Rozkład jazdy ważny od dnia 09.12.2018 r.
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że od dnia 09.12.2018 r. (sezon 2018/2019) będzie obowiązywał nowy rozkład jazdy pociągów. W odniesieniu do rozkładu jazdy pociągów obowiązującego od dnia 10.12.2017 r. (sezon 2017/2018) wprowadzone zostały następujące modyfikacje:
1. uruchomienie 4 dodatkowych pociągów kursujących w dni powszednie:
- nr 148 relacji: Grodzisk Maz. Radońska odj. 15:46 - Warszawa Śródmieście WKD przyj. 16:46
- nr 371 relacji: Warszawa Śródmieście WKD odj. 17:00 – Podkowa Leśna Główna przyj. 17:41
- nr 376 relacji: Podkowa Leśna Główna odj. 18:30 – Warszawa Śródmieście przyj. 19:11
- nr 147 relacji: Warszawa Śródmieście WKD odj. 19:40 – Grodzisk Maz. Radońska przyj. 20:35
2. zmiana godzin odjazdów 9 pociągów ze stacji początkowych:
- nr 360: Podkowa Leśna Główna (odj. 16:25) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:06): +20 min. dla dotychczasowego poc. nr 358, w planie którego pojedzie nowy poc. nr 148 z Grodziska Maz.; dotychczasowy poc. nr 358 otrzymuje oznaczenie poc. nr 360 uruchamianego w planie sobót, niedziel
i świąt - nr 362: Podkowa Leśna Główna (odj. 16:35) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 17:16): +5 min
- nr 373: Warszawa Śródmieście WKD (odj. 17:10) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 17:51): +5 min
- nr 378: Podkowa Leśna Główna (odj. 18:45) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 19:26): +10 min
- nr 387: Warszawa Śródmieście WKD (odj. 19:30) – Podkowa Leśna Główna (przyj. 20:11): -5 min
- nr 164: Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 19:36) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 20:31): -5 min
- nr 390: Podkowa Leśna Główna (odj. 20:35) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 21:16): +5 min
- nr 168: Grodzisk Mazowiecki Radońska (odj. 20:36) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 21:31): +5 min dla dotychczasowego poc. nr 164, który otrzymuje nowe oznaczenie jako poc. nr 168
- nr 392: Podkowa Leśna Główna (odj. 21:05) – Warszawa Śródmieście WKD (przyj. 21:46): +5 min
3. uzupełnienie w dni powszednie w godzinach wieczornych oferty przewozowej w relacji z Warszawy do Milanówka poprzez uruchomienie pociągu:
- nr 265: Warszawa Śródmieście WKD (odj. 22:35) – Milanówek Grudów (przyj. 23:23), który zastępuje zlikwidowany kurs w relacji Warszawa Śródmieście WKD (odj. 22:35) – Grodzisk Mazowiecki Radońska (przyj. 23:30)
- nr 2206 relacji: Milanówek Grudów odj. 23:43 – Podkowa Leśna Główna przyj. 23:50
- nr 2205 relacji: Podkowa Leśna Główna odj. 00:16 – Grodzisk Maz. Radońska przyj. 00:25
Ponadto dodatkowo w następujące dni:
- 24.12.2018 r. (poniedziałek)
- 02.05.2019 r. (czwartek)
- 24.12.2019 r. (wtorek)
pociągi WKD będą kursowały wg organizacji ruchu, jak w soboty, niedziele i święta.
Zaproszenie na spacer śladem dawnej linii EKD/WKD w Grodzisku Mazowieckim w dniu 8 grudnia br.
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. zaprasza na spacer dawnym przebiegiem linii EKD/WKD na terenie centrum Grodziska Mazowieckiego – od stacji kolejowej PKP przy ul. 1 Maja do obecnej końcowej stacji kolei WKD „Grodzisk Mazowiecki Radońska”. Wydarzenie, nad którym patronat objęła spółka WKD, jest organizowane przez stowarzyszenia i środowiska skupiające pasjonatów oraz ekspertów z dziedziny kolejnictwa, w tym z zakresu budowy oraz eksploatacji infrastruktury kolejowej, a także zagadnień urbanistyki i zagospodarowania przestrzennego w powiązaniu z transportem kolejowym.
