Zaproszenie do ankiety

Aktualne zasady i ograniczenia związane z koronawirusem (aktualizacja od 26 czerwca) - szczegóły w AKTUALNOŚCIACH.

Zmiana wymiaru ulgi ustawowej dla nauczycieli

Książka

W związku ze zmianą od dnia 1 stycznia 2014r. Ustawy z dnia 20 czerwca 1992r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego, Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że zmianie uległ wymiar ulgi ustawowej dla nauczycieli z 37% na 33%.

W związku z powyższym od dnia 1 stycznia 2014r. do ulgi ustawowej 33% będą uprawnieni: nauczyciele szkół podstawowych, gimnazjów, szkół ponadpodstawowych i ponadgimnazjalnych publicznych lub niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, nauczyciele akademiccy oraz nauczyciele przedszkoli publicznych lub niepublicznych.

Ponadto od 1 stycznia 2014r. spółka WKD nie będzie uczestniczyć w ofercie handlowej „Duży klient”, która uprawniała do ulgi handlowej 33% na bilety jednorazowe i okresowe.

Oferty dla pasażerów

1. BILETY JEDNORAZOWE

Do przejazdu jednorazowego uprawnia bilet jednorazowy strefowy czasowy, skasowany w danym pociągu, na przejazd w danej strefie czasowej. W przypadku uszkodzenia kasownika elektronicznego w wagonie, podróżny obowiązany jest skasować bilet w drugim kasowniku umieszczonym w tym wagonie, a w razie uszkodzenia obydwu kasowników (i tylko w tym wypadku) dopuszcza się skasowanie biletu odręcznie przez podróżnego – w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały np. długopisem: datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

Bilet na przejazd jest ważny w:

  1. I strefie czasowej – do 19 minut
  2. II strefie czasowej – do 38 minut
  3. III strefie czasowej – powyżej 38 minut

od skasowania, wg czasu przejazdu określonego w rozkładzie jazdy pociągów. Nie planowanego postoju pociągu (opóźnienia) nie wlicza się do czasu ważności biletu.

Bilety jednorazowe można nabyć na przejazdy wg taryfy:

  1. normalnej
  2. z ulgą handlową 45%, 50%, 80%, 85%
  3. z ulgą ustawową: 33%, 37%, 49%, 51%,78%, 93%, 95%, 100%.

UWAGA! Bilet jest ważny tylko w pociągu, w którym został skasowany.

Osoby uprawnione do ulgi 100% zobowiązane są posiadać ważny bilet na przejazd. Podróżni nie posiadający takiego biletu traktowani będą jak bez ważnego biletu, ze wszystkimi konsekwencjami wynikającymi z tego tytułu.

Na linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej obowiązują bilety nabyte wyłącznie w:
1) kasie biletowej WKD,
2) placówce handlowej upoważnionej przez WKD,
3) automacie biletowym WKD,
4) przez komórkę.

TABELA OPŁAT ZA BILETY JEDNORAZOWE

Rodzaj zastosowanej ulgiI strefa czasowa
(do 19 minut) 
wg rozkładowego czasu przejazdu
II strefa czasowa
(do 38 minut)
wg rozkładowego czasu przejazdu
III strefa czasowa
(ponad 38 minut)
wg rozkładowego czasu przejazdu
Taryfa normalna 4,10 zł 5,50 zł 8,00 zł
Taryfa ulgowa 33%
(ulga ustawowa)
2,75 zł 3,69 zł 5,36 zł
Taryfa ulgowa 37%
(ulga ustawowa)
2,58 zł 3,47 zł 5,04 zł
Taryfa ulgowa 45%
(ulga handlowa)
Bilet Miejski w obrębie Gminy Grodzisk Maz.
2,26 zł - -
Taryfa ulgowa 45%
(ulga handlowa)
Bilet Miejski w obrębie miasta Pruszków
2,26 zł - -
Taryfa ulgowa 49%
(ulga ustawowa)
2,09 zł 2,81 zł 4,08 zł
Taryfa ulgowa 50%
(ulga handlowa)
2,05 zł 2,75 zł 4,00 zł
Taryfa ulgowa 51%
(ulga ustawowa)
2,01 zł 2,70 zł 3,92 zł
Taryfa ulgowa 78%
(ulga ustawowa)
0,90 zł 1,21 zł 1,76 zł
Taryfa ulgowa 80%
(ulga handlowa)
- - 2,05 zł
Taryfa ulgowa 85%
(ulga handlowa)
0,62 zł 0,83 zł 1,20 zł
Taryfa ulgowa 93%
(ulga ustawowa)
0,29 zł 0,39 zł 0,56 zł
Taryfa ulgowa 95%
(ulga ustawowa)
0,21 zł 0,28 zł 0,40 zł
Kolejarz - - 2,05 zł
Taryfa ulgowa 100%
(ulga ustawowa)
0,00 zł 0,00 zł 0,00 zł
Taryfa ulgowa 100%
(ulga handlowa)
Senior 65+ Podkowa Leśna
Dzieci i Młodzież Podkowa Leśna
0,00 zł - -
BILET ABONAMENTOWY
(5 przejazdów odpłatnych + 1 gratis)
20,50 zł 27,50 zł 40,00 zł

 

 

BILET JEDNORAZOWY DLA MICHAŁOWICZANINA obowiązujący na linii WKD pomiędzy przystankami Nowa Wieś Warszawska - Warszawa Salomea
  ważny do 12 minut od momentu skasowania wg rozkładowego czasu przejazdu ważny do 19 minut od momentu skasowania wg rozkładowego czasu przejazdu
Bilet Michałowiczanina N 2,50 zł 3,00 zł
Bilet Michałowiczanina Uczeń/Student 1,50 zł 2,00 zł
Bilet Michałowiczanina SENIOR 1,50 zł 2,00 zł

 

2. BILETY JEDNORAZOWE ABONAMENTOWE

(5 przejazdów odpłatnych + 1 gratis)
Bilet abonamentowy uprawnia do 6 przejazdów w danej strefie czasowej, za który przewoźnik pobiera opłatę wg taryfy normalnej, stanowiącą równowartość ceny za 5 przejazdów w danej relacji.

Ceny biletów abonamentowych:
I strefa - 20,50 zł
II strefa - 27,50 zł
III strefa - 40,00 zł

Podróżny obowiązany jest skasować kupon biletu abonamentowego na określony przejazd w kasowniku, zaraz po wejściu do pociągu. Kupon stanowi integralną część biletu abonamentowego i do czasu zakończenia przejazdu nie wolno go odrywać. Kupon oderwany od biletu jest nieważny.

Bilety abonamentowe można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. placówce handlowej upoważnionej przez WKD
  3. automacie biletowym WKD (automat wydaje 6 kolejno zakupionych biletów jednorazowych z tym samym numerem biletu).

3. BILETY JEDNORAZOWE MIEJSKIE DLA MIESZKAŃCÓW MIASTA GRODZISK MAZ.

Bilet miejski uprawnia do jednorazowego przejazdu pociągami na linii WKD w tzw. ,,strefie miejskiej'' znajdującego się w obrębie Gminy Grodzisk Maz. ograniczonej stacjami: 
Grodzisk Maz. Radońska - Grodzisk Maz. Jordanowice - Grodzisk Maz. Piaskowa - Grodzisk Maz. Okrężna

Bilet może nabyć mieszkaniec miasta Grodzisk Maz., który posiada Grodziską Kartę Mieszkańca.

Opłata za BILET MIEJSKI wynosi 2,26 zł

Bilety miejskie można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym.

4. BILETY JEDNORAZOWE MIEJSKIE DLA MIESZKAŃCÓW MIASTA PRUSZKÓW

Bilet miejski uprawnia do jednorazowego przejazdu pociągami na linii WKD w tzw. ,,strefie miejskiej''  w obrębie miasta Pruszkowa, ograniczonego stacjami: Pruszków WKD,Tworki i Malichy.

Bilet może nabyć mieszkaniec miasta Pruszkowa, który posiada Pruszkowską Kartę Mieszkańca.

Opłata za BILETY MIEJSKI wynosi 2,26 zł.

Bilety miejskie można nabyć w : 

  1. kasie biletowej WKD

 5. BILET ,,SENIOR 65+'' ORAZ ,,DZIECI I MŁODZIEŻ '' MIASTA PODKOWA LEŚNA

Bilet „SENIOR 65+ miasta Podkowa Leśna” może  nabyć osoba, która ukończyła 65 rok życia i jest mieszkańcem miasta Podkowa Leśna, natomiast bilet „DZIECI i MŁODZIEŻ miasta Podkowa Leśna” mogą nabyć dzieci oraz młodzież ucząca się do 26 roku życia, którzy są mieszkańcami miasta Podkowa Leśna

Dokumentem uprawniającym do nabycia biletu „SENIOR 65+ miasta Podkowa Leśna” lub „DZIECI i MŁODZIEŻ miasta Podkowa Leśna” jest Karta Mieszkańca miasta Podkowa Leśna.

Bilet uprawnia do jednorazowego przejazdu linią WKD w tzw. strefie miejskiej znajdującej się w obrębie miasta Podkowa Leśna, ograniczonej stacjami: Podkowa Leśna Zachodnia – Podkowa Leśna Główna – Podkowa Leśna Wschodnia. Bilet wydaje się na przejazd wszystkimi pociagami przewidzianymi w rozkładzie jazdy.

Bilet ważny jest od momentu skasowania – w danym pociągu, tylko w obrębie miasta Podkowa Leśna.

Bilet powinien być zaopatrzony w nadruk „SENIOR 65+ miasta Podkowa Leśna” lub „DZIECI i MŁODZIEŻ miasta Podkowa Leśna”.

Bilet „SENIOR 65+ miasta Podkowa Leśna” lub „DZIECI i MŁODZIEŻ miasta Podkowa Leśna” wydawany jest podróżnemu nieodpłatnie w kasie biletowej po okazaniu Karty Mieszkańca Podkowa Leśna.

6. BILET MICHAŁOWICZANINA – nowa oferta przewozowa WKD

„BILET MICHAŁOWICZANINA” dedykowany jest wszystkim mieszkańcom Gminy Michałowice posiadającym Kartę Mieszkańca Gminy Michałowice.

