Zakończenie eksploatacji elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN94
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że ostatnim dniem kursowania pojazdów serii EN94 będzie 27.05.2016 r. (piątek). Do tego dnia elektryczne zespoły trakcyjne serii EN94 będą eksploatowane w regularnym ruchu pasażerskim według przedstawionej poniżej organizacji.
23.05.2016 – 25.05.2016 (PONIEDZIAŁEK – ŚRODA)
Od poniedziałku 21 maja do środy 25 maja włącznie pojazdy serii EN94 będą obsługiwać wybrane kursy w ramach obowiązującego rozkładu jazdy pociągów dla dnia powszedniego (obsługa przez 2 lub 3 składy).
27.05.2016 (PIĄTEK)
W piątek 27 maja w związku z wydłużonym weekendem oraz prowadzonymi przygotowaniami do zmiany napięcia zasilania w sieci trakcyjnej na linii WKD obowiązywać będzie rozkład jazdy jak dla sobót, niedziel i świąt. Do 5 składów obsługujących linię WKD według organizacji przewidzianej dla wymienionych dni zostaną skierowane 2 dodatkowe składy zestawione z elektrycznych zespołów trakcyjnych serii EN94, które obsłużą łącznie 20 kursów według następującego harmonogramu:
OBIEG NR 1:
Nr poc. |
Stacja początkowa |
Odjazd |
Przyjazd |
Stacja końcowa |
|
110 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
5.48 |
> |
6.45 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
403 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
7.00 |
> |
7.29 |
KOMORÓW |
402 |
KOMORÓW |
7.43 |
> |
8.12 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
409 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
8.35 |
> |
9.04 |
KOMORÓW |
408 |
KOMORÓW |
9.18 |
> |
9.47 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
337 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
10.05 |
> |
10.47 |
PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA |
332 |
PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA |
13.35 |
> |
14.17 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
309 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
14.35 |
> |
15.17 |
PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA |
310 |
PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA |
15.30 |
> |
16.12 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
317 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
16.30 |
> |
17.12 |
PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA |
318 |
PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA |
18:05 |
> |
18:47 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
149 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
19:05 |
> |
20:04 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
OBIEG NR 2:
Nr poc. |
Stacja początkowa |
Odjazd |
Przyjazd |
Stacja końcowa |
|
116 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
6.50 |
> |
7.47 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
407 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
8.05 |
> |
8:34 |
KOMORÓW |
406 |
KOMORÓW |
8.43 |
> |
9.12 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
335 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
9.35 |
> |
10.17 |
PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA |
336 |
PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA |
14.35 |
> |
15.17 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
313 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
15.35 |
> |
16.17 |
PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA |
314 |
PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA |
16.35 |
> |
17.17 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
141 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
17.35 |
> |
18.34 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
Zgodnie z powyższym planem, ostatnim kursem obsługiwanym przez elektryczne zespoły trakcyjne serii EN94 będzie kurs nr 149 w relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:05) – Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 20:04).
Ostatnia sobota z EN94
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w dniu 21.05.2016 r. (sobota) na linii WKD po raz ostatni pojawią się w ramach rozkładu jazdy dla dni wolnych od pracy elektryczne zespoły trakcyjne serii EN94. Pojazdy obsłużą regularne kursy przewidziane w obowiązującym rozkładzie jazdy.
W sobotę 21.05.2016 r. dwa spośród pięciu składów kierowanych do ruchu pasażerskiego w ramach rozkładu jazdy dla sobót, niedziel i świąt będą stanowiły elektryczne zespoły trakcyjne serii EN94 wyprodukowane i dostarczone do WKD w 1972 r. przez wrocławski PaFaWag. Tym samym wszyscy potencjalnie zainteresowani odbyciem przejazdu jednym z kursów obsługiwanych przez EZT serii EN94 lub pamiątkowym uwiecznieniem na zdjęciach lub filmach zyskają taką możliwość w ciągu innego dnia niż dzień powszedni, w ramach którego pojazdy pozostaną w eksploatacji do 27 maja włącznie.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych do udziału w symbolicznym pożegnaniu elektrycznych zespołów trakcyjnych, które z końcem maja br. po ponad 44 latach służby zostaną definitywnie wycofane z eksploatacji i po zmianie napięcia zasilania w sieci trakcyjnej na linii WKD całkowicie zastąpione przez nowo wyprodukowane pojazdy serii EN100 (typ 39WE).
