Zaproszenie do ankiety

Aktualne zasady i ograniczenia związane z koronawirusem (aktualizacja od 26 czerwca) - szczegóły w AKTUALNOŚCIACH.

"Wukadka" ponownie liderem punktualności w przewozach pasażerskich!

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że zgodnie z danymi opublikowanymi przez Urząd Transportu Kolejowego, w IV kwartale 2017 r. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, uzyskując bardzo wysoki wskaźnik punktualności na poziomie 99,77% (źródło: zobacz dane opublikowane przez Urząd Transportu Kolejowego). Szczegółowe dane zawarto w Tabeli nr 1.

Tabela 1: Punktualność przewozów pasażerskich w IV kwartale 2017 r.

 

Nazwa przewoźnika

IV kwartał

1.

Warszawska Kolej Dojazdowa

99,77%

2.

PKP SKM w Trójmieście

97,90%

3.

UBB GMBH

97,83%

4.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

95,67%

5.

Szybka Kolej Miejska w Warszawie

93,42%

6.

Arriva RP

91,37%

7.

Koleje Mazowieckie

90,64%

8.

Koleje Wielkopolskie

86,12%

9.

Przewozy Regionalne

85,91%

10.

Koleje Śląskie

81,00%

11.

Koleje Dolnośląskie

79,88%

12.

PKP Intercity

69,04%

13.

Koleje Małopolskie

68,19%

 

OGÓŁEM

86,90%

Źródło: www.utk.gov.pl

Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich w IV kwartale 2017 r.:

Wskaźnik osiągnięty przez WKD w ciągu IV kwartału 2017 r. były ponadto najwyższy w porównaniu z pozostałymi trzema kwartałami tego roku.

Rozpatrując uśredniony poziom wskaźnika punktualności w skali całego 2017 r. na podstawie danych dla poszczególnych kwartałów, Warszawska Kolej Dojazdowa również okazała się przewoźnikiem najpunktualniejszym w kraju, osiągając poziom 99,58%. Szczegółowe dane w tym zakresie zawarto w Tabeli nr 2.

Tabela 2: Punktualność przewozów pasażerskich w 2017 r.

 

Nazwa przewoźnika

I kwartał

II kwartał

III kwartał

IV kwartał

2017 rok

1.

Warszawska Kolej Dojazdowa

99,61%

99,52%

99,41%

99,77%

99,58%

2.

UBB GMBH

99,35%

98,89%

98,13%

97,83%

98,55%

3.

PKP SKM w Trójmieście

98,56%

98,16%

97,60%

97,90%

98,06%

4.

Łódzka Kolej Aglomeracyjna

95,48%

96,38%

95,48%

95,67%

95,75%

5.

Szybka Kolej Miejska w Warszawie

94,23%

94,68%

94,49%

93,42%

94,21%

6.

Arriva RP

94,54%

94,60%

91,53%

91,37%

93,01%

7.

Koleje Mazowieckie

92,38%

92,88%

91,53%

90,64%

91,86%

8.

Koleje Wielkopolskie

93,38%

92,72%

93,21%

86,12%

91,36%

9.

Przewozy Regionalne

92,53%

92,40%

89,20%

85,91%

90,01%

10.

Koleje Dolnośląskie

89,91%

89,97%

86,77%

79,88%

86,63%

11.

Koleje Śląskie

90,13%

91,09%

83,11%

81,00%

86,33%

12.

Koleje Małopolskie

89,47%

95,16%

87,24%

68,19%

85,02%

13.

PKP Intercity

75,85%

76,64%

70,77%

69,04%

73,08%

 

OGÓŁEM

92,10%

92,29%

89,43%

86,90%

90,18%

Źródło: opracowanie WKD na podstawie: www.utk.gov.pl

Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich w 2017 r.:

Osiągnięty w ciągu IV kwartału 2017 r., jak również w ciągu całego 2017 r. bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów w ramach realizowanych usług przewozowych w porównaniu z innymi operatorami, Spółka mogła osiągnąć m.in. dzięki następującym uwarunkowaniom:

  1. Organizowanie i prowadzenie przewozów kolejowych na całkowicie wydzielonej linii kolejowej, niezależnej od innych operatorów oraz nie wykorzystywanej przez innych przewoźników.
  2. Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, skracające ścieżkę decyzyjną oraz działania interwencyjne w przypadku zaistnienia zdarzeń awaryjnych – zarówno po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej.
  3. Niska usterkowość eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów infrastruktury kolejowej.