Bilety Michałowiczanina wydawane są:
1) dla każdego mieszkańca – Bilet Michałowiczanina jednorazowy normalny oraz okresowy normalny,
2) dla mieszkańca będącego uczniem lub studentem, do ukończenia 26 roku życia – Bilet Michałowiczanina jednorazowy Uczeń/Student
3) dla mieszkańca powyżej 65 roku życia – Bilet Michałowiczanina jednorazowy Senior

Bilet Michałowiczanina jednorazowy i okresowy wydaje się na przejazd we wszystkich pociągach przewidzianych
w rozkładzie jazdy.
Bilet Michałowiczanina jednorazowy uprawnia do jednorazowego przejazdu linią WKD ograniczonej stacjami: Nowa Wieś Warszawska – Komorów – Pruszków – Tworki – Malichy – Reguły – Michałowice – Opacz – Warszawa Saloema. Bilet ważny jest w dwóch strefach czasowych, tj. do 12 minut oraz do 19 minut licząc od momentu skasowania w danym pociągu.
Bilet Michałowiczanina okresowy miesięczny/kwartalny uprawnia do nieograniczonej ilości przejazdów w obrębie relacji na nim wskazanej.
Dokumentem uprawniającym do nabycia biletu jednorazowego i okresowego dla mieszkańca Gminy Michałowice jest Karta Mieszkańca Gminy Michałowice oraz dodatkowo odpowiedni dokument – legitymacja szkolna, legitymacja studencka, dowód osobisty pozwalający określić wiek podróżnego.
1. Opłaty dla biletów wynoszą:

a) Bilet jednorazowy dla Michałowiczanina

 

BILET JEDNORAZOWY DLA MICHAŁOWICZANINA

obowiązujący na linii WKD pomiędzy przystankami Nowa Wieś Warszawska - Warszawa Salomea

 

ważny do 12 minut od momentu skasowania wg rozkładowego czasu przejazdu

ważny do 19 minut od momentu skasowania wg rozkładowego czasu przejazdu

Bilet Michałowiczanina N

2,50 zł

3,00 zł

Bilet Michałowiczanina Uczeń/Student

1,50 zł

2,00 zł

Bilet Michałowiczanina SENIOR

1,50 zł

2,00 zł

b) Bilet okresowy dla Michałowiczanina

   

BILET MIESIĘCZNY

BILET KWARTALNY

T/P

T

T/P

T

strefa km

cena biletu

cena biletu

do 5 km

69,00 zł

34,50 zł

182,00 zł

91,00 zł

6 - 10 km

106,00 zł

53,00 zł

274,00 zł

137,00 zł

11-15 km

118,00 zł

59,00 zł

309,00 zł

154,50 zł

16-20 km

155,00 zł

77,50 zł

398,00 zł

199,00 zł

21-33 km

208,00 zł

104,00 zł  

531,00 zł

265,50 zł

 

7. BILETY ODCINKOWE OKRESOWE IMIENNE

Bilet odcinkowy imienny uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany. Bilet może być wydany na przejazdy „tam i z powrotem” lub na przejazdy w jedną stronę. Bilety wydaje się na przejazdy we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy.

Wydaje się następujące rodzaje biletów odcinkowych imiennych:

  1. TYGODNIOWE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%
  2. DWUTYGODNIOWE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%
  3. MIESIĘCZNE - wg taryfy normalnej, z ulgą handlową 50%, 80% oraz z ulgami ustawowymi 33%, 37%, 49%,51%, 78%,93%
  4. KWARTALNE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%.

Bilety okresowe imienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym.

8. BILETY ODCINKOWE OKRESOWE BEZIMIENNE

Bilet odcinkowy bezimienny uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany. Bilet może być wydany tylko na przejazdy „tam i z powrotem”.
Bilety wydaje się na przejazdy we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy.

Wydaje się następujące rodzaje biletów odcinkowych bezimiennych:

  1. miesięczne - wg taryfy normalnej
  2. kwartalne - wg taryfy normalnej.

Bilety okresowe bezimienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym.

9. BILETY MIESIĘCZNE WEEKENDOWE BEZIMIENNE

Bilet weekendowy miesięczny bezimienny uprawnia do dowolnej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany w ciągu kolejno następujących po sobie weekendów (sobota, niedziela) oraz we wszystkie dni świąteczne, w okresie obowiązywania biletu (miesiąca).

Bilet weekendowy wydaje się tylko na przejazdy "tam i z powrotem".

Za odległość w kmceny biletów
do 5 37,00 zł
6-10 48,00 zł
11-15 56,00 zł
16-20 66,00 zł
21-33 86,00 zł

Biletu nie można foliować, wymieniać na bilet ważny na przejazdy w innej relacji albo w pociągach innego przewoźnika, ani też przedłużać terminu jego ważności.

Bilety miesięczne weekendowe bezimienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym.

10. ZAKUP W BILETOMACIE

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że wszystkie stacje i przystanki wyposażone są w automaty biletowe, w których istnieje możliwość zakupu biletów WKD:

  1. jednorazowych oraz
  2. okresowych.

Schemat zakupu biletów przedstawia się następująco:

podróżny ma opcję wyboru biletu, tj.: I strefa, II strefa, III strefa, Bilet Miejski, Strefowy, Karnetowy (Abonamentowy), Okresowy Relacyjny (T), Okresowy Relacyjny (T/P)

  1. Przy zakupie biletów jednorazowych (I strefa, II strefa, III strefa, Strefowy, Bilet Miejski, Karnetowy) podróżny wybiera strefę czasową, w której zamierza odbyć podróż, a następnie przysługującą mu zniżkę z dostępnego katalogu ulg.
  2. Przy zakupie biletów okresowych (Okresowy Relacyjny (T), Okresowy Relacyjny (T/P)):
    1. wybranie relacji biletu – od - do
    2. wybranie rodzaju biletu - tygodniowy, dwutygodniowy, miesięczny, kwartalny
    3. termin ważności
    4. rodzaj zniżki z dostępnego katalogu ulg

Po zakupie biletu okresowego podróżny sam wpisuje imię i nazwisko posiadacza biletu oraz numer dokumentu tożsamości.

W automatach można płacić gotówką (bilonem), kartą lub płatnością mobilną BLIK (płatność za pomocą aplikacji na telefonie komórkowym). Płatność bilonem przyjmowana jest do 50 sztuk monet.

Zachęcamy podróżnych do korzystania z możliwości zakupu biletów w automatach.

UWAGA PASAŻEROWIE!
Punkt obsługi reklamacji biletów zakupionych w automatach sprzedających bilety WKD znajduje się w Warszawie na stacji metra "Centrum" - lokal 2009 C,
Pasaż Handlowy, tel. 801 789 405, [email protected]
Punkt czynny jest: od poniedziałku do piątku w godz. 9:00-18:00.

Pomoc techniczna tel. 661 010 874

11. ZAKUP PRZEZ KOMÓRKĘ

1. Aplikacja mPay

Za pośrednictwem telefonu komórkowego możliwy jest zakup biletów jednorazowych wg taryfy normalnej, ulgi handlowej 50% oraz ulgi ustawowej 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95%, na wszystkie strefy czasowe.  

Z mPay mogą korzystać użytkownicy wszystkich sieci za pomocą aplikacji mobilnej.

Przed zakupem biletu należy pobrać aplikację mPay Płatności mobilne.

Jak pobrać aplikację mPay?

Aplikacja mPay jest dostępna na telefony z systemami Android, iOS oraz Windows Phone. Żeby ją pobrać, wystarczy w dedykowanym sklepie z aplikacjami wpisać "mPay płatności mobilne". Innym sposobem jest wpisanie w przeglądarce internetowej telefonu adresu www.app.mpay.pl.

Podczas pierwszego uruchomienia aplikacja przeprowadza użytkownika przez krótki proces rejestracji.

Metody płatności za bilety

Za bilety użytkownicy mogą płacić środkami pieniężnymi, którymi wcześniej zasilili swoją elektroniczną portmonetkę lub przy użyciu podłączonej do aplikacji karty płatniczej.

1) Karta płatnicza

Podłączenie do mPay karty płatniczej pozwala kupować bilety bez konieczności pamiętania o regularnym zasilaniu konta. Kwota odpowiadająca cenie biletu będzie pobierana bezpośrednio z konta bankowego użytkownika. 
Z płaceniem kartą nie wiążą się żadne prowizje.

Karty płatnicze z logo różnych banków i organizacji płatniczych można podłączyć do mPay w dowolnym momencie, bezpośrednio z poziomu aplikacji w telefonie. W tym celu wystarczy wejść do zakładki "Karty płatnicze" i założyć swój mPay Wallet - cyfrowy portfel działający w technologii Masterpass. Można również skorzystać ze strony internetowej www.wallet.mpay.pl.

Partnerem mPay w zakresie obsługi transakcji kartowych jest firma Mastercard. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych zabezpieczeń dane kart płatniczych zapisanych w Masterpass są w pełni bezpieczne.

2. Elektroniczna portmonetka

Konto mPay można zasilić na wiele sposobów:

- bezpłatne zasilenie tradycyjnym przelewem bankowym lub przekazem pocztowym na indywidualny rachunek mPay, który każdy użytkownik znajdzie w swoim panelu użytkownika na www.system.mpay.pl. W tytule przelewu należy podać swój 9-cyfrowy numer telefonu.

- natychmiastowe zasilenie z konta bankowego za pośrednictwem serwisu eCard. Usługa jest dostępna z poziomu aplikacji oraz strony internetowej www.mpay.pl. Do kwoty zasilenia doliczana jest prowizja w wysokości 2 proc.

- natychmiastowe zasilenie z karty płatniczej, dostępne z poziomu aplikacji. Do kwoty zasilenia doliczana jest prowizja w wysokości 2 proc.

Zakup biletów

Kupowanie biletów za pomocą mPay jest bardzo proste:

  1. Wejdź do zakładki „Bilety” i z listy miast wybierz Warszawa WKD
  2. Wybierz strefę: strefa I, strefa II, strefa III
  3. Wybierz jeden z dostępnych biletów normalny czy ulgowy
  4. Określ liczbę kupowanych biletów i potwierdź
  5. Wybierz metodę płatności i zatwierdź zakup, podając numer PIN

Pamiętaj, że bilet zostaje automatycznie skasowany w momencie zakupu.

Kontrola biletów

Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w aplikacji. Podczas kontroli wystarczy wejść do zakładki „Kontrola biletów”, wybrać aktywny bilet i okazać go kontrolerowi. Można to zrobić nawet wtedy, gdy telefon nie ma połączenia z Internetem.

WKD informuje, iż bilet zakupiony w aplikacji mPay ważny jest od momentu zakupu. Wchodząc do pociągu WKD należy posiadać ważny bilet na przejazd.

2. Aplikacja SkyCash

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż do dnia 31.03.2022 r. istnieje możliwość zakupu biletów jednorazowych WKD za pośrednictwem systemu SkyCash. 

W aplikacji SkyCash będzie można nabyć bilety wg taryfy normalnej, ulgi handlowej 50%, 80%, dla kolejarzy oraz ulgi ustawowej 33%, 37%, 37% KDR,  49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%, na wszystkie strefy czasowe.

Jak pobrać aplikację?

Aby korzystać z możliwości zakupu biletów WKD przez SkyCash, wystarczy posiadać telefon komórkowy z systemem Android, iOS lub Windows Phone i zainstalować bezpłatną aplikację. Można to zrobić, wpisując w przeglądarce telefonu adres m.skycash.com lub pobierając ją z dedykowanego sklepu z aplikacjami: Google Play, App Store lub Windows Phone Store.

SkyCash można też pobrać wysyłając SMS-a o treści 1 na numer 510-510-205 (opłata zgodna z cennikiem operatora). Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji SkyCash w telefonie, użytkownik zostanie przeprowadzony przez krótki proces rejestracji.

Jak doładować konto?

Podobnie jak podczas zakupu w kasie, do kupna biletu przez komórkę potrzebne są środki pieniężne. SkyCash umożliwia dokonanie bezpiecznego zakupu za pomocą podpiętej karty lub z konta przedpłaconego SkyCash.

 Jak najszybciej doładować portmonetkę SkyCash?

  • Za pomocą kartypłatniczej – wybierz jedną ze swoich zarejestrowanych kart płatniczych*, wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash oraz wymagany kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN. Transakcję potwierdź kodem PIN SkyCash. I już. Pieniądze lądują na Twoim koncie. Szybko, sprawnie, bez zbędnych skomplikowanych procesów.