Aktualnie w bieżącej eksploatacji pozostają trzy składy EZT serii EN94, z których każdy skład jest zestawiony z dwóch dwuczłonowych pojazdów. Składy o numerach 17+34, 23+26 i 25+40 uzupełnia rezerwowy pojazd EN94-35. Dwa z wymienionych składów zostaną w dniu 21 maja 2016 r. wytypowane do obsługi następujących obiegów (każdy „obieg” stanowi zestaw przypisanych dla wybranej jednostki taboru kursów w określonych relacjach jednoznacznie identyfikowanych w rozkładzie jazdy pociągów):
OBIEG NR 1:
Nr poc. |
Stacja początkowa |
Odjazd |
Przyjazd |
Stacja końcowa |
|
2202 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
5:03 |
> |
5:13 |
PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA |
201 |
PODKOWA LEŚNA GŁÓWNA |
5:48 |
> |
5:55 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
202 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
6:05 |
> |
6:57 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
107 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
7:20 |
> |
8:17 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
122 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
8:35 |
> |
9:32 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
211 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
9:50 |
> |
10:40 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
212 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
11:10 |
> |
12:02 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
125 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
12:20 |
> |
13:17 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
134 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
13:35 |
> |
14:32 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
221 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
14:50 |
> |
15:40 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
222 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
16:10 |
> |
17:02 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
139 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
17:20 |
> |
18:17 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
152 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
18:35 |
> |
19:32 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
231 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
19:50 |
> |
20:40 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
232 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
21:10 |
> |
22:02 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
159 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
22:20 |
> |
23:17 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
OBIEG NR 2:
Nr poc. |
Stacja początkowa |
Odjazd |
Przyjazd |
Stacja końcowa |
|
108 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
5:15 |
> |
6:12 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
205 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
6:40 |
> |
7:30 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
206 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
8:10 |
> |
9:02 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
113 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
9:20 |
> |
10:17 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
126 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
10:35 |
> |
11:32 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
215 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
11:50 |
> |
12:40 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
216 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
13:10 |
> |
14:02 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
129 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
14:20 |
> |
15:17 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
144 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
15:35 |
> |
16:32 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
225 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
16:50 |
> |
17:40 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
226 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
18:10 |
> |
19:02 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
151 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
19:20 |
> |
20:17 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
156 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
20:35 |
> |
21:32 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
235 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
21:50 |
> |
22:40 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
236 |
MILANÓWEK GRUDÓW |
23:10 |
> |
0:02 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
167 |
WARSZAWA ŚRÓDMIEŚCIE WKD |
0:20 |
> |
1:17 |
GRODZISK MAZ. RADOŃSKA |
Zobacz galerię ostatnich pozostających w eksploatacji przedstawicieli serii EN94 (typ 101Na):
- EN94-17 EN94-17
- EN94-23 EN94-23
- EN94-25 EN94-25
- EN94-26 EN94-26
- EN94-34 EN94-34
- EN94-35 EN94-35
- EN94-40 EN94-40
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=290#sigProGalleria30f9bb4337
W dniu 5 maja 2016 r. w Urzędzie Marszałkowskim odbyło się spotkanie w sprawie alternatywnej komunikacji w ramach aglomeracji tzw. pasma zachodniego
0 dwa tysiące samochodów mniej przy wjeździe do Warszawy z kierunku zachodniego. Takie dane wskazują ościenne gminy po wprowadzeniu nowej formy obsługi komunikacyjnej pasma zachodniego województwa mazowieckiego w korytarzu dzielnica Bemowo m.st. Warszawy–Stare Babice–Ożarów Mazowiecki–Leszno–Błonie–Kampinos–Sochaczew.
