SPRZEDAŻ BILETÓW DLA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż od dnia 01.01.2021 r. na stałe zniesiona zostaje sprzedaż biletów przez maszynistów w pociągach WKD.
Spółka informuje, iż bilety WKD można nabyć w:
- pełnozakresowych kasach biletowych,
- stacjonarnych automatach biletowych zainstalowanych na wszystkich stacjach/przystankach WKD,
- uprawnionych punktach sprzedaży biletów (kioski, sklepy),
- za pośrednictwem aplikacji mobilnych mPay i SkyCash.
Przypominamy również, że bilety jednorazowe WKD można nabyć „na zapas” w kasach biletowych, automatach biletowych oraz uprawnionych punktach sprzedaży i skorzystać z nich w momencie przejazdu. Zakup biletu nie jest równoznaczny z zawarciem umowy przewozu. Zawarcie umowy przewozu następuje z chwilą wejścia do pociągu, a jej dowodem jest skasowanie biletu w kasowniku.
KONTROLA BILETÓW OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ
W przypadku ujawnienia w trakcie kontroli biletów:
- osoby niepełnosprawnej lub o ograniczonej sprawności ruchowej,
- niewidomej podróżującej bez przewodnika lub z psem przewodnikiem,
- poruszającej się na wózku inwalidzkim, odbywającej przejazd bez osoby towarzyszącej,
która nie posiada ważnego biletu na przejazd, odprawy tej osoby dokonuje się w trakcie kontroli, tj. kontroler wystawia wezwanie do zapłaty, a w uwagach zamieszcza zapis: „przejazd osoby o ograniczonej możliwości poruszania się”. Kontroler poucza pasażera, iż opłacenie opłaty taryfowej za przejazd w terminie 7 dni, będzie równoznaczne z umorzeniem sprawy. W przypadku nie uregulowania w/w należności w terminie 7 dni, przejazd taki będzie traktowany jako przejazd bez biletu.