*Aby dodać kartę, wybierz kafelek „Twoje karty płatnicze” z ekranu głównego aplikacji SkyCash. Następnie kliknij „Dodaj kartę”. Wpisz wymagane dane: Imię i Nazwisko posiadacza karty, Numer karty (wskazówka: numer karty możesz również wprowadzić za pomocą aparatu w swoim telefonie), Datę ważności karty. Nie zapomnij o zaakceptowaniu regulaminu „Centrum Kart SkyCash”. Po wszystkim dodajesz kartę.

  • Za pomocą Przelewów24 - wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash, a następnie wybierz swój bank i postępuj zgodnie z wskazówkami, które pojawią się na ekranie. Ekspresowo i bezboleśnie przeprowadzą Cię przez proces przelewu.

System SkyCash zapewnia bezpieczeństwo transakcji na poziomie kart kredytowych i bankowości elektronicznej. Potwierdza to przyznana przez Narodowy Bank Polski licencja Agenta Rozliczeniowego. Firma posiada ponadto certyfikat PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Oznacza to, że SkyCash spełnia światowe standardy mające na celu zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa we wszystkich środowiskach, w których przetwarzane są dane posiadaczy kart płatniczych.

Jak zakupić bilet?

  1. Uruchom aplikację w telefonie i wybierz kafelek KOLEJE REGIONALNE.

  2. Wybierz kafelek WKD – WARSZAWSKA KOLEJ DOJAZDOWA.

  3. Wybierz strefę czasową, datę i godzinę wyjazdu oraz określ liczbę pasażerów i rodzaj przysługującej ulgi, po czym kliknij „Kup”.

  4. Wybierz metodę płatności – konto SkyCash lub kartę płatniczą.

  5. W celu potwierdzenia płatności:

    a) przy płatności z konta SkyCash wprowadź swój kod PIN podany przez Ciebie przy rejestracji, a następnie kliknij „Zapłać”.

    b) przy płatności kartą, wprowadź kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN, a następnie kliknij „Zapłać”.

  6. Wyświetli się potwierdzenie, które oznacza, że Twój bilet został pomyślnie zakupiony.

Pobierz – Instrukcja zakupu biletów WKD

Kontrola biletów

Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w pamięci telefonu i są dostępne w zakładce „Bilety do kontroli”, która jest dostępna na ekranie startowym aplikacji SkyCash oraz po wejściu w przewoźnika, czyli w tym przypadku WKD u góry po prawej stronie. Aby okazać bilet, nie trzeba mieć połączenia z Internetem.

Kontakt

W razie potrzeby pasażerowie mogą się kontaktować ze SkyCash pod adresem [email protected] lub pod numerami telefonów: (22) 403 80 20 oraz (22) 403 80 40. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.

Regulamin Użytkownika systemu SkyCash jest dostępny na stronie internetowej http://www.skycash.com/regulamin/

Szczegółowy regulamin usługiBilet przez telefon komórkowy w Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. - pobierz

W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem obowiązują przepisy Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO WKD).

WKD informuje, iż bilet zakupiony w aplikacji SkyCash ważny jest od momentu zakupu lub daty i godziny wskazanej podczas procesu zakupu. Wchodząc do pociągu należy posiadać ważny bilet na przejazd.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zachęca wszystkich pasażerów do korzystania  z zakupu biletów WKD przez telefon komórkowy.

12. PRZEJAZDY DLA SENIORÓW

Oferta skierowana jest do osób, które ukończyły 60 lat.
Osoba taka może zakupić bilet jednorazowy lub okresowy imienny z ulgą 50% bez konieczności zakupu legitymacji.
Ulgę 50% stosuje się na podstawie dokumentu stwierdzającego wiek w/w osoby.
Przejazdy na podstawie w/w biletów mogą odbywać się w dni robocze oraz soboty, niedziele i święta przez 24 godziny na dobę bez ograniczeń.

13. PRZEJAZDY RODZINNE

Oferta ważna jest w okresie ferii zimowych i wakacji letnich, w okresach ustalonych każdorazowo przez przewoźnika.
Z przejazdów tych może korzystać osoba dorosła odbywająca przejazd z dzieckiem, które nie ukończyło 16 roku życia. Osoba ta może wówczas wykupić dla siebie i dla dziecka jednorazowe bilety według taryfy ulgowej 50%, albo bilet jednorazowy wg taryfy ulgowej 50% dla siebie i bilet jednorazowy dla dziecka zgodnie z przysługującą mu ulgą ustawową lub handlową.

Uprawnienie do przejazdów rodzinnych przysługuje we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy WKD.

  • Kasa biletowa dokonuje na biletach dla osoby dorosłej i dla dziecka adnotacji: „Przejazd rodzinny” i potwierdza ją datownikiem kasy.
  • Podróżny, który nabył bilety na przejazd w punkcie uprawniającym do sprzedaży biletów na linię WKD (w tym również w automatach biletowych) dokonuje samodzielnie wpisu „przejazd rodzinny” na bilecie.
  • Podróżny, który nabył bilety dla siebie i dziecka w ramach oferty „przejazdy rodzinne” za pośrednictwem telefonu komórkowego (poprzez aplikację mPay lub SkyCash), w trakcie kontroli biletów – składa kontrolerowi ustne oświadczenie, iż korzysta z przejazdów w ramach oferty „przejazdy rodzinne” – okazując bilety.

Osoba dorosła powinna posiadać przy sobie dokument stwierdzający wiek dziecka.

Jeżeli osoba dorosła odbywa przejazd z więcej niż jednym dzieckiem, powinna dla pozostałych dzieci nabyć bilet zgodnie z przysługującymi im uprawnieniami oraz posiadać dokumenty potwierdzające te uprawnienia (np. legitymację szkolną).

14. PRZEJAZDY DZIAŁACZY OPOZYCJI ANTYKOMUNISTYCZNEJ I OSÓB REPRESJONOWANYCH Z POWODÓW POLITYCZNYCH 

Działacze opozycji antykomunistycznej oraz osoby represjonowane z powodów politycznych wymienieni w Ustawie z dnia 20 marca 2015 r. o działaczach opozycji antykomunistycznej oraz osobach represjonowanych z powodów politycznych (Dz.U.2020, poz.319 z późn. zm.) uprawnieni są do przejazdów z ulgą 51% na podstawie biletów jednorazowych. Podczas kontroli biletowej wraz z ww. ulgowym biletem jednorazowym należy okazać Legitymację działacza opozycji antykomunistycznej lub osoby represjonowanej z powodów politycznych wydaną przez Szefa Urzędu do Spraw Kombatantów lub Osób Represjonowanych.
Przejazdy działaczy opozycji antykomunistycznej i osób represjonowanych z powodów politycznych w pociągach WKD

15. POCIĄGI NADZWYCZAJNE

Przewoźnik uruchamia na zamówienie, w miarę możliwości eksploatacyjnych, pociągi nadzwyczajne dla przejazdów jednorazowych grup podróżnych na następujących warunkach:

  1. Wniosek o uruchomienie pociągu nadzwyczajnego powinien być złożony na piśmie do Wydziału Marketingu i Sprzedaży Usług, co najmniej na 14 dni przed zamierzonym terminem wyjazdu pociągu.
  2. Wniosek powinien zawierać: nazwisko i adres zamawiającego (nazwę i adres instytucji), cel przejazdu, stacje na których przewidywane jest wsiadanie lub wysiadanie uczestników grupowego przejazdu, liczbę i miejsca zatrzymania pociągu na szlaku w celu wykonania zdjęć, nazwę stacji wyjazdu, imię, nazwisko i adres przewodnika grupy, liczbę osób, itp. dane potrzebne dla uruchomienia pociągu.
  3. O możliwości przydzielenia pociągu nadzwyczajnego przewoźnik zawiadamia wnioskodawcę, wyznaczając termin dla uiszczenia w siedzibie Spółki – w Grodzisku Mazowieckim (kasa w Wydziale Marketingu i Sprzedaży Usług) opłaty za przydzielenie pociągu nadzwyczajnego. Przewoźnik zobowiązany jest również zawiadomić zamawiającego o braku możliwości zrealizowania wniosku.
  4. Pociąg nadzwyczajny może być uruchomiony w składzie 1 lub 2 elektrycznych zespołów trakcyjnych.
  5. Opłata za przebieg pociągu nadzwyczajnego wskazana jest w Załączniku do TOB (Wykaz innych opłat przewozowych).
  6. W razie uwzględnienia wniosku o uruchomienie pociągu nadzwyczajnego, zamawiający opłaca należność, w kasie wskazanej w pkt 3, najpóźniej na 3 dni przed mającym nastąpić uruchomieniem pociągu nadzwyczajnego. Następnie we wskazanym wyżej terminie zamawiający obowiązany jest przedłożyć wyznaczonemu pracownikowi przewoźnika dowód opłacenia należności, w przeciwnym razie przewoźnik uważa pociąg za odwołany przez zamawiającego.
  7. Kasa dokonuje odprawy od razu na przejazd „tam i z powrotem”, przy czym czas ważności biletu zbiorowego jest równy okresowi, na jaki został ustalony przejazd pociągu nadzwyczajnego.
  8. Rzeczy zabierane przez podróżnych do pociągów nie mogą powodować zanieczyszczenia i uszkodzeń wagonów.
  9. W uzasadnionych przypadkach ubiegający się o przydzielenie pociągu nadzwyczajnego może złożyć pisemny wniosek później niż na 7 dni przed terminem zamierzonego wyjazdu. Jeżeli przewoźnik ma możliwość zrealizowania zamówienia, uwzględnia wniosek pod warunkiem uprzedniego wpłacenia we wskazanej wyżej kasie przewoźnika zarówno opłaty za przydzielenie pociągu, jak i opłaty za przebieg pociągu oraz przedłożenia do wglądu dowodów zapłacenia tych należności.
  10. Na żądanie zamawiającego Wydział Marketingu i Sprzedaży Usług może przydzielać składy pociągów dla wykonania operacji manewrowych w obrębie stacji lub na szlaku dla celów specjalnych (np. kinematograficznych); za przydzielenie takich składów oraz za wykonanie operacji manewrowych pobiera się opłaty ustalone przez Przewoźnika.
  11. Opłata za przydzielenie pociągu nadzwyczajnego podlega zwrotowi w przypadku:
    1. nie przydzielenia pociągu przez przewoźnika,
    2. odwołania zamówionego pociągu przez organizatora przejazdu co najmniej na 3 dni przed terminem wyjazdu. W takim wypadku od opłaty podlegającej zwrotowi potrąca się 50% tytułem odstępnego.
  12. Opłata za przydzielenie pociągu nadzwyczajnego nie podlega zwrotowi, jeżeli organizator przejazdu odwoła zamówienie w terminie krótszym niż 3 dni.

16. WSPÓLNY BILET ZTM-KM-WKD

W pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej, na odcinku Warszawa Śródmieście WKD - Opacz honorowane są następujące bilety ZTM:

  1. okresowe 30 i 90 dniowe zakodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej, Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, w tym Bilet Młodego Warszawiaka oraz Bilet Metropolitalny
  2. dobowe
  3. 3-dniowe
  4. weekendowe
  5. weekendowe grupowe
  6. bilet seniora
  7. dla dziecka z rodziny posiadającej troje dzieci

oraz uprawnienia do bezpłatnych i ulgowych przejazdów na podstawie stosownych Uchwał Rady Miasta Stołecznego Warszawy.