Wydarzenie zatytułowane „Śladami EKD w Grodzisku Mazowieckim” w formie spaceru nieistniejącym dziś przebiegiem linii EKD/WKD na terenie centrum Grodziska Mazowieckiego odbędzie się w dniu 08.12.2018 (sobota) w godz. 12:30-14:30. Początek spaceru zaplanowano o godz. 12:30 przy budynku stacji kolejowej PKP Grodzisk Mazowiecki przy ul. 1 Maja, natomiast koniec w budynku Izby Tradycji EKD/WKD przy stacji WKD „Grodzisk Mazowiecki Radońska” (wejście od strony peronu nr 1 stacji). Uczestnicy spaceru przejdą m.in. przez ul. 11 Listopada, plac Wolności, ul. Sienkiewicza i ul. Radońską.
Wydarzenie o charakterze otwartym, dostępne dla wszystkich zainteresowanych, będzie poświęcone przybliżeniu historycznych aspektów rozbudowy linii EKD na odcinku Grodzisk Mazowiecki Radońska – Grodzisk Mazowiecki EKD/WKD (PKP), a także jej eksploatacji w latach 1932-1966 – począwszy od oddania do użytku do momentu zawieszenia ruchu pasażerskiego i fizycznej likwidacji. W ramach spaceru będzie zapewniona również możliwość zwiedzenia wagonu historycznego EN80-16, obsługującego zlikwidowany odcinek linii przez wszystkie lata jego eksploatacji.
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. wspiera działania mające na celu propagowanie idei rozwoju transportu kolejowego w ramach zrównoważonego rozwoju transportu, w tym w szczególności poświęconego historycznym oraz współczesnym aspektom funkcjonowania linii kolei elektrycznej Warszawa – Grodzisk Mazowiecki (EKD/WKD).
Wydarzenie jest kierowane do wszystkich osób zainteresowanych historią kolei EKD/WKD, w tym osób zorientowanych w tematyce kolejnictwa, zagadnień urbanistyki i zagospodarowania przestrzennego. Inicjatywa wpisuje się w 100. rocznicę powołania spółki akcyjnej „Siła i Światło” (organizatora i właściciela Elektrycznych Kolei Dojazdowych), przypadającą w dniu 05.12.2018, następnie w 91. rocznicę uruchomienia linii kolei elektrycznej EKD Warszawa – Grodzisk Mazowiecki, przypadającą w dniu 11.12.2018, jak również stanowi element ciągu uroczystości i wydarzeń specjalnych związanych z 100. rocznicą odzyskania przez Polskę niepodległości i 20-leciem samorządności w Polsce.
Wstęp wolny. Serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
Zobacz plakat informujący o wydarzeniu (JPG):
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=200#sigProGalleriadac63c4b66
Zobacz plakat informujący o wydarzeniu - w pełnym rozmiarze (GIF)
"Wukadka" liderem punktualności w kolejowych przewozach pasażerskich w III kwartale br.
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, że według danych opublikowanych przez Urząd Transportu Kolejowego, w III kwartale 2018 r. była najpunktualniejszym przewoźnikiem pasażerskim w kraju, uzyskując bardzo wysoki wskaźnik punktualności na poziomie 99,48%. Na drugim miejscu uplasowała się spółka PKP SKM w Trójmieście z wynikiem 97,98%, zaś na trzecim miejscu – spółka UBB GMBH z wynikiem 95,99% (źródło: UTK; zobacz dane opublikowane przez Urząd Transportu Kolejowego). Szczegółowe dane zawarto w Tabeli nr 1.
Tabela 1: Punktualność przewozów pasażerskich w III kwartale 2018 r.