O projekcie, marszałek Adama Struzik rozmawiał m.in. z przedstawicielami zainteresowanych samorządów powiatowych i gminnych, Europejskiego Banku Inwestycyjnego (EBI) i Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. (WKD).
Sytuacja wyjściowa
Rosnące utrudnienia pasma zachodniego województwa mazowieckiego doprowadziły do licznych postulatów wskazujących na konieczność poprawy powiązań komunikacyjnych. Są one związane ze wzrostem ruchu drogowego, szczególnie w dojazdach do Warszawy. Problem potęguje silna tendencja do zabudowywania tego obszaru nowymi osiedlami mieszkaniowymi, zakładami produkcyjnymi i usługowymi. Ideą przedsięwzięcia jest stworzenie systemu transportu zbiorowego zapewniającego wysoki standard obsługi pasma zachodniego oraz efektywnego pod względem kosztów i korzyści społecznych. Poprawa warunków komunikacyjnych jest ważna także dla samorządu województwa. Postulat rozwoju pasma zachodniego transportem zbiorowym znalazł swoje odbicie w dokumentach strategicznych Mazowsza.
Alternatywna komunikacja w ramach aglomeracji
Na spotkaniu przedstawiono dotychczasowe ustalenia dotyczące nowej formy obsługi komunikacyjnej tzw. pasma zachodniego, czyli gmin leżących na południe od Puszczy Kampinoskiej między Warszawą a Sochaczewem. Z wykonanego na zlecenie samorządów lokalnych studium wykonalności wynika, że optymalnym rozwiązaniem problemów komunikacji publicznej w tym pasie jest wprowadzenie ekspresowych linii autobusowych kursujących po wydzielonych jezdniach (bus rapid transit, BRT). Systemy BRT są z powodzeniem stosowane w ponad 200 miastach na świecie, głównie w Ameryce Południowej. W Europie korzystają z nich takie miasta jak Paryż, Londyn, Manchester i Praga. To alternatywny względem tramwaju i innowacyjny sposób przewozu osób oparty na specjalnym transporcie autobusowym. W stosunku do proponowanych wcześniej rozwiązań szynowych, charakteryzuje się o połowę niższymi kosztami budowy i mniejszą powierzchnią konieczną do zajęcia przez infrastrukturę linii komunikacyjnej. Koszt całej inwestycji (budowy linii, wykupu gruntów i zakupu taboru) wyniesie 350 mln zł. Linia BRT będzie łączyć się z warszawskim metrem na stacji Chrzanów, jednak możliwe jest wprowadzenie jej do bardziej centralnie położonej stacji końcowej na terenie miasta. Podmiotem zarządzającym linią będzie Warszawska Kolej Dojazdowa. Możliwymi do zastosowania rozwiązaniami są autobusy elektryczne lub hybrydowe, osiągające prędkość do 80 km/ha. Przyczyni się to do ograniczenia negatywnego wpływu transportu na otulinę Kampinoskiego Parku Narodowego. Równolegle powstanie ścieżka rowerowa.
Źródło: www.mazovia.pl
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. sygnatariuszem „Deklaracji rozwoju kultury bezpieczeństwa transportu kolejowego”
W dniu 21 kwietnia 2016 r. w Urzędzie Transportu Kolejowego dziewięćdziesięciu trzech przedstawicieli rynku kolejowego, podpisało „Deklarację w sprawie rozwoju kultury bezpieczeństwa transportu kolejowego”.
W gronie sygnatariuszy znalazła się również Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.
Przedstawiciele rynku kolejowego, którzy podpisali Deklarację zobowiązali się do wprowadzania „Kluczowych zasad kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”, w tym m.in. do:
- traktowania bezpieczeństwa systemu kolejowego jako priorytetu,
- analizowania i wyciągania wniosków z wypadków, a także zdarzeń, które mogą do nich doprowadzić.
Z ramienia UTK Deklarację podpisał i wręczył Ignacy Góra Prezes, a z ramienia WKD – Michał Panfil Członek Zarządu.