Uprawnienia do ulg w komunikacji miejskiej w Warszawie

UWAGA bilety ZTM jednorazowe 20-minutowe i jednorazowe przesiadkowe 75-minutowe na I strefę i 90-minutowe na I i II strefę nie są honorowane, tzn. nie uprawniają do przejazdów pociągami WKD.

Na odcinku linii WKD objętym ofertą obowiązuje wyłącznie 1 strefa biletowa.

Zobacz schemat

Osoby odbywające przejazdy na podstawie w/w biletów ZTM, do/z miejscowości położonych poza obszarem objętym umową, zobowiązane są do nabycia biletu WKD na przejazd pociągiem WKD poza obszarem objętym umową, zgodnie z zasadami obowiązującymi w WKD.

Kasowanie biletów

Bilety ZTM w ramach oferty „Wspólny bilet ZTM – KM – WKD” honorowane są w pociągach WKD pod warunkiem, że są ważne w chwili przejazdu, tj. zostały wcześniej aktywowane lub skasowane.

Aktywacja / skasowanie może nastąpić:

  • podczas wcześniejszego przejazdu pojazdem linii ZTM,
  • w kasowniku ZTM zamontowanym na wybranych stacjach kolejowych,
  • od dnia 15 maja 2021r. wprowadzona zostaje możliwość odręcznego kasowania honorowanych przez WKD biletów ZTM. Podróżny, który zamierza rozpocząć podróż pociągiem WKD na podstawie w/w biletów w formie papierowej zobowiązany jest do odręcznego skasowania biletu, wpisując na bilecie w sposób trwały datę i godzinę rozpoczęcia podróży (w miejscu przeznaczonym na nadruk kasownika).


Stacje i przystanki osobowe WKD, na których znajduje się kasownik ZTM aktywujący/kasujący bilety ZTM:

  1. Opacz - sklep przy ul. Ryżowej 83 – czynny całą dobę
  2. Warszawa Śródmieście WKD
  3. Warszawa Zachodnia - tunel przy wejściu na peron nr 2
  4. Warszawa Ochota - przy zejściu na peron kolei aglomeracyjnej.

Zakup biletu w aplikacjach mobilnych

Na obszarze obowiązywania oferty, istnieje możliwość przejazdów pociągami WKD, na podstawie honorowanych biletów ZTM zakupionych w aplikacjach mobilnych.

mPay mPay płatności mobilne – Bilety komunikacyjne, parkingi, doładowania
SkyCashPłatności mobilne - bilety i parkowanie telefonem | Skycash
moBILETmoBiLET | Twój bilet w komórce

Skasowanie biletu z aplikacji to zeskanowanie kodu QR. Kod QR umieszczony jest w górnej części pojazdu nad drzwiami, naklejka z kodem QR przypisana jest do konkretnego pojazdu. Skasowanie biletu zakupionego
w aplikacji mobilnej należy wykonać od razu po wejściu do pociągu.

Informacja o zasadach kupowania i kasowania biletów  zakupionych w aplikacjach

Windykacja należności

Windykacja należności za przejazd bez ważnego dokumentu lub biletu odbywa się według zasad obowiązujących w Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Nieokazanie w/w biletu podczas kontroli w pociągu WKD (skasowanego wcześniej w kasowniku ZTM lub odręcznie przez podróżnego w pociągu WKD) skutkować będzie wystawieniem wezwania do zapłaty.

Uwaga! Nie podlegają reklamacji wezwania sporządzone z powodu nieokazania w pociągu biletu bezimiennego.

Wszystko na temat oferty Wspólny bilet ZTM-KM-WKD

 

17. WUKADKĄ Z BILETEM „MAZOWSZA” 

Bilet na koncert lub spektakl wystawiony przez "Mazowsze", odbywający się w sali widowiskowej „Matecznik Mazowsze", uprawnia do bezpłatnego przejazdu pociągiem WKD na koncert/spektakl, z miejsca zamieszkania do Otrębus i z powrotem.

Promocja ważna jest na dwie godziny przed i po przedstawieniu. Na podstawie biletu na spektakl/koncert można odbyć podróż pociągiem WKD jeden raz do Otrębus i jeden raz z powrotem.

Podczas kontroli biletowej należy okazać bilet na koncert/spektakl (wystawiony przez "Mazowsze") odbywający się w sali widowiskowej „Matecznik Mazowsze".

Informacja dot. koncertów i spektakli odbywających się w sali widowiskowej „Matecznik Mazowsze":

  1. oficjalna strona Państwowego Zespołu Ludowego Pieśni i Tańca Mazowsze im. Tadeusza Sygietyńskiego

18. POROZUMIENIE Z KOLEJAMI MAZOWIECKIMI – KM sp. z o.o.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż obowiązuje porozumienie zawarte pomiędzy spółkami WKD i KM w sprawie wzajemnego honorowania biletów okresowych.

W związku z powyższym bilety okresowe odcinkowe imienne i bezimienne według taryfy normalnej lub ulgowej wydane w relacjach do/z:

  1. Warszawa Śródm./Warszawa Śródm. WKD:
    Grodzisk Maz./Grodzisk Maz. WKD
    Milanówek/Milanówek Grudów
    Pruszków/Pruszków WKD

  2. Warszawa Ochota/Warszawa Ochota WKD:
    Grodzisk Maz./Grodzisk Maz. WKD
    Milanówek/Milanówek Grudów
    Pruszków/Pruszków WKD

  3. Warszawa Zach./Warszawa Zach. WKD:
    Grodzisk Maz./Grodzisk Maz. WKD
    Milanówek/Milanówek Grudów
    Pruszków/Pruszków WKD
  1. Ważne na przejazdy pociągami Warszawskiej Kolei Dojazdowej są honorowane w pociągach Spółki „Koleje Mazowieckie-KM” sp. z o.o.
  2. Ważne na przejazdy pociągami „Kolei Mazowieckich-KM” są honorowane w pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o.

Pod pojęciem „Grodzisk Maz. WKD” należy rozumieć wszystkie stacje WKD w obrębie miasta Grodzisk Maz. tj: Grodzisk Maz. Radońska, Grodzisk Maz. Jordanowice, Grodzisk Maz. Piaskowa, Grodzisk Maz. Okrężna.

Wzajemne honorowanie biletów, wynikające z zawartego porozumienia pomiędzy spółkami WKD i KM, dotyczy wyłącznie biletów okresowych na przejazdy osób w w/w relacjach
Przewóz rzeczy, rowerów i zwierząt odbywa się na zasadach określonych w regulaminie przewozu spółki, której środkiem transportu dokonywany jest przewóz. 
W związku z powyższym podróżni z ważnymi w/w biletami na przejazdy pociągami KM, odbywający przejazdy pociągami WKD są zobowiązani posiadać ważny bilet na przewóz, zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.

Podróżny odbywający podróż pociągiem WKD na podstawie biletu okresowego odcinkowego KM, zakodowanego na Karcie Mazowieckiej, zobowiązany jest do posiadania i okazania w trakcie kontroli Karty Mazowieckiej wraz z jednym z n/w potwierdzeń:

  • ,,Potwierdzeniem sprzedaży” 
  • ,,Potwierdzeniem zakupu biletu’’ 
  • ,,Potwierdzeniem kodowania” 

W w/w potwierdzeniach wskazana jest relacja przejazdu, co stanowi podstawę do honorowania Karty Mazowieckiej w pociągach WKD – WKD honoruje tylko bilety okresowe odcinkowe KM wydane w niektórych ,,relacjach stycznych’’.

Windykacja należności z tytułu przejazdu bez ważnego biletu odbywa się wg zasad obowiązujących u danego przewoźnika.

19. WSPÓLNY BILET SAMORZĄDOWY

„Wspólny Bilet Samorządowy” jest biletem imiennym i uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów w pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy uruchamianych przez niżej wymienionych przewoźników:

  • Koleje Śląskie Sp. z o.o.,
  • Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o.,
  • Koleje Małopolskie sp. z o.o.
  • Arriva RP Sp. z o.o.,
  • Koleje Wielkopolskie Sp. z o.o.,
  • Koleje Dolnośląskie S.A.,
  • Łódzka Kolej Aglomeracyjna Sp. z o.o.,
  • „Koleje Mazowieckie – KM” sp. z o.o.,

Bilet ten nie uprawnia do przejazdów w pociągach:

  1. komercyjnych KM – Słoneczny,
  2. ŁKA – ŁKA Sprinter,
  3. komercyjnych Arriva,
  4. “KD-Specjal” i “Pociąg do Kultury”,
  5. KMŁ – na odcinku Kraków Olszanica – Kraków Lotnisko,
  6. komercyjnych KŚ oraz na odcinku Chałupki – Bohumin;

„Wspólny Bilet Samorządowy” ważny jest 24 godziny od określonej na nim daty i godziny zakupu lub godziny wskazanej przez nabywcę.

Cena biletu jest zryczałtowana i wynosi wg taryfy normalnej 38,00 zł. Od ceny tej nie stosuje się ulg i opustów. 

Od dnia 1 sierpnia 2017 r. oferta jest dostępna w następujących kanałach dystrybucji WKD, tj.: kasach biletowych oraz przez telefon komórkowy za pomocą aplikacji SkyCash.

W pociągach Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. od dnia 1 sierpnia 2017 r. honorowany będzie bilet na przejazd wydany według oferty „Wspólny Bilet Samorządowy" przez wszystkich przewoźników uczestniczących w ofercie ze wszystkich kanałów dystrybucji.

Warunki taryfowe oferty specjalnej „Wspólny Bilet Samorządowy”

Załącznik do warunków oferty „Wspólny Bilet Samorządowy”

20. PARK&RIDE

Oferta skierowana jest do podróżnych, którzy chcą pozostawić samochód w pobliżu stacji WKD oraz przesiąść się do pociągu w celu kontynuowania podróży.

Obecnie spółka posiada jeden dozorowany parking w Komorowie oraz trzy parkingi niedozorowane zlokalizowane przy przystankach: Grodzisk Mazowiecki Okrężna, Grodzisk Mazowiecki Piaskowa oraz Pruszków WKD. 

PARK&RIDE w Komorowie

W związku z planowanym rozpoczęciem robót budowlanych na terenie parkingu Park & Ride w Komorowie, Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, 
iż od dnia 28.11.2020 r. wstrzymana zostaje w kasie biletowej w Komorowie sprzedaż bonów parkingowych do biletów kwartalnych WKD.

Sprzedaż bonów parkingowych do biletów miesięcznych prowadzona będzie do dnia 25.01.2021 r., z terminem ważności najpóźniej od dnia 01.02.2021 r.

Zakupione bony parkingowe do biletów miesięcznych i kwartalnych będą ważne zgodnie z terminem ważności wskazanym na zakupionym bilecie okresowym
jednak nie dłuższym niż do dnia 28.02.2021 r.

Za utrudnienia przepraszamy.