Nazwa przewoźnika |
III kwartał |
|
1. |
Warszawska Kolej Dojazdowa |
99,48% |
2. |
PKP SKM w Trójmieście |
97,98% |
3. |
UBB GMBH |
95,99% |
4. |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna |
95,19% |
5. |
Arriva RP |
91,90% |
6. |
Szybka Kolej Miejska w Warszawie |
89,62% |
7. |
Koleje Śląskie |
88,57% |
8. |
Przewozy Regionalne |
87,31% |
9. |
Koleje Wielkopolskie |
86,75% |
10. |
Koleje Mazowieckie |
86,71% |
11. |
Koleje Dolnośląskie |
85,23% |
12. |
LEO Express |
79,07% |
13. |
Koleje Małopolskie |
78,75% |
14. |
SKPL Cargo |
77,07% |
15. |
PKP Intercity |
66,68% |
OGÓŁEM |
87,42% |
Źródło: www.utk.gov.pl
Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich w III kwartale 2018 r.:
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=200#sigProGalleria59c09b7caf
Rozpatrując uśredniony poziom wskaźnika punktualności w skali 9 miesięcy 2018 r. na podstawie danych dla poszczególnych kwartałów, Warszawska Kolej Dojazdowa również okazała się przewoźnikiem najpunktualniejszym w kraju, osiągając poziom 99,51%. Szczegółowe dane w tym zakresie zawarto w Tabeli nr 2.
Tabela 2: Punktualność przewozów pasażerskich za 9 miesięcy 2018 r.
Nazwa przewoźnika |
I kwartał |
II kwartał |
III kwartał |
2018 rok (średnia I-III kw.) |
|
1. |
Warszawska Kolej Dojazdowa |
99,65% |
99,41% |
99,48% |
99,51% |
2. |
PKP SKM w Trójmieście |
98,26% |
98,18% |
97,98% |
98,14% |
3. |
UBB GMBH |
98,71% |
97,63% |
95,99% |
97,44% |
4. |
Łódzka Kolej Aglomeracyjna |
96,79% |
95,19% |
95,19% |
95,72% |
5. |
Arriva RP |
93,95% |
93,40% |
91,90% |
93,08% |
6. |
Szybka Kolej Miejska w Warszawie |
94,64% |
90,80% |
89,62% |
91,69% |
7. |
Koleje Śląskie |
90,76% |
88,27% |
88,57% |
89,20% |
8. |
Koleje Mazowieckie |
91,45% |
87,69% |
86,71% |
88,62% |
9. |
Przewozy Regionalne |
89,76% |
88,75% |
87,31% |
88,61% |
10. |
Koleje Wielkopolskie |
89,02% |
86,56% |
86,75% |
87,44% |
11. |
SKPL Cargo |
94,68% |
87,53% |
77,07% |
86,43% |
12. |
Koleje Dolnośląskie |
87,77% |
80,94% |
85,23% |
84,65% |
13. |
LEO Express |
- |
- |
79,07% |
79,07% |
14. |
Koleje Małopolskie |
73,44% |
84,04% |
78,75% |
78,74% |
15. |
PKP Intercity |
74,52% |
68,20% |
66,68% |
69,80% |
OGÓŁEM |
90,14% |
88,21% |
87,42% |
88,59% |
Źródło: opracowanie WKD na podstawie: www.utk.gov.pl
Zobacz graficzne odwzorowanie punktualności przewozów pasażerskich po 9 miesiącach 2018 r.:
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=200#sigProGalleria96952f99e6
Osiągnięty w ciągu III kwartału 2018 r., jak również w ciągu 9 miesięcy 2018 r. bardzo wysoki wskaźnik punktualności pociągów w ramach realizowanych usług przewozowych w porównaniu z innymi operatorami, Spółka uzyskała dzięki następującym uwarunkowaniom:
- Organizowanie i prowadzenie przewozów kolejowych na całkowicie wydzielonej linii kolejowej, niezależnej od innych operatorów oraz nie wykorzystywanej przez innych przewoźników.
- Połączenie funkcji przewoźnika i zarządcy infrastruktury kolejowej, skracające ścieżkę decyzyjną oraz działania interwencyjne w przypadku zaistnienia zdarzeń awaryjnych – zarówno po stronie użytkowanego taboru, jak i eksploatowanej infrastruktury kolejowej.
- Niska usterkowość eksploatowanego taboru kolejowego oraz elementów infrastruktury kolejowej, za czym stoi posiadanie własnych zapleczy utrzymaniowych, z odpowiednio wykwalifikowanym personelem oraz przy ograniczonym do minimum zlecaniu usług do realizacji przez podmioty zewnętrzne.