Źródło: Urząd Transportu Kolejowego 21.04.2016 r.
Ogłoszenie wyników konkursu na przystanki WKD
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w dniu 19.04.2016 r. o godz. 12:00 w obiekcie BGŻ BNP Paribas ARENA, ul. Andrzeja 1, 05-800 Pruszków (korona toru kolarskiego ARENA) odbyło się oficjalne, publiczne ogłoszenie wyników "Konkursu na opracowanie koncepcji architektonicznej obiektów małej architektury oraz elementów informacji wizualnej dla peronów WKD jako część systemu identyfikacji wizualnej WKD".
W "Konkursie na opracowanie koncepcji architektonicznej obiektów małej architektury oraz elementów informacji wizualnej dla peronów WKD jako część systemu identyfikacji wizualnej WKD" do dnia wyznaczonego na składanie prac konkursowych, tj. do 11.04.2016 r. wpłynęło 17 prac. Sąd Konkursowy rozpoczął ocenę złożonych prac w pełnym składzie liczącym 6 osób w dniu 14.04.2016 r.
Sąd dokonał szczególowej analizy i oceny 17 prac konkursowych złożonych w ramach prowadzonego Konkursu. W pierwszym etapie oceny prac konkursowych zbadano zawartość formalną oraz zgodność wszystkich złożonbych prac konkursowych, zgodnie z wymaganiami określonymi w Regulaminie Konkursu. Postanowiono oceniać wszystkie złożone na konkurs prace.
Sędzia referent przedstawił Sądowi Konkursowemu szczegółowe omówienia poszczególnych prac konkursowych. Następnie wszystkie prace zostały poddane pod dyskusję i ocenę sądu. Podczas dyskusji nad propozycjami Sąd Konkursowy uznał, iż należy premiować te rozwiązania, które kompleksowo i w optymalny sposób połączą wymogi funkcjonalne i plastyczne, tak aby nadać oprawie stacji linii WKD elegancki, współczesny i rozpoznawalny charakter.
W wyniku szczegółowej oceny prac zgodnie z kryteriami przyjętymi w Regulaminie Konkursu i dyskusji członkowie sądu jednomyślnie zdecydowali o przyznaniu trzech nagród i jednego wyróżnienia honorowego.
Lureatami Konkursu są następujący Uczestnicy:
- I NAGRODA:
Imię i nazwisko lub nazwa Uczestnika Konkursu:
Konrad Basan, ul. Wojska Polskiego 26, 41-400 Mysłowice
Paweł Dadok, ul. Miczów 10, 43-436 Górki Wielkie
Maria Roj, ul. Mleczna 38, 43-436 Orzesze
Skład zespołu autorskiego:
Konrad Basan
Paweł Dadok
Maria Roj
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=290#sigProGalleriac08247173b
Pobierz zestawienie plansz w formacie PDF (29MB)
- II NAGRODA:
Imię i nazwisko lub nazwa Uczestnika Konkursu:
arch. Maciej Kaufman, ul. Wilanowska 16/20 m.17, 00-422 Warszawa
arch. Marcin Maraszek, al. 3-go Maja 7B/9, 00-401 Warszawa
arch. Tomasz Stanisławczyk, ul. Marszałka F. Focha 4/55, 80-155 Gdańsk
Skład zespołu autorskiego:
arch. Maciej Kaufman
arch. Marcin Maraszek
arch. Tomasz Stanisławczyk
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=290#sigProGalleriac501bd00ef
Pobierz zestawienie plansz w formacie PDF (30MB)
- III NAGRODA:
Imię i nazwisko lub nazwa Uczestnika Konkursu:
Karol Żurawski, ul. Hauke Bosaka 25, 01-540 Warszawa
Skład zespołu autorskiego:
Karol Żurawski, Architekt
dr Neven Kostic, Konstruktor
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=290#sigProGalleria98dc76ddfa
Pobierz zestawienie plansz w formacie PDF (16MB)
- Wyróżnienie:
Imię i nazwisko lub nazwa Uczestnika Konkursu:
APA Czech_Duliński_Wróbel Agencja Projektowa "Architektura" sp. z o.o., ul. Wróblewskiego 3/2, 31-148 Kraków
Skład zespołu autorskiego:
arch. Jacek Czech
arch. Janusz Duliński
arch. Romualda Piechowicz
arch. Piotr Wróbel
arch. Zofia Bednarczyk
arch. Artur Biel
arch. Wojciech Duliński
arch. Jakub Kowalczyk
arch. Anna Łosiowska
arch. Anna Ostrowska
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=290#sigProGalleriafe56b4b3a1
Pobierz zestawienie plansz w formacie PDF (21MB)
Wszystkim laureatom Konkursu serdecznie gratulujemy zdobycia nagród oraz wyróżnienia.