W Komorowie przy stacji WKD uruchomiony został parking dla pasażerów, który obejmuje ofertę:

  1. Park&Ride – "zaparkuj i przesiądź się"
  2. Park&Ride dla roweru
  3. parking miejski

PARK & RIDE
Pasażer kupując bilet miesięczny, kwartalny lub dwa jednorazowe może zaparkować samochód (do 3,5 t) na dozorowanym parkingu przy stacji WKD, nabywając bon parkingowy w kasie biletowej.
Cena za miejsce parkingowe wynosi:

  1. 45,00 zł do biletu miesięcznego
  2. 100,00 zł do biletu kwartalnego
  3. 3,00 zł do dwóch biletów jednorazowych (bon jednodniowy)

PARK & RIDE DLA ROWERU
Podróżny kupując bilet miesięczny lub kwartalny może zostawić rower na dozorowanym parkingu przy stacji WKD, nabywając  bon parkingowy w kasie biletowej.
Cena za miejsce parkingowe wynosi:

  1. 12,00 zł do biletu miesięcznego
  2. 30,00 zł do biletu kwartalnego
  3. 1,00 zł do dwóch biletów jednorazowych (bon jednodniowy)

PARK & RIDE DLA MOTORU, SKUTERA, MOTOROWERU
Podróżny kupując bilet miesięczny lub kwartalny może zostawić motor, skuter lub motorower na dozorowanym parkingu przy stacji WKD, nabywając bon parkingowy w kasie biletowej.
Cena za miejsce parkingowe wynosi:

  1. 18,00 zł do biletu miesięcznego
  2. 40,00 zł do biletu kwartalnego
  3. 2,00 zł do dwóch biletów jednorazowych (bon jednodniowy)

PARKING MIEJSKI
Oferta skierowana jest do wszystkich, którzy chcieliby pozostawić samochód lub rower na parkingu przy stacji WKD niezależnie od tego, czy są pasażerami WKD (tzn. posiadają bilet na przejazd). Niemniej jednak pierwszeństwo mają pasażerowie WKD posiadający bilety okresowe.
Opłata za samochód:

  1. 2,50 zł - pierwsza godzina postoju
  2. 2,00 zł - każda kolejna godzina

Opłata za rower:

  1. 4,00 zł - za jeden dzień postoju

Parking czynny codziennie w godzinach: 6:00 – 18:00
Szczegółowe warunki korzystania z parkingu określone są w „Regulaminie parkingu”

Kasy biletowe WKD

 

  1. Warszawa Śródmieście WKD - kasa pełnozakresowa czynna:

    Poniedziałek - Piątek  w godzinach  6:00 - 21:00
    Sobota, niedziela i święta 
    w godzinach  7:00 - 21:00
    24 grudnia -do godziny 18:00
    25 grudnia - kasa nieczynna
    Niedziela Wielkanocna - kasa nieczynna

  2. Warszawa Ochota WKD - kasa pełnozakresowa czynna:

    Poniedziałek - Piątek  w godzinach  7:00 - 19:00
    Sobota w godzinach 8:00 - 16:00
    Niedziela i święta - kasa nieczynna

  3. Warszawa Zachodnia WKD - kasa pełnozakresowa czynna:

    Poniedziałek - Piątek  w godzinach  7:00 - 19:00
    Sobota, niedziela i święta kasa nieczynna

  4. Michałowice - kasa pełnozakresowa

    Poniedziałek - Piątek w godzinach 7:00 - 19:00
    Sobota, niedziela i święta kasa nieczynna.

  5. Pruszków WKD - kasa pełnozakresowa czynna:

    Poniedziałek - Piątek w godzinach 7:00 - 19:00
    Sobota, niedziela i święta w godzinach  8:00 - 18:00
    24 grudnia - do godziny 17:00
    25 grudnia - kasa nieczynna
    Niedziela Wielkanocna - kasa nieczynna

  6. Komorów - kasa pełnozakresowa czynna:

    Poniedziałek - Piątek w godzinach 7:00 - 19:00
    Sobota
     w godzinach 8:00 - 16:00
    Niedziela i święta - kasa nieczynna

  7. Podkowa Leśna Główna – kasa pełnozakresowa czynna:

    Poniedziałek - Piątek w godzinach 7:00 - 19:00
    Sobota, niedziela i święta w godzinach 8:00 - 18:00
    24 grudnia - do godziny 17:00
    25 grudnia - kasa nieczynna
    Niedziela Wielkanocna - kasa nieczynna

  8. Grodzisk Mazowiecki Radońska – kasa pełnozakresowa czynna:

    Od dnia 01.11.2021 roku zmiana godzin otwarcia kasy biletowej
    Poniedziałek - Piątek
    w godzinach 7:00 - 19:00
    Sobota, niedziela i święta
    w godz. 8:00 - 18:00
    24 grudnia - do godziny 17:00
    25 grudnia - kasa nieczynna
    Niedziela Wielkanocna - kasa nieczynna

Zakup przez komórkę

1. Aplikacja mPay

Za pośrednictwem aplikacji mPay możliwy jest zakup biletów jednorazowych wg taryfy normalnej, ulgi handlowej 50% oraz ulgi ustawowej 33%, 37%, 49%, 51%, 78%, 93%, 95%, na wszystkie strefy czasowe.

Z mPay mogą korzystać użytkownicy wszystkich sieci za pomocą aplikacji mobilnej.

Przed zakupem biletu należy pobrać aplikację mPay Płatności mobilne.

Jak pobrać aplikację mPay?

Aplikacja mPay jest dostępna na telefony z systemami Android, iOS oraz Windows Phone. Żeby ją pobrać, wystarczy w dedykowanym sklepie z aplikacjami wpisać "mPay płatności mobilne". Innym sposobem jest wpisanie w przeglądarce internetowej telefonu adresu www.app.mpay.pl.

Podczas pierwszego uruchomienia aplikacja przeprowadza użytkownika przez krótki proces rejestracji.

Metody płatności za bilety

Za bilety użytkownicy mogą płacić środkami pieniężnymi, którymi wcześniej zasilili swoją elektroniczną portmonetkę lub przy użyciu podłączonej do aplikacji karty płatniczej.

1) Karta płatnicza

Podłączenie do mPay karty płatniczej pozwala kupować bilety bez konieczności pamiętania o regularnym zasilaniu konta. Kwota odpowiadająca cenie biletu będzie pobierana bezpośrednio z konta bankowego użytkownika.
Z płaceniem kartą nie wiążą się żadne prowizje.

Karty płatnicze z logo różnych banków i organizacji płatniczych można podłączyć do mPay w dowolnym momencie, bezpośrednio z poziomu aplikacji w telefonie. W tym celu wystarczy wejść do zakładki "Karty płatnicze" i założyć swój mPay Wallet - cyfrowy portfel działający w technologii Masterpass. Można również skorzystać ze strony internetowej www.wallet.mpay.pl.

Partnerem mPay w zakresie obsługi transakcji kartowych jest firma Mastercard. Dzięki zastosowaniu zaawansowanych zabezpieczeń dane kart płatniczych zapisanych w Masterpass są w pełni bezpieczne.

2. Elektroniczna portmonetka

Konto mPay można zasilić na wiele sposobów:

- bezpłatne zasilenie tradycyjnym przelewem bankowym lub przekazem pocztowym na indywidualny rachunek mPay, który każdy użytkownik znajdzie w swoim panelu użytkownika na www.system.mpay.pl. W tytule przelewu należy podać swój 9-cyfrowy numer telefonu.

- natychmiastowe zasilenie z konta bankowego za pośrednictwem serwisu eCard. Usługa jest dostępna z poziomu aplikacji oraz strony internetowej www.mpay.pl. Do kwoty zasilenia doliczana jest prowizja w wysokości 2 proc.

- natychmiastowe zasilenie z karty płatniczej, dostępne z poziomu aplikacji. Do kwoty zasilenia doliczana jest prowizja w wysokości 2 proc.

Zakup biletów

Kupowanie biletów za pomocą mPay jest bardzo proste:

  1. Wejdź do zakładki „Bilety” i z listy miast wybierz Warszawa WKD
  2. Wybierz strefę: strefa I, strefa II, strefa III
  3. Wybierz jeden z dostępnych biletów normalny czy ulgowy
  4. Określ liczbę kupowanych biletów i potwierdź
  5. Wybierz metodę płatności i zatwierdź zakup, podając numer PIN

Pamiętaj, że bilet zostaje automatycznie skasowany w momencie zakupu.

Kontrola biletów

Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w aplikacji. Podczas kontroli wystarczy wejść do zakładki „Kontrola biletów”, wybrać aktywny bilet i okazać go kontrolerowi. Można to zrobić nawet wtedy, gdy telefon nie ma połączenia z Internetem.

WKD informuje, iż bilet zakupiony w aplikacji mPay ważny jest od momentu zakupu. Wchodząc do pociągu WKD należy posiadać ważny bilet na przejazd. 

2. Aplikacja SkyCash

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż do dnia 31.03.2022 r. istnieje możliwość zakupu biletów jednortazowych WKD za pośrednictwem systemu SkyCash. 

W aplikacji SkyCash będzie można nabyć bilety wg taryfy normalnej, ulgi handlowej 50%, 80%, dla kolejarzy oraz ulgi ustawowej 33%, 37%, 37% KDR,  49%, 51%, 78%, 93%, 95% i 100%, na wszystkie strefy czasowe.

Jak pobrać aplikację?

Aby korzystać z możliwości zakupu biletów WKD przez SkyCash, wystarczy posiadać telefon komórkowy z systemem Android, iOS lub Windows Phone i zainstalować bezpłatną aplikację. Można to zrobić, wpisując w przeglądarce telefonu adres m.skycash.com lub pobierając ją z dedykowanego sklepu z aplikacjami: Google Play, App Store lub Windows Phone Store.

SkyCash można też pobrać wysyłając SMS-a o treści 1 na numer 510-510-205 (opłata zgodna z cennikiem operatora). Podczas pierwszego uruchomienia aplikacji SkyCash w telefonie, użytkownik zostanie przeprowadzony przez krótki proces rejestracji.

Jak doładować konto?

Podobnie jak podczas zakupu w kasie, do kupna biletu przez komórkę potrzebne są środki pieniężne. SkyCash umożliwia dokonanie bezpiecznego zakupu za pomocą podpiętej karty lub z konta przedpłaconego SkyCash.

 Jak najszybciej doładować portmonetkę SkyCash?

  • Za pomocą karty płatniczej – wybierz jedną ze swoich zarejestrowanych kart płatniczych*, wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash oraz wymagany kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN. Transakcję potwierdź kodem PIN SkyCash. I już. Pieniądze lądują na Twoim koncie. Szybko, sprawnie, bez zbędnych skomplikowanych procesów.

*Aby dodać kartę, wybierz kafelek „Twoje karty płatnicze” z ekranu głównego aplikacji SkyCash. Następnie kliknij „Dodaj kartę”. Wpisz wymagane dane: Imię i Nazwisko posiadacza karty, Numer karty (wskazówka: numer karty możesz również wprowadzić za pomocą aparatu w swoim telefonie), Datę ważności karty. Nie zapomnij o zaakceptowaniu regulaminu „Centrum Kart SkyCash”. Po wszystkim dodajesz kartę.

  • Za pomocą Przelewów24 - wpisz kwotę, którą chcesz zasilić swoje konto SkyCash, a następnie wybierz swój bank i postępuj zgodnie z wskazówkami, które pojawią się na ekranie. Ekspresowo i bezboleśnie przeprowadzą Cię przez proces przelewu.

System SkyCash zapewnia bezpieczeństwo transakcji na poziomie kart kredytowych i bankowości elektronicznej. Potwierdza to przyznana przez Narodowy Bank Polski licencja Agenta Rozliczeniowego. Firma posiada ponadto certyfikat PCI DSS (Payment Card Industry Data Security Standard). Oznacza to, że SkyCash spełnia światowe standardy mające na celu zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa we wszystkich środowiskach, w których przetwarzane są dane posiadaczy kart płatniczych.