- Oferta przewozowa WKD skonstruowana na bazie cyklicznego rozkładu jazdy, charakteryzującego się wyprawianiem pociągów w poszczególnych relacjach w równych taktach oraz powtarzalnych przedziałach czasowych po upływie każdej godziny, co pozwala na zapewnienie niezbędnych rezerw oraz niską podatność na zakłócenia i opóźnienia.
Związek Samorządowych Przewoźników Kolejowych podejmuje współpracę z Wielką Brytanią
Związek Samorządowych Przewoźników Kolejowych oraz Ambasada Brytyjska w Warszawie podejmują ścisłą współpracę w zakresie rozwoju sektora transportu kolejowego. W dniu 9 listopada 2018 roku w siedzibie Ambasady Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w Warszawie podpisano list intencyjny, którego podstawowym założeniem jest pogłębianie relacji i bardziej sformalizowana współpraca pomiędzy dwoma stronami na rzecz kolejnictwa. List intencyjny podpisali: Ambasador Wielkiej Brytanii w Polsce, Pan Jonathan Knott oraz Prezes Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych, Pan Dariusz Grajda.
List jest następstwem nawiązanej współpracy pomiędzy Ambasadą i członkami Związku – jedenastoma lokalnymi przewoźnikami kolejowymi z różnych regionów Polski, wśród których istotne miejsce zajmuje również Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. Głównym celem listu jest wzmacnianie kooperacji na wielu polach, w tym w obszarze zamówień publicznych, informacji pasażerskiej, systemów sprzedaży biletów, bezpieczeństwa ruchu oraz taboru kolejowego.
Tekst listu intencyjnego został sformułowany następująco:
Doceniając dotychczasową współpracę pomiędzy partnerami na rzecz rozwoju transportu kolejowego w Wielkiej Brytanii i Polsce, Ambasada Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej w Warszawie oraz Związek Samorządowych Przewoźników Kolejowych podpisują list intencyjny o zacieśnieniu wzajemnych relacji.
Poprzez podpisanie niniejszego listu intencyjnego Partnerzy deklarują gotowość do współpracy w zakresie wymiany brytyjskich i polskich doświadczeń i najlepszych praktyk w sektorze kolejowym, udziału we wspólnych spotkaniach, konferencjach oraz wizytach studyjnych.
Przy okazji podpisania listu Ambasador Wielkiej Brytanii w Polsce, Pan Jonathan Knott pochwalił współpracę pomiędzy Polską i Wielką Brytanią w sektorze kolejowym. – Dzisiaj mamy okazję świętować silną relację łączącą oba kraje. Ten list intencyjny demonstruje, że jesteśmy zdeterminowani wspierać sektory kolejowe w naszych krajach w celu zawiązania ściślejszej współpracy pomiędzy nimi – powiedział Ambasador Knott.
W ocenie Prezesa Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych, Pana Dariusza Grajdy, brytyjska kolej jest dobrym przykładem do naśladowania. – Chcielibyśmy zwiększyć poziom naszej kooperacji i wymiany doświadczeń. Szukajmy tego co nas łączy, abyśmy mogli zbudować lepszą przyszłość – podsumował Prezes ZSPK.
W uroczystości podpisania listu intencyjnego wzięli udział przedstawiciele spółek zrzeszonych w Związku, w tym również Prezes Zarządu Warszawskiej Kolei Dojazdowej, Pan Michał Panfil.
Wypełnianie postanowień listu już wkrótce przybierze konkretne formy. W ramach podjętej współpracy, w dniach 4-6 grudnia 2018 roku, reprezentanci polskich spółek i związków kolejowych wezmą udział w wizycie studyjnej w Wielkiej Brytanii. Celem wizyty jest pogłębienie wiedzy z zakresu zintegrowanych systemów sprzedaży biletów oraz informacji pasażerskiej.
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=200#sigProGalleria1c12968bd9
Wukadka ze złotym logotypem kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. w dniu 3 października br. jako operator prowadzący działalność w sektorze transportu kolejowego, otrzymała nagrodę Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego podczas jubileuszowej Gali z okazji 15-lecia funkcjonowania UTK połączonej z finałem konkursu „Kultura bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”. Przyznana spółce nagroda w jednej z kluczowych kategorii, pn. „rozwiązanie techniczne”, jest wyrazem dostrzeżenia i uznania przez ekspertów oraz podmioty decyzyjne w branży kolejowej, szerokiego i kompleksowego zakresu działań podejmowanych przez WKD na rzecz wzrostu poziomu bezpieczeństwa na zarządzanej linii oraz w jej najbliższym otoczeniu.
