Zaproszenie do ankiety

Aktualne zasady i ograniczenia związane z koronawirusem (aktualizacja od 26 czerwca) - szczegóły w AKTUALNOŚCIACH.

"Wukadka" liderem punktualności w kolejowych przewozach pasażerskich w III kwartale br.

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że według danych opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego, w III kwartale 2018 r. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, uzyskując bardzo wysoki wskaźnik punktualności na poziomie 99,48%. Na drugim miejscu uplasowała się spółka PKP SKM w Trójmieście z wynikiem 97,98%, zaś na trzecim miejscu – spółka UBB GMBH z wynikiem 95,99% (źródło: UTK; zobacz dane opublikowane przez Urząd Transportu Kolejowego). Szczegółowe dane zawarto w Tabeli nr 1.

Tabela 1: Punktualność przewozów pasażerskich w III kwartale 2018 r.

 

Nazwa przewoźnika

III kwartał

1.

Warszawska Kolej Dojazdowa

99,48%

2.

PKP SKM w Trójmieście

97,98%

3.

UBB GMBH

95,99%

4.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

95,19%

5.

Arriva RP

91,90%

6.

Szybka Kolej Miejska w Warszawie

89,62%

7.

Koleje Śląskie

88,57%

8.

Przewozy Regionalne

87,31%

9.

Koleje Wielkopolskie

86,75%

10.

Koleje Mazowieckie

86,71%

11.

Koleje Dolnośląskie

85,23%

12.

LEO Express

79,07%

13.

Koleje Małopolskie

78,75%

14.

SKPL Cargo

77,07%

15.

PKP Intercity

66,68%

 

OGÓŁEM

87,42%

Źródło: www.utk.gov.pl

Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich w III kwartale 2018 r.:

Rozpatrując uśredniony poziom wskaźnika punktualności w skali 9 miesięcy 2018 r. na podstawie danych dla poszczególnych kwartałów, Warszawska Kolej Dojazdowa również okazała się przewoźnikiem najpunktualniejszym w kraju, osiągając poziom 99,51%. Szczegółowe dane w tym zakresie zawarto w Tabeli nr 2.

Tabela 2: Punktualność przewozów pasażerskich za 9 miesięcy 2018 r.

 

Nazwa przewoźnika

I kwartał

II kwartał

III kwartał

2018 rok

(średnia

I-III kw.)

1.

Warszawska Kolej Dojazdowa

99,65%

99,41%

99,48%

99,51%

2.

PKP SKM w Trójmieście

98,26%

98,18%

97,98%

98,14%

3.

UBB GMBH

98,71%

97,63%

95,99%

97,44%

4.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

96,79%

95,19%

95,19%

95,72%

5.

Arriva RP

93,95%

93,40%

91,90%

93,08%

6.

Szybka Kolej Miejska w Warszawie

94,64%

90,80%

89,62%

91,69%

7.

Koleje Śląskie

90,76%

88,27%

88,57%

89,20%

8.

Koleje Mazowieckie

91,45%

87,69%

86,71%

88,62%

9.

Przewozy Regionalne

89,76%

88,75%

87,31%

88,61%

10.

Koleje Wielkopolskie

89,02%

86,56%

86,75%

87,44%

11.

SKPL Cargo

94,68%

87,53%

77,07%

86,43%

12.

Koleje Dolnośląskie

87,77%

80,94%

85,23%

84,65%

13.

LEO Express

-

-

79,07%

79,07%

14.

Koleje Małopolskie

73,44%

84,04%

78,75%

78,74%

15.

PKP Intercity

74,52%

68,20%

66,68%

69,80%

 

OGÓŁEM

90,14%

88,21%

87,42%

88,59%

Źródło: opracowanie WKD na podstawie: www.utk.gov.pl

Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich po 9 miesiącach 2018 r.:

Osiągnięty w ciągu III kwartału 2018 r., jak również w ciągu 9 miesięcy 2018 r. bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów w ramach realizowanych usług przewozowych w porównaniu z innymi operatorami, Spółka uzyskała dzięki następującym uwarunkowaniom:

  1. Organizowanie i prowadzenie przewozów kolejowych na całkowicie wydzielonej linii kolejowej, niezależnej od innych operatorów oraz nie wykorzystywanej przez innych przewoźników.
  2. Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, skracające ścieżkę decyzyjną oraz działania interwencyjne w przypadku zaistnienia zdarzeń awaryjnych – zarówno po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej.
  3. Niska usterkowość eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów infrastruktury kolejowej, za czym stoi posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych, z odpowiednio wykwalifikowanym personelem oraz przy ograniczonym do minimum zlecaniu usług do realizacji przez podmioty zewnętrzne.
  4. Oferta przewozowa WKD skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, co pozwala na zapewnienie niezbędnych rezerw oraz niską podatność na zakłócenia i opóźnienia.