Jak zakupić bilet?

  1. Uruchom aplikację w telefonie i wybierz kafelek KOLEJE REGIONALNE.

  2. Wybierz kafelek WKD – WARSZAWSKA KOLEJ DOJAZDOWA.

  3. Wybierz strefę czasową, datę i godzinę wyjazdu oraz określ liczbę pasażerów i rodzaj przysługującej ulgi, po czym kliknij „Kup”.

  4. Wybierz metodę płatności – konto SkyCash lub kartę płatniczą.

  5. W celu potwierdzenia płatności:

    a) przy płatności z konta SkyCash wprowadź swój kod PIN podany przez Ciebie przy rejestracji, a następnie kliknij „Zapłać”.

    b) przy płatności kartą, wprowadź kod CVV/CVV2/CVC2/MPIN, a następnie kliknij „Zapłać”.

  6. Wyświetli się potwierdzenie, które oznacza, że Twój bilet został pomyślnie zakupiony.

Pobierz – Instrukcja zakupu biletów WKD

Kontrola biletów

Wszystkie zakupione bilety zostają automatycznie zapisane w pamięci telefonu i są dostępne w zakładce „Bilety do kontroli”, która jest dostępna na ekranie startowym aplikacji SkyCash oraz po wejściu w przewoźnika, czyli w tym przypadku WKD u góry po prawej stronie. Aby okazać bilet, nie trzeba mieć połączenia z Internetem.

Kontakt

W razie potrzeby pasażerowie mogą się kontaktować ze SkyCash pod adresem bok@skycash.com lub pod numerami telefonów: (22) 403 80 20 oraz (22) 403 80 40. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00.

Regulamin Użytkownika systemu SkyCash jest dostępny na stronie internetowej http://www.skycash.com/regulamin/

Szczegółowy regulamin usługiBilet przez telefon komórkowy w Warszawskiej Kolei Dojazdowej sp. z o.o. - pobierz

W sprawach nieuregulowanych powyższym regulaminem obowiązują przepisy Regulaminu przewozu osób, rzeczy i zwierząt przez spółkę Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. (RPO WKD).

WKD informuje, iż bilet zakupiony w aplikacji SkyCash ważny jest od momentu zakupu lub daty i godziny wskazanej podczas procesu zakupu. Wchodząc do pociągu należy posiadać ważny bilet na przejazd.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zachęca wszystkich pasażerów do korzystania z zakupu biletów WKD przez telefon komórkowy.

Bilety okresowe

1. BILETY ODCINKOWE OKRESOWE IMIENNE

Bilet odcinkowy imienny uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany. Bilet może być wydany na przejazdy „tam i z powrotem” lub na przejazdy w jedną stronę. Bilety wydaje się na przejazdy we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy.

Wydaje się następujące rodzaje biletów odcinkowych imiennych:

  1. TYGODNIOWE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%
  2. DWUTYGODNIOWE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%
  3. MIESIĘCZNE - wg taryfy normalnej, z ulgą handlową 50%, 80% oraz z ulgami ustawowymi 33%, 37%, 49%,51%,78%,93%.
  4. KWARTALNE - wg taryfy normalnej i z ulgą handlową 50%, 

Bilety okresowe imienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym

2. BILETY ODCINKOWE OKRESOWE BEZIMIENNE

Bilet odcinkowy bezimienny uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany. Bilet może być wydany tylko na przejazdy „tam i z powrotem”.
Bilety wydaje się na przejazdy we wszystkich pociągach przewidzianych w rozkładzie jazdy.

Wydaje się następujące rodzaje biletów odcinkowych bezimiennych:

  1. miesięczne - wg taryfy normalnej
  2. kwartalne - wg taryfy normalnej

Bilety okresowe bezimienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym

3. BILETY MIESIĘCZNE WEEKENDOWE BEZIMIENNE

Bilet weekendowy miesięczny bezimienny uprawnia do dowolnej liczby przejazdów między wszystkimi stacjami odcinka, na który został wydany w ciągu kolejno następujących po sobie weekendów (sobota, niedziela) oraz we wszystkie dni świąteczne, w okresie obowiązywania biletu (miesiąca).

Bilet weekendowy wydaje się tylko na przejazdy "tam i z powrotem".

Za odległość w km ceny biletów
do 5 37,00 zł
6-10 48,00 zł
11-15 56,00 zł
16-20 66,00 zł
21-33 86,00 zł

Biletu nie można foliować, wymieniać na bilet ważny na przejazdy w innej relacji albo w pociągach innego przewoźnika, ani też przedłużać terminu jego ważności.

Bilety miesięczne weekendowe bezimienne można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym

4. BILETY OKRESOWE DLA MIESZKAŃCÓW GMINY MICHAŁOWICE:

Bilet Michałowiczanina okresowy miesięczny/kwartalny według taryfy normalnej uprawnia do nieograniczonej ilości przejazdów w obrębie relacji na nim wskazanej;

Bilet może nabyć każda osoba będąca mieszkańcem Gminy Michałowice;

Dokumentem uprawniającym do nabycia biletu okresowego dla mieszkańca Gminy Michałowice jest Karta Mieszkańca Gminy Michałowice oraz dodatkowo odpowiedni dokument legitymacji szkolnej , legitymacji studenckiej, dowód osobisty pozwalający określić wiek podróżnego;

Bilety wydaje się na przejazd „tam” oraz „tam i z powrotem;

Opłaty za bilety okresowe wynoszą:

1. Bilet okresowy miesięczny:

Za odległość w km na przejazd tam i z powrotem na przejazd w jedną stronę
Cena
Cena
do 5   69,00 zł   34,50 zł
6-10 106,00 zł   53,00 zł
11-15 118,00 zł   59,00 zł
16-20 155,00 zł   77,50 zł
21-33 208,00 zł 104,00 zł

2. Bilet okresowy kwartalny:

Za odległość w km na przejazd tam i z powrotem na przejazd w jedną stronę
Cena
Cena
do 5 182,00 zł   91,00 zł
6-10 274,00 zł 137,00 zł
11-15 309,00 zł 154,50 zł
16-20 398,00 zł 199,00 zł
21-33 531,00 zł 265,50 zł

Bilety można nabyć w kasie biletowej WKD.

 

Bilety jednorazowe

1. BILETY JEDNORAZOWE

Do przejazdu jednorazowego uprawnia bilet jednorazowy strefowy czasowy, skasowany w danym pociągu, na przejazd w danej strefie czasowej. W przypadku uszkodzenia kasownika elektronicznego w wagonie, podróżny obowiązany jest skasować bilet w drugim kasowniku umieszczonym w tym wagonie, a w razie uszkodzenia obydwu kasowników (i tylko w tym wypadku) dopuszcza się skasowanie biletu odręcznie przez podróżnego – w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały np. długopisem: datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.

Bilet na przejazd jest ważny w:

  1. I strefie czasowej – do 19 minut
  2. II strefie czasowej – do 38 minut
  3. III strefie czasowej – powyżej 38 minut

od skasowania, wg czasu przejazdu określonego w rozkładzie jazdy pociągów. Nie planowanego postoju pociągu (opóźnienia) nie wlicza się do czasu ważności biletu.

Bilety jednorazowe można nabyć na przejazdy wg taryfy:

  1. normalnej
  2. z ulgą handlową 45%, 50%, 80%, 85%
  3. z ulgą ustawową: 33%, 37%, 49%, 51%,78%, 93%, 95%, 100%

UWAGA! Bilet jest ważny tylko w pociągu, w którym został skasowany.

Osoby uprawnione do ulgi 100% zobowiązane są posiadać ważny bilet na przejazd. Podróżni nie posiadający takiego biletu traktowani będą jak bez ważnego biletu, ze wszystkimi konsekwencjami wynikającymi z tego tytułu.

Na linii Warszawskiej Kolei Dojazdowej obowiązują bilety nabyte wyłącznie w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. placówce handlowej upoważnionej przez WKD
  3. automacie biletowym WKD
  4. przez komórkę

Tabela opłat za bilety jednorazowe:

Rodzaj zastosowanej ulgiI strefa czasowa
(do 19 minut) 
wg rozkładowego czasu przejazdu
II strefa czasowa
(do 38 minut)
wg rozkładowego czasu przejazdu
III strefa czasowa
(ponad 38 minut)
wg rozkładowego czasu przejazdu
Taryfa normalna 4,10 zł 5,50 zł 8,00 zł
Taryfa ulgowa 33%
(ulga ustawowa)
2,75 zł 3,69 zł 5,36 zł
Taryfa ulgowa 37%
(ulga ustawowa)
2,58 zł 3,47 zł 5,04 zł
Taryfa ulgowa 45%
(ulga handlowa)
Bilet Miejski w obrębie miasta
Grodzisk Maz. oraz Podkowa Leśna
2,26 zł - -
Taryfa ulgowa 45%
(ulga handlowa)
Bilet Miejski w obrębie miasta Pruszków
2,26 zł - -
Taryfa ulgowa 49%
(ulga ustawowa)
2,09 zł 2,81 zł 4,08 zł
Taryfa ulgowa 50%
(ulga handlowa)
2,05 zł 2,75 zł 4,00 zł
Taryfa ulgowa 51%
(ulga ustawowa)
2,01 zł 2,70 zł 3,92 zł
Taryfa ulgowa 78%
(ulga ustawowa)
0,90 zł 1,21 zł 1,76 zł
Taryfa ulgowa 80%
(ulga handlowa)
- - 2,05 zł
Taryfa ulgowa 85%
(ulga handlowa)
0,62 zł 0,83 zł 1,20 zł
Taryfa ulgowa 93%
(ulga ustawowa)
0,29 zł 0,39 zł 0,56 zł
Taryfa ulgowa 95%
(ulga ustawowa)
0,21 zł 0,28 zł 0,40 zł
Kolejarz - - 2,05 zł
Taryfa ulgowa 100%
(ulga ustawowa)
0,00 zł 0,00 zł 0,00 zł
Taryfa ulgowa 100%
(ulga handlowa)
Senior 65+ Podkowa Leśna
Dzieci i Młodzież Podkowa Leśna
0,00 zł - -
BILET ABONAMENTOWY
(5 przejazdów odpłatnych + 1 gratis)
20,50 zł 27,50 zł 40,00 zł


2. BILETY JEDNORAZOWE ABONAMENTOWE

(5 przejazdów odpłatnych + 1 gratis)
Bilet abonamentowy uprawnia do 6 przejazdów w danej strefie czasowej, za który przewoźnik pobiera opłatę wg taryfy normalnej, stanowiącą równowartość ceny za 5 przejazdów w danej relacji.

Ceny biletów abonamentowych:
I strefa - 20,50 zł
II strefa - 27,50 zł
III strefa - 40,00 zł

Podróżny obowiązany jest skasować kupon biletu abonamentowego na określony przejazd w kasowniku, zaraz po wejściu do pociągu. Kupon stanowi integralną część biletu abonamentowego i do czasu zakończenia przejazdu nie wolno go odrywać. Kupon oderwany od biletu jest nieważny.

Bilety abonamentowe można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. placówce handlowej upoważnionej przez WKD
  3. automacie biletowym WKD (automat wydaje 6 kolejno zakupionych biletów jednorazowych z tym samym numerem biletu).