W związku z przyznaniem spółce WKD nagrody w III edycji ww. konkursu, potwierdzonej „Deklaracją w sprawie rozwoju kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”, zgodnie z postanowieniami regulaminu konkursu, zwycięskiemu podmiotowi przysługuje możliwość posługiwania się złotym logotypem kultury bezpieczeństwa przez rok od dnia ogłoszenia wyników konkursu, tj. do dnia 3 października 2019 r.
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=200#sigProGalleria8b25199d7d
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. mając na uwadze wysoką rangę przyznanej nagrody, jak również możliwość wykorzystania instrumentów związanych z jej otrzymaniem we wszelkich przedsięwzięciach informacyjno-promocyjnych, podjęła decyzję w sprawie zamieszczenia złotego logotypu kultury bezpieczeństwa na podstawowych nośnikach informacji o spółce WKD, w tym m.in. na drukach firmowych oraz stronie internetowej spółki.
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=200#sigProGalleria399a9450d6
Na podstawie decyzji Zarządu spółki WKD podjętej w dniu 23 października br., przyjęto do stosowania nowy wzór druku firmowego WKD, zawierający złoty logotyp kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym, jako stały element obowiązującego we wszelkiej bieżącej korespondencji zewnętrznej i wewnętrznej układu graficznego. Nowy wzór obowiązuje od dnia 29 października br.
Ponadto, wraz z przyjęciem do stosowania nowego wzoru druku firmowego WKD, złoty logotyp kultury bezpieczeństwa został zamieszczony na stronie internetowej WKD. Będzie on również stosowany w miarę możliwości na materiałach informacyjno-promocyjnych WKD, takich jak: ulotki, broszury, foldery, plakaty, rozkłady jazdy.
ZMIANA ROZKŁADU JAZDY W DNIACH 17-18.11.2018 ORAZ 24-25.11.2018
KOMUNIKAT
W SPRAWIE ZMIANY ROZKŁADU JAZDY W DNIACH 17-18.11.2018 ORAZ 24-25.11.2018
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. uprzejmie informuje, iż w dniach 17-18.11.2018 i 24-25.11.2018 planowane jest przeprowadzenie gwarancyjnego usunięcia usterek w torze nr 1 na szlaku Warszawa Śródmieście WKD – Komorów.
W związku z powyższym w dniach 17-18.11.2018 i 24-25.11.2018 (sobota, niedziela) na linii WKD wystąpią ograniczenia w ruchu pociągów oraz będzie obowiązywać specjalny rozkład jazdy.
1. Kursowanie pociągów będzie się odbywać na następujących relacjach:
- Warszawa Śródmieście WKD - Grodzisk Mazowiecki Radońska
- Komorów – Milanówek Grudów
- Podkowa Leśna Główna - Milanówek Grudów
- Podkowa Leśna Główna - Grodzisk Mazowiecki Radońska
2. Tor nr 1 na szlaku Warszawa Śródmieście WKD – Komorów, zostanie całodobowo zamknięty dla ruchu pociągów, a w celu uzupełnienia oferty przewozowej na trasie tej uruchomiona zostanie autobusowa komunikacja zastępcza.
3. Na ww. odcinku ruch pociągów będzie prowadzony wahadłowo, wyłącznie po torze nr 2. Częstotliwość kursowania pociągów z uwagi na obowiązujące regulacje oraz przepustowość szlaku wyniesie: co 70 minut dla jednego kierunku ruchu.
4. Pociągi uruchomione w relacji Milanówek Grudów – Komorów będą kursowały z częstotliwością co 70 minut dla jednego kierunku ruchu. Na stacji Komorów zostanie zorganizowana skomunikowana przesiadka pomiędzy pociągami ww. relacji i pojazdami zastępczej komunikacji autobusowej do/z Warszawy.
5. Na szlaku Komorów – Podkowa Leśna Główna częstotliwość kursowania pociągów wyniesie 25/45 minut dla jednego kierunku ruchu.
