzięki wysiłkom inwestycyjnym i szkoleniowym podejmowanym przez przewoźników, zaangażowani funkcjonariuszy SOK i pracowników UTK, a także nowoczesnym rozwiązaniom informatycznym, bezpieczeństwo na kolei rośnie z roku na rok. Świadczy o tym mniejsza liczba wypadków i niepożądanych zdarzeń. Niemniej, pozostaje wiele do zrobienia w kwestii edukacji, prewencji oraz penalizacji. Potrzebna jest również integracja i podejmowanie wspólnych działań na rzecz większej ochrony pasażera, a co za tym idzie poprawy wizerunku całej kolei, nie tylko jej wybranych elementów.

Michał Panfil Członek Zarządu, Dyrektor ds. Handlowych WKD przedstawił informacje dotyczące wzrostu bezpieczeństwa na liniach zarządzanych przez Warszawską Kolej Dojazdową przez realizację inwestycji w zakresie:
-  infrastruktury torowej, tj. remont toru nr 1 na odcinku Komorów - Warszawa Śródmieście WKD, który został wykonany w 2015 r. oraz remont toru nr 2 na ww. odcinku który będzie wykonany w wakacje 2016 r.
-  przejazdów kolejowych, tj. zabudowie urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (SSP) – w 2015 r. inwestycja prowadzona była na 8 przejazdach kolejowych, a kolejne 8 przejazdów będą wyposażonych w SSP w 2016 r.
- zakupu nowoczesnego taboru wyposażonego – w chwili obecnej wszystkie pojazdy, którymi dysponuje Spółka posiadają system informacji pasażerskiej oraz monitoring
- wykonania Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu na wszystkich stacjach i przystankach osobowych – inwestycja zostanie zrealizowana do końca października 2016 r. oraz
- modernizacji wyposażenia peronów przystankowych- Projekt architektoniczny na rewitalizację wszystkich obiektów małej architektury przystankowej  będzie opracowany w 2016 r., natomiast nowy wygląd stacji i przystanków będzie zrealizowany najpóźniej w 2020 r.

Michał Panfil poinformował, że WKD jest przygotowana w zakresie bezpieczeństwa na szczyt NATO, który odbędzie się  w Warszawie i Światowe Dni Młodzieży oraz zadeklarował wznowienie współpracy z SOK w przyszłości.

Ponadto Michał Panfil Członek Zarządu, Dyrektor ds. Handlowych WKD przekazał informację Wiceprezesowi PKP PLK Andrzejowi Pawłowskiemu, że Spółka podtrzymuje stosowanie umowy dot. zainstalowanego przez PLK  na peronach stacji Warszawa Zachodnia WKD pomimo wprowadzenia Systemu Informacji Pasażerskiej  przez WKD.

pkpplk23 06 2016

 Źródło:kurierkolejowy.eu