3. BILETY JEDNORAZOWE MIEJSKIE DLA MIESZKAŃCÓW MIASTA GRODZISK MAZ.

Bilet miejski uprawnia do jednorazowego przejazdu pociągami na linii WKD w tzw. ,,strefie miejskiej'' znajdującego się w obrębie Gminy Grodzisk Maz. ograniczonej stacjami: 
Grodzisk Maz. Radońska - Grodzisk Maz. Jordanowice - Grodzisk Maz. Piaskowa - Grodzisk Maz. Okrężna

Bilet może nabyć mieszkaniec miasta Grodzisk Maz., który posiada Grodziską Kartę Mieszkańca.

Opłata za BILET MIEJSKI wynosi 2,26 zł

Bilety miejskie można nabyć w:

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym.

4. BILETY JEDNORAZOWE MIEJSKIE DLA MIESZKAŃCÓW MIASTA PRUSZKÓW

Bilet miejski uprawnia do jednorazowego przejazdu pociągami na linii WKD w tzw. ,,strefie miejskiej'' znajdującego się w obrębie miasta Pruszkowa, ograniczonego stacjami: Pruszków WKD,Tworki i Malichy.

Bilet może nabyć mieszkaniec miasta Pruszkowa, który posiada Pruszkowską Kartę Mieszkańca.

Opłata za BILETY MIEJSKI wynosi 2,26 zł.

Bilety miejskie można nabyć w : 

  1. kasie biletowej WKD
  2. automacie biletowym

5. BILET ,,SENIOR 65+" ORAZ ,,DZIECI I MŁODZIEŻ'' MIASTA PODKOWA LEŚNA.

Bilet „SENIOR 65+ miasta Podkowa Leśna” może  nabyć osoba, która ukończyła 65 rok życia i jest mieszkańcem miasta Podkowa Leśna, natomiast bilet „DZIECI i MŁODZIEŻ miasta Podkowa Leśna” mogą nabyć dzieci oraz młodzież ucząca się do 26 roku życia, którzy są mieszkańcami miasta Podkowa Leśna

Dokumentem uprawniającym do nabycia biletu „SENIOR 65+ miasta Podkowa Leśna” lub „DZIECI i MŁODZIEŻ miasta Podkowa Leśna” jest Karta Mieszkańca miasta Podkowa Leśna.

Bilet uprawnia do jednorazowego przejazdu linią WKD w tzw. strefie miejskiej znajdującej się w obrębie miasta Podkowa Leśna, ograniczonej stacjami: Podkowa Leśna Zachodnia – Podkowa Leśna Główna – Podkowa Leśna Wschodnia. Bilet wydaje się na przejazd wszystkimi pociagami przewidzianymi w rozkładzie jazdy.

Bilet ważny jest od momentu skasowania – w danym pociągu, tylko w obrębie miasta Podkowa Leśna.

Bilet powinien być zaopatrzony w nadruk „SENIOR 65+ miasta Podkowa Leśna” lub „DZIECI i MŁODZIEŻ miasta Podkowa Leśna”.

Bilet „SENIOR 65+ miasta Podkowa Leśna” lub „DZIECI i MŁODZIEŻ miasta Podkowa Leśna” wydawany jest podróżnemu nieodpłatnie w kasie biletowej po okazaniu Karty Mieszkańca Podkowa Leśna.

 

6. BILETY JEDNORAZOWE DLA MIESZKAŃCÓW GMINY MICHAŁOWICE:

Bilet Michałowiczania uprawnia do jednorazowego przejazdu linią WKD znajdującej się w obrębie Gminy Michałowice , ograniczonej stacjami: Nowa Wieś Warszawska – Komorów – Pruszków – Tworki – Malichy – Reguły – Michałowice – Opacz – Warszawa Salomea;

Bilet powinien być zaopatrzony w nadruk „BILET MICHAŁOWICZNINA”;

Bilet dedykowany jest n/w mieszkańcom Gminy Michałowice:

  1. Bilet Michałowiczanina NORMALNY – dla każdego mieszkańca;
  2. Bilet Michalowicznina UCZEŃ/STUDENT – dla mieszkańca będącego uczniem lub studentem do ukończenia 26 roku życia;
  3. Bilet Michałowiczanina SENIOR - dla mieszkańca powyżej 65 roku życia;

Dokumentem uprawniającym do nabycia biletu jednorazowego dla mieszkańca Gminy Michałowice jest Karta Mieszkańca Gminy Michałowice oraz dodatkowo odpowiedni dokument legitymacji szkolnej , legitymacji studenckiej, dowód osobisty pozwalający określić wiek podróżnego;

Opłaty za bilety jednorazowe wynoszą:

BILET JEDNORAZOWY DLA MICHAŁOWICZANINA obowiązujący na linii WKD pomiędzy przystankami Nowa Wieś Warszawska - Warszawa Salomea
  ważny do 12 minut od momentu skasowania wg rozkładowego czasu przejazdu ważny do 19 minut od momentu skasowania wg rozkładowego czasu przejazdu
Bilet Michałowiczanina N 2,50 zł 3,00 zł
Bilet Michałowiczanina Uczeń/Student 1,50 zł 2,00 zł
Bilet Michałowiczanina SENIOR 1,50 zł 2,00 zł

Bilety Michałowiczanina można nabyć w kasie biletowej WKD.

Przewóz rowerów

Rower/wózek dziecięcy powinien być przewożony pod nadzorem podróżnego. Rower/wózek dziecięcy nie może przeszkadzać podróżnym i powodować uszkodzeń lub zanieczyszczeń wagonu.

Na przewóz roweru/wózka dziecięcego pod opieką podróżnego wydaje się:

  1. bilet jednorazowy wg taryfy normalnej - na odpowiednią strefę czasową rozkładowego czasu przejazdu pociągu
  2. bilet miesięczny - z ważnością na całą linię WKD, w cenie 51,50 zł

Nie dotyczy wózków dziecięcych potrzebnych w podróży dzieciom do 4 lat, odbywających podróż na podstawie biletów z ulgą ustawową 100%, które przewozi się bezpłatnie.

W weekendy (tj. soboty i niedziele) oraz święta (dni ustawowo wolne od pracy oraz dni dodatkowo ustalone w rozkładzie jazdy pociągów WKD) pasażer posiadający ważny bilet na przejazd pociągiem WKD może przewieźć jeden rower, bez konieczności zakupu biletu na przewóz roweru.

Przepisy

Informacje dot. praw i obowiązków w ruchu kolejowym można znaleźć na stronie Urzędu Transportu Kolejowego: www.utk.gov.pl

Komisja Europejska przygotowała specjalną stronę internetową, na której znajduje się streszczenie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 23 października 2007 r. dotyczące praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L 315 z 03.12.2007, str. 14) m.in. można na niej znaleźć 6 podstawowych praw przysługujących osobom podróżującym koleją:

  1. Bezproblemowy zakup biletu
  2. Bezpieczne podróżowanie
  3. Prawa pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej
  4. Informacje o ułatwieniach dla pasażerów niepełnosprawnych
  5. Odszkodowanie z tytułu śmierci, obrażeń i odpowiedzialności za bagaż
  6. Ochrona pasażera w przypadku niewypełnienia przez przedsiębiorstwa kolejowe ich zobowiązań

 

Organ nadzorujący przestrzeganie praw pasażera w transporcie kolejowym:

Urząd Transportu Kolejowego
Aleje Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
nr infolinii:  22 460 40 80
adres e-mail: [email protected]

 

Bezpieczeństwo

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. podejmuje wiele działań mających na celu poprawę stanu bezpieczeństwa na linii WKD ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa podróżnych na przystankach i stacjach linii WKD oraz podczas podróżowania.

Działania, o których mowa to m.in. monitoring na stacjach i w pociągach. WKD m.in. przy współpracy lokalnych samorządów zainstalowała na niektórych przystankach osobowych kamery, przekazują obraz do centrów obsługi monitoringu w siedzibach Straży Miejskiej w Milanówku i Pruszkowie. Instalowane, wysokiej jakości kamery , zapewniają odpowiednią jakość obrazu, oraz pozwalają na podjęcie szybkiej reakcji w przypadku wykrytych nieprawidłowości. Kamery podłączone do miejskiego systemu monitoringu znacznie zwiększają poziom bezpieczeństwa monitorowanych obszarów. Spółka kładzie duży nacisk na współpracę z miejscowymi jednostkami Straży Miejskiej oraz Policji.
Od 2016 r. monitoringiem wizyjnym CCTV objęte zostały wszystkie perony WKD.

Oprócz monitoringu nad bezpieczeństwem podróżnych czuwa renomowana firma ochroniarska, patrolująca stacje i przystanki WKD.

W przypadku zagrożenia, prosimy dzwonić pod numer telefonu agencji ochrony "ZUBRZYCKI":
22 654 18 28

Telefony alarmowe, pod które należy dzwonić w razie zagrożenia:

  1. Policja - 997
  2. Straż Pożarna - 998
  3. Pogotowie Ratunkowe - 999
  4. Straż Miejska - 986
  5. Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego - (22) 695 61 68 do 69, (22) 595 13 00
  6. Centrum Zarządzania Kryzysowego m.st. Warszawy – 19656 z telefonu komórkowego, (22) 443 01 12, (22) 443 03 00
  7. Numer alarmowy z telefonu komórkowego - 112

PRZEJAZDY KOLEJOWE

Na linii WKD zlokalizowanych jest 28 przystanków pasażerskich wyposażonych w perony, wiaty i oświetlenie oraz 45 przejazdów kategorii B,C,D,E i F.

przejazdy kolejowe kat. B - przejazdy strzeżone, wyposażony w półrogatki:

1. Kanie, ul. Piłsudskiego
2. Otrębusy, ul. Natalińska
3. Otrębusy, ul. Przejazdowa
4. Grodzisk Maz., ul. Piaskowa

przejazdy kolejowe kat. C - wyposażone w sygnalizatory ostrzegawcze:

1. Owczarnia, ul. Żółwińska
2. Milanówek, ul.Średnia
3. Brzózki, ul. Łąkowa
4. Kady, ul. Środkowa

przejazdy kolejowe kat. D - pozbawione urządzeń ostrzegawczych, oznaczone jedynie znakami drogowymi:

1. Warszawa Reduta Ordona, ul. Mszczonowska
2. Warszawa salomea, ul. Jutrzenki
3. Opacz, ul. Ryżowa
4. Michałowice, ul. Jesionowa
5. Reguły, ul. Regulska
6. Malichy, ul. Dolna
7. Tworki, ul. Sadowa
8. Tworki Szpital, ul. Powstańców
9. Komorów, ul. Dąbrowskiej
10. Granica, ul. Pruszkowska
11. Nowa Wieś, ul. Główna
12. Podkowa Leśna, ul. Królicza
13. Podkowa Leśna, ul. Jana Pawła
14. Podkowa Leśna, ul. Parkowa
15. Owczarnia, ul. Kazimierzowska
16. Grodzisk Maz., ul. Okrężna
17. Grodzisk Maz., ul. Nadarzyńska
18. Grodzisk Maz., ul. Stefana Batorego
19. Owczarnia, ul. Owczarska
20. Milanówek, ul. Brwinowska
21. Milanówek, ul. Wiatraczna
22. Milanówek, ul. Nadarzyńska
23. Pruszków, ul. Sienkiewicza
24. Pruszków, ul. Stalowa
25. Pruszków, ul. Powstańców
26. Pruszków, ul. Wojska Polskiego
27. Pruszków, ul. 2-go Sierpnia
28. Pruszków, ul. Komorowska
29. Komorów, ul. Kolejowa

 przejazdy kolejowe kat. E - przejścia dla pieszych:

1. Pruszków, ul. Kraszewskiego
2. Pruszków, ul. Sienkiewicza
3. Pruszków, ul. Powstańców
4. Pruszków, Chodnik osiedlowy
5. Pruszków, Chodnik osiedlowy

 Sposoby unikania zagrożeń i zasady postępowania w przypadku ich wystąpienia.