Uprzejmie prosimy o szczegółowe zapoznanie się z organizacją ruchu pociągów oraz autobusów komunikacji zastępczej w okresie utrudnień w kursowaniu pociągów w celu zaplanowania dogodnej podróży.
INFORMACJE DODATKOWE
Podróżni korzystający z autobusowej komunikacji zastępczej zobowiązani są do podróżowania na podstawie ważnego biletu WKD jednorazowego lub okresowego.
W związku z brakiem możliwości skasowania biletu jednorazowego w autobusie, pasażerowie rozpoczynający podróż zobowiązani są skasować odręcznie bilet jednorazowy w miejscu przeznaczonym na odcisk datownika, wpisując w sposób trwały datę, godzinę i minuty rozpoczęcia przejazdu.
W autobusach komunikacji zastępczej honorowana jest Warszawska Karta Miejska na odcinku Warszawa Śródmieście WKD – Opacz (przystanek Żywiecka).
Lokalizacje przystanków autobusowej komunikacji zastępczej oraz najbliższe punkty umożliwiające zakup biletu WKD.
PRZYSTANEK AUTOBUSOWEJ KOMUNIKACJI ZASTĘPCZEJ |
PUNKT BILETOWY |
|
Kasa biletowa oraz automat biletowy zlokalizowany na stacji, odległość ok. 50 m. |
|
Kasa biletowa i automat biletowy na przystanku Pruszków WKD, odległość ok 50 m. |
|
Automat biletowy na przystanku WKD Tworki, odległość ok. 600 m. |
|
Automat biletowy na przystanku WKD Reguły, odległość ok. 1 km |
|
Automat biletowy na przystanku WKD Michałowice, odległość ok. 1,1 km |
|
Automat biletowy na przystanku Opacz WKD, odległość ok. 600 m |
|
Automaty biletowe zlokalizowane na przystanku WKD W- wa Raków, odległość ok. 600 m |
|
Automat biletowy na przystanku WKD Warszawa Aleje Jerozolimskie WKD, odległość ok. 50 m. |
|
Automat biletowy na przystanku WKD Warszawa Reduta Ordona |
|
Kasa biletowa w budynku dworca oraz automat biletowy na peronie |
|
Kasa biletowa w budynku dworca |
|
Kasa biletowa zlokalizowana na stacji Warszawa Śródmieście WKD, odległość ok 50. m. |
Przystanek/stacja WKD |
Odpowiadający przystanek autobusowy |
Warszawa Śródmieście WKD |
przystanek ZTM Dworzec Centralny 06 |
Warszawa Ochota WKD |
przystanek ZTM Plac Zawiszy 01, 02 |
Warszawa Zachodnia WKD |
przystanek ZTM Dworzec Zachodni 01,02 |
Warszawa Reduta Ordona |
przystanek ZTM Śmigłowca 01,02 (Al. Jerozolimskie), |
Warszawa Aleje Jerozolimskie WKD |
przystanek ZTM PKP WKD Aleje Jerozolimskie 01, 02 (Al. Jerozolimskie), |
Warszawa Raków |
przystanek ZTM Łopuszańska 01,02 |
Opacz |
przystanek ZTM Żywiecka 01,02 |
Michałowice |
przystanek ZTM Jesionowa 01,02 |
Reguły |
na przystanek ZTM Norwida 01,02 |
Tworki |
przystanek autobusowy Tworki |
Pruszków WKD |
przystanek WKD Pruszków 01 (przy przystanku osobowym WKD) |
Komorów |
przystanek autobusowy WKD (przy stacji Komorów) |
Uwaga: Przystanki: „Warszawa Salomea” i „Malichy” nie posiadają odpowiedników
w postaci przystanków zastępczej komunikacji autobusowej.
- Przystanek osobowy „Warszawa Salomea”- należy skorzystać z przystanku ZKA Łopuszańska 01/02 (dojście ul. Łopuszańską i ul. Jutrzenki),
- Przystanek osobowy „Malichy” – należy skorzystać z przystanku ZKA Norwida 01/02 lub Tworki (dojście ul. Dolną).