Wszystkim Uczestnikom Konkursu serdecznie dziękujemy za udział w Konkursie.
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje ponadto, że od momentu ogłoszenia wyników Konkursu czynna jest wystawa pokonkursowa, która dostępna jest na tym samym obiekcie, tj. BGŻ BNP Paribas ARENA, ul. Andrzeja 1, 05-800 Pruszków (korona toru kolarskiego ARENA) od 19 do 24 kwietnia 2016 r. (tj. od wtorku do niedzieli włącznie) w godzinach od 8:00 do 16:00. Wstęp wolny.
Wystawa obejmuje wszystkie złożone w konkursie prace.
W trakcie wystawy w dniu 22 kwietnia 2016 r. (piątek) odbędzie się dyskusja pokonkursowa. Rozpoczęcie dyskusji nastąpi o godzinie 16:00.
Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu nr KIK/22 pn. „Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej” współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
Kasowanie biletów kartonikowych ZTM
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zwraca się z prośbą do podróżnych o nie kasowanie biletów kartonikowych ZTM w kasownikach znajdujących się w pociągach WKD. Kasowniki w pociągach WKD nie są przystosowane do kasowania biletów ZTM. Podejmowane próby kasowania niewłaściwych biletów, powodują blokowanie kasowników WKD.
W celu skorzystania z przejazdów pociągami WKD na podstawie biletów ZTM w ramach oferty „Wspólny bilet ZTM-KM-WKD”, należy bilet kartonikowy ZTM skasować wcześniej w kasowniku ZTM, znajdującym się w pojazdach ZTM, metrze, bądź na stacjach kolejowych, gdzie taki kasownik zainstalowano.
Więcej informacji w zakładce „Wspólny bilet ZTM- KM-WKD”.
Informacja na temat rozpoczęcia robót budowlano-montażowych związanych z wykonaniem Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu na stacjach i przystankach osobowych linii WKD
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że w okresie od 04.04.2016 (poniedziałek) do 30.06.2016 (czwartek) w obrębie wszystkich peronów stacji i przystanków osobowych na linii WKD będą prowadzone roboty budowlano-montażowe elementów infrastruktury w ramach wykonania Systemu Informacji Pasażerskiej i Monitoringu.
Roboty będą prowadzone w następujących fazach:
- Faza 1: Przygotowanie terenu oraz wykopy pod fundamenty szaf teletechnicznych, słupów monitoringu oraz słupów systemu informacji pasażerskiej,
- Faza 2: Montaż fundamentów w wykopach,
- Faza 3: Montaż szaf teletechnicznych, słupów monitoringu oraz słupów systemu informacji pasażerskiej.
Wszystkich podróżnych korzystających w ww. okresie z peronów stacji i przystanków osobowych WKD uprasza się o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych robót oraz zwracanie uwagi na obowiązujące oznaczenia poszczególnych rodzajów prac.
Za wszelkie mogące wyniknąć utrudnienia w dostępie do infrastruktury peronowej z uwagi na prowadzone prace serdecznie przepraszamy.
Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu nr KIK/22 pn. „Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej” współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=290#sigProGalleria90226b60b9
Informacja o oficjalnym publicznym ogłoszeniu wyników konkursu
KONKURS NA OPRACOWANIE KONCEPCJI ARCHITEKTONICZNEJ OBIEKTÓW MAŁEJ ARCHITEKTURY ORAZ ELEMENTÓW INFORMACJI WIZUALNEJ DLA PERONÓW WKD JAKO CZĘŚĆ SYSTEMU IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ WKD
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. jako organizator „Konkursu na opracowanie koncepcji architektonicznej obiektów małej architektury oraz elementów informacji wizualnej dla peronów WKD jako część systemu identyfikacji wizualnej WKD” uprzejmie informuje, że oficjalne, publiczne ogłoszenie wyników konkursu odbędzie się dnia 19 kwietnia 2016 r. o godzinie 12:00 w obiekcie BGŻ BNP Paribas ARENA, ul. Andrzeja 1, 05-800 Pruszków (korona toru kolarskiego ARENA).
Wystawa pokonkursowa czynna będzie w tym samym obiekcie od 19 do 24 kwietnia 2016 r. (tj. od wtorku do niedzieli włącznie) w godzinach od 8:00 do 16:00 (dnia 19 kwietnia 2016 r. wystawa czynna będzie po oficjalnym, publicznym ogłoszeniu wyników konkursu). Wstęp wolny.
W trakcie wystawy w dniu 22 kwietnia 2016 r. (piątek) odbędzie się dyskusja pokonkursowa. Rozpoczęcie dyskusji nastąpi o godzinie 16:00.
Zobacz informacje na temat konkursu
Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach projektu nr KIK/22 pn. „Rozwój systemu publicznego transportu pasażerskiego w aglomeracji warszawskiej poprzez zwiększenie wydajności, niezawodności i bezpieczeństwa Warszawskiej Kolei Dojazdowej” współfinansowanego przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.
Komunikat dotyczący wymiany pasażerów
Dla ułatwienia wymiany pasażerów w pociągu zwracamy się z prośbą o zajmowanie, w pierwszej kolejności, miejsc oddalonych od drzwi.
Zakup w biletomacie
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że wszystkie stacje i przystanki wyposażone są w automaty biletowe, w których istnieje możliwość zakupu biletów WKD:
- jednorazowych oraz
- okresowych
Schemat zakupu biletów przedstawia się następująco:
podróżny ma opcję wyboru biletu, tj.: I strefa, II strefa, III strefa, Bilet Miejski, Strefowy, Karnetowy (Abonamentowy), Okresowy Relacyjny (T), Okresowy Relacyjny (T/P)
- Przy zakupie biletów jednorazowych (I strefa, II strefa, III strefa, Strefowy, Bilet Miejski, Karnetowy) podróżny wybiera strefę czasową, w której zamierza odbyć podróż, a następnie przysługującą mu zniżkę z dostępnego katalogu ulg.
- Przy zakupie biletów okresowych (Okresowy Relacyjny (T), Okresowy Relacyjny (T/P)):
- wybranie relacji biletu – od - do
- wybranie rodzaju biletu - tygodniowy, dwutygodniowy, miesięczny, kwartalny
- termin ważności
- rodzaj zniżki z dostępnego katalogu ulg
Po zakupie biletu okresowego podróżny sam wpisuje imię i nazwisko posiadacza biletu oraz numer dokumentu tożsamości.
W automatach można płacić gotówką (bilonem), kartą lub płatnością mobilną BLIK (płatność za pomocą aplikacji na telefonie komórkowym). Płatność bilonem przyjmowana jest do 50 sztuk monet.
Zachęcamy podróżnych do korzystania z możliwości zakupu biletów w automatach.
UWAGA PASAŻEROWIE!
Punkt obsługi reklamacji biletów zakupionych w automatach sprzedających bilety WKD znajduje się w Warszawie na stacji metra "Centrum" - lokal 2009 C,
Pasaż Handlowy, tel. 801 789 405, [email protected].
Punkt czynny jest: od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-18:00.
Pomoc techniczna tel. 661 010 874