WKD prowadzi szereg wspomnianych już działań prewencyjnych mających na celu poprawę bezpieczeństwa. Aby jednak uniknąć zagrożenia należy zwracać uwagę na to, co dzieje się wokół nas. Dotyczy to przede wszystkim miejsc publicznych, m.in. środków komunikacji publicznej, peronów itp.
Po atakach terrorystycznych, jakie miały miejsce na całym świecie, powinniśmy mieć wzmożoną czujność i zwracać uwagę na nietypowe zachowania, sytuacje, podejrzane - zostawione bez opieki pakunki itp. oraz w odpowiedni sposób reagować na nie, informując odpowiednie służby. Nasze zachowanie (zwracanie uwagi na to, co się dzieje wokół nas) może zapobiec wielu różnym groźnym konsekwencjom.
Ogólne zasady postępowania w sytuacji zagrożenia
Zachowanie szczególnej ostrożności i natychmiastowego reagowania na wszelkie sygnały mogące świadczyć o zagrożeniach.

Co może być sygnałem ostrzegającym o niebezpieczeństwie?

  1. Rzucające się w oczy nietypowe zachowanie osób
  2. Pozostawione bez opieki bagaże i inne przedmioty (paczki, torby, pakunki)
  3. Samochody, a zwłaszcza furgonetki, parkujące w pobliżu dworców, stacji postojowych
  4. Przesyłki kurierskie przekazywane kierownikom pociągów
  5. Nieznane pracownikom osoby przebywające na terenie kolejowym poza miejscami ogólnie dostępnymi (stacje postojowe)
  6. Osoby przebywające w pobliżu przesyłek z materiałami niebezpiecznymi
  7. Osoby ubrane nietypowo do występującej pory roku

Jak się zachować:

  1. Nie dotykaj podejrzanych przedmiotów pozostawionych bez opieki
  2. Powiadom stosowne służby (policję, straż miejską, administratora obiektu)
  3. Jeżeli dojdzie do akcji ewakuacyjnej lub ratowniczej, zastosuj się do poleceń osób kierujących operacją
  4. Zachowaj spokój i bezpiecznie, bez paniki opuść niebezpieczną strefę
  5. Nie udawaj bohatera. Reagowanie pozostaw profesjonalistom (policji,straży pożarnej, pogotowiu ratunkowemu)

Jak postępować w sytuacji zagrożenia atakiem bombowym:
Jeżeli wiesz o podłożeniu ładunku wybuchowego lub znalazłeś przedmiot niewiadomego pochodzenia i podejrzewasz, że może to być bomba lub inne niebezpieczne urządzenie, powinieneś to natychmiast zgłosić służbom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo na tym terenie. Może to być najbliższa jednostka policji, straży miejskiej lub administrator obiektu.

Jak postępować w przypadku skażeń biologicznych i chemicznych
Sygnał alarmu o skażeniach środkami chemicznymi lub biologicznymi nadawany jest za pomocą syren (przez 3 minuty przerywany dźwięk - 10 sekund głos syreny, 25 sekund przerwy, 10 sekund syrena, 15 sekund przerwy...). Odgłos syren może być transmitowany za pośrednictwem radia, telewizji i radiowęzłów lub pojazdów wyposażonych w megafony. Jeżeli posiadasz ubranie ochronne i maskę przeciwgazową niezwłocznie należy ich użyć. Jeżeli natomiast nie posiadasz odzieży ochronnej, oddal się natychmiast w kierunku przeciwnym od przewidywanego żródła skażenia.

Jak postępować w przypadku znalezienia się w grupie zakładników:
Pamiętaj, że napastnicy kontrolują sytuację - rób, co ci każą. Nie graj bohatera i nie stawiaj oporu. Dyskutowanie z napastnikami lub bunt mogą tylko pogorszyć sytuację. Twoim zadaniem powinno być przetrwanie. Czekaj na akcję wyspecjalizowanej jednostki ratowniczej.

Jak postępować w trakcie operacji antyterrorystycznej:
Staraj się uspokoić, akcja zawsze wywołuje zamieszanie i panikę, ludzie są w szoku. Nie uciekaj z obiektu, dopóki nie zostanie wydany rozkaz wyjścia, gdyż możesz zostać wzięty za terrorystę. W chwili wyzwolenia wychodź jak najszybciej, nie zatrzymuj się dla zabrania rzeczy osobistych, gdyż zawsze istnieje ryzyko wybuchu lub pożaru.

Sposoby powiadamiania służb odpowiedzialnych za bezpieczeństwo na obszarze kolejowym WKD

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. dba, żeby na bieżąco były kontrolowane, uzupełniane i uaktualnia informacje, ogłoszenia oraz komunikaty na stacjach i peronach, a w szczególności kontroluje wyposażenie gablot informacyjnych mających istotne znaczenie dla zapewniania bezpieczeństwa. W gablotach zamieszczane są wszelkie informacje dla podróżnego, a przede wszystkim informacje o numerach telefonów i adresy służb, do których należy się zwrócić w przypadku powstania ewentualnego zagrożenia bezpieczeństwa.

Jak powinni postępować pracownicy WKD po zauważeniu niebezpiecznego zdarzenia lub po otrzymaniu informacji od pasażera?

Po zauważeniu podejrzanego zdarzenia lub po otrzymaniu informacji od pasażera lub innej osoby, pracownik Spółki powinien niezwłocznie powiadomić dyżurnego ruchu w Komorowie, dyspozyturę w Grodzisku Maz., agentów ochrony lub maszynistę WKD. W przypadku konieczności podjęcia natychmiastowej interwencji, w celu uniknięcia zbędnej zwłoki, należy bezpośrednio powiadomić funkcjonariuszy policji lub agencję ochrony „ZUBRZYCKI”.
Zabrania się przyjmowania jakichkolwiek przesyłek oprócz wewnętrznej korespondencji służbowej. Przyjęcie przesyłek innych (z zewnątrz) jest możliwe tylko na podstawie wcześniejszej informacji od naczelników wydziałów lub dyspozytora. O pozostałych przesyłkach, których zawartości nie można określić, należy powiadomić policję. Pracownicy firmy sprzątającej w przypadku zauważenia takiej przesyłki w wagonie powiadamiają maszynistę lub dyspozytora.
W sytuacjach wątpliwych, o ile istnieje możliwość łączności należy powiadomić zwierzchnika służbowego lub dyspozytora WKD i dalej postępować wg jego zaleceń.

Kontrola biletów i opłaty dodatkowe

KONTROLA BILETÓW W POCIĄGACH

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w imieniu spółki pracownicy firmy REWIZOR dokonują kontroli biletów w pociągach na linii WKD.
Ustawa Prawo przewozowe (Dz. U. z 2000 r. nr 50 poz. 601 z późn. zm.) mówi iż:

  1. Przewoźnik lub osoba przez niego upoważniona, legitymująca się identyfikatorem umieszczonym w widocznym miejscu, może dokonywać kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu.
  2. Identyfikator, o którym mowa w ust. 1, powinien zawierać co najmniej następujące informacje:
    1. nazwę przewoźnika,
    2. numer identyfikacyjny osoby dokonującej kontroli dokumentów przewozu osób lub bagażu,
    3. zdjęcie kontrolującego,
    4. zakres upoważnienia,
    5. okres ważności,
    6. pieczęć i podpis wystawcy (przewoźnika).

Ponadto podróżny ma prawo zawsze zwrócić się do kontrolera firmy REWIZOR  i poprosić go o okazanie legitymacji uprawniającej do przeprowadzania kontroli.
W przypadku ujawnienia podróżnego bez ważnego biletu lub dokumentu poświadczającego uprawnienie do ulgi, kontroler sporządza wezwanie – protokół z podaniem należności za przejazd oraz opłaty dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu.

Pracownicy firmy REWIZOR upoważnieni są również do:
żądania okazania dokumentu umożliwiającego stwierdzenie tożsamości podróżnego, a w przypadku odmowy - zwrócenia się do funkcjonariuszy Policji i innych organów z prośbą o ustalenie tożsamości podróżnego (w razie niemożności ustalenia jego tożsamości).

OPŁATY DODATKOWE

Opłaty dodatkowe wynikają z rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 20.01.2005 r. w sprawie sposobu ustalenia wysokości opłat dodatkowych z tytułu przewozu osób, zabieranych ze sobą do przewozu rzeczy i zwierząt oraz wysokości opłaty manipulacyjnej (Dz.U. Nr 14 poz. 117).

  1. Osoba upoważniona przez przewoźnika - na należność za przewóz i opłatę dodatkową, wystawia wezwanie do zapłaty w razie stwierdzenia braku:
    1. odpowiedniego dokumentu przewozu,
    2. ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienia do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu.
  2. Opłata dodatkowa wynosi:
    1. 205,00 zł – za przejazd bez odpowiedniego dokumentu przewozu,
    2. 164,00 zł – za przejazd bez ważnego dokumentu poświadczającego uprawnienie do bezpłatnego albo ulgowego przejazdu,
    3. 82,00 zł – za naruszenie przepisów o przewozie rzeczy i zwierząt, a w szczególności za zabranie ze sobą do środka transportu:
      1. rzeczy lub zwierząt, za których przewóz przewiduje się opłaty,
      2. bez odpowiedniego dokumentu przewozu,
      3. rzeczy wyłączone z przewozu albo rzeczy dopuszczone do przewozu na warunkach szczególnych - bez zachowania tych warunków.
  3. W razie uiszczenia opłaty dodatkowej w terminie 7 dni od daty wystawienia wezwania do zapłaty, wysokość opłaty dodatkowej obniża się o:
    1. 60% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 1- opłata wynosi - 82,00 zł
    2. 50% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 2- opłata wynosi - 82,00 zł
    3. 50% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 3- opłata wynosi - 41,00 zł
  4. W razie uiszczenia opłaty dodatkowej w terminie 30 dni od daty wystawienia wezwania do zapłaty, wysokość opłaty dodatkowej obniża się o:
    1. 40% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 1- opłata wynosi - 123,00 zł,
    2. 25% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 2- opłata wynosi - 123,00 zł,
    3. 25% od kwoty wskazanej w ust 2 pkt 3- opłata wynosi - 61,50 zł,
  5. Opłata dodatkowa za spowodowanie przez podróżnego zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego bez ustalonej przyczyny wynosi – 615,00 zł.
  6. Opłata manipulacyjna pokrywająca koszty poniesione przez przewoźnika w związku z nie posiadaniem przez podróżnego – w trakcie kontroli:
    1. ważnego dokumentu poświadczającego jego uprawnienia do bezpłatnego bądź ulgowego przejazdu,
    2. ważnego biletu okresowego imiennego i udokumentowaniem tego uprawnienia po odbytym przejeździe
      wynosi – 10,00 zł.