Przepraszamy za utrudnienia
WKD nagrodzona przez Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego
Z radością informujemy, że Warszawska Kolej Dojazdowa w dniu 3 października br. otrzymała nagrodę Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego podczas jubileuszowej Gali z okazji 15-lecia funkcjonowania UTK połączonej z finałem konkursu „Kultura bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”. Przyznana spółce nagroda w jednej z kluczowych kategorii jest wyrazem dostrzeżenia i uznania przez ekspertów oraz podmioty decyzyjne w branży kolejowej, szerokiego i kompleksowego zakresu działań podejmowanych przez WKD na rzecz wzrostu poziomu bezpieczeństwa na zarządzanej linii oraz w jej najbliższym otoczeniu. Przyznaną spółce nagrodę odebrał Prezes Zarządu WKD, Michał Panfil.
Uroczysta Gala jubileuszu 15-lecia Urzędu Transportu Kolejowego została zorganizowana w Auli Głównej Politechniki Warszawskiej. Połączona została z III Konferencją Kultury Bezpieczeństwa, będącą zwieńczeniem tegorocznej, III edycji konkursu „Kultura bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”. Całość przedsięwzięcia stanowi kontynuację działań prowadzonych przez UTK od kilku lat związanych z promowaniem kultury bezpieczeństwa w tej gałęzi transportu. Podczas jubileuszowej Gali zaplanowano uroczyste wręczenie nagród i wyróżnień dla wyłonionych laureatów tegorocznej edycji konkursu. Ponadto w trakcie Konferencji Kultury Bezpieczeństwa współorganizowanej przez Urząd Transportu Kolejowego oraz Wydział Transportu Politechniki Warszawskiej odbyła się debata na temat tego, jak za następne 15 lat może wyglądać rola Prezesa UTK. Patronat nad całym wydarzeniem objął Andrzej Adamczyk, Minister Infrastruktury.
W tegorocznej edycji konkursu kultury bezpieczeństwa udział wzięło ponad 30 przedsiębiorstw i instytucji związanych z transportem kolejowym. Uczestnicy mogli rywalizować w pięciu kategoriach: rozwiązanie techniczne, rozwiązanie systemowe, czynnik ludzki – edukacja, pasażer z niepełnosprawnością oraz praca dyplomowa. Każdy z uczestników mógł przedłożyć tylko jedno zgłoszenie. Warszawska Kolej Dojazdowa
sp. z o.o. zgłosiła do konkursu projekt w kategorii „rozwiązanie techniczne” obejmujący zrealizowane i wdrożone do użytkowania przedsięwzięcie inwestycyjne związane z zabudową urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (samoczynnego systemu ostrzegania) w obrębie przejazdów kolejowych linii WKD. Projekt został zrealizowany przy udziale współfinansowania ze środków Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy.
Nadesłane projekty oceniała Kapituła konkursu, której przewodniczył dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. W składzie Kapituły znaleźli się specjaliści z dziedziny transportu kolejowego: prof. dr hab. inż. Marianna Jacyna – Dziekan Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej, prof. dr hab. inż. Franciszek Tomaszewski – Dziekan Wydziału Maszyn Roboczych i Transportu Politechniki Poznańskiej, dr hab. inż. Krzysztof Żółtowski – Kierownik Katedry Transportu Szynowego i Mostów Politechniki Gdańskiej, dr hab. inż. Piotr Folęga – Dziekan Wydziału Transportu Politechniki Śląskiej oraz dr hab. inż. Maciej Szkoda – Dyrektor Instytutu Pojazdów Szynowych Politechniki Krakowskiej.
Zgodnie z regulaminem konkursu Kapituła dokonała szczegółowej analizy nadesłanych zgłoszeń i wskazała jako zwycięskie te, które w największym stopniu spełniły określone kryteria, takie jak: innowacyjność, korzyści dla bezpieczeństwa transportu kolejowego oraz pozytywny wpływ na rozpowszechnianie zasad kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym. Kategoria „rozwiązanie techniczne”, w której swój projekt zgłosiła Warszawska Kolej Dojazdowa w szczególności stanowiła, aby proponowane rozwiązanie zapewniało podniesienie poziomu bezpieczeństwa oraz umożliwiało wyeliminowanie lub ograniczanie źródeł zagrożeń.
Spośród zgłoszonych przeszło 30 projektów, pomysłów i zrealizowanych przedsięwzięć, które pomagają tworzyć bezpieczną kolej, Kapituła konkursu po przeprowadzeniu wnikliwej oceny w tegorocznej, III edycji, przyznała 2 nagrody oraz 10 wyróżnień. Nagrody zostały przyznane jedynie w kategoriach: „rozwiązanie techniczne” oraz „czynnik ludzki – edukacja”. Z wielką przyjemnością oraz zaskoczeniem przyjęliśmy informację, że nagroda w kategorii „rozwiązanie techniczne” trafiła do spółki Warszawska Kolej Dojazdowa, która wdrożyła kompleksowy program zabudowy urządzeń samoczynnej sygnalizacji przejazdowej (samoczynnego systemu ostrzegania) w obrębie przejazdów kategorii „D”.
– Bezpieczeństwo stanowi jeden z zasadniczych fundamentów, na których opiera się transport kolejowy. Wdrażanie projektów oraz inicjatyw mających na celu eliminowanie potencjalnych zagrożeń oraz czynników ryzyka w tym sektorze z roku na rok przynosi wymierne korzyści – powiedział Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego tuż przed rozpoczęciem ceremonii wręczenia nagród i wyróżnień. – Prezentowane w ramach Konkursu kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym pomysły i rozwiązania powinny stanowić wyraźny impuls do działania dla branży kolejowej, a w konsekwencji prowadzić do stałego podnoszenia poziomu bezpieczeństwa – podsumował Prezes UTK.
Podstawowymi elementami nagrodzonego rozwiązania technicznego, wchodzącymi w skład stworzonego pzez WKD systemu ostrzegania są tablice informacyjne, które w czasie obejmującym zbliżanie się pociągu do przejazdu kolejowego wyświetlają komunikat „UWAGA! POCIĄG”. W celu zwiększenia skuteczności ostrzegania uczestników ruchu drogowego oraz pieszego zamontowano również sygnalizatory z pulsującym światłem o barwie żółtej, uzupełniające informację o nadjeżdżającym pociągu. Wszystkie elementy zaprojektowanego i wdrożonego rozwiązania technicznego składają się na nowoczesny, a zarazem nowatorski system bezpieczeństwa na obiektach przejazdowych, który spełnia wszystkie wymagania dla urządzeń ruchu kolejowego w poszczególnych branżach, m.in.: sterowania ruchem kolejowym, teletechnicznej, torowo-drogowej czy energetycznej.
– Odbierając przyznaną dla WKD nagrodę chciałbym serdecznie podziękować wszystkim, którzy dostrzegli oraz docenili całokształt działań podejmowanych przez WKD, obejmujących wszelkie aspekty w ramach prowadzonej działalności, w tym szczególnie nakierowanych na rzecz rozwoju kultury bezpieczeństwa transportu kolejowego – powiedział Prezes Zarządu WKD, Michał Panfil. – Otrzymana nagroda stanowi dla nas wielki powód do dumy, ale i pokory w kontekście dalszej ciężkiej pracy w służbie Kolei. Chciłabym również bardzo podziękować Samorządowi Województwa Mazowieckiego, właścicielowi większości udziałów spółki WKD, bez wsparcia którego nie udałoby się osiągnąć tak dobrych rezultatów – uzupełnił Prezes WKD.
Szczególnego podkreślenia wymaga fakt, iż w ramach przyznanej spółce WKD nagrody Przewodniczący Kapituły konkursu wyraził podziękowanie za osobiste i instytucjonalne zaangażowanie w program rozwoju kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym, do którego Warszawska Kolej Dojazdowa zobowiązała się poprzez sygnowanie „Deklaracji w sprawie rozwoju kultury bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”, znajdujące odzwierciedlenie m.in. w podejmowanych na bieżąco działaniach odznaczających się wysoka świadomością kultury bezpieczeństwa oraz udziale w przedmiotowym Konkursie.
Przyznane przez Kapitułę wyróżnienia w konkursie trafiły w pozostałych kategoriach do jednostek naukowych, przedsiębiorstw oraz podmiotów prywatnych. Ponadto poza projektami, pomysłami i działaniami wyróżnione zostały także konkretne osoby, które swoimi działaniami pokazały i udowodniły, co oznacza pojęcie bezpieczeństwa na kolei i dały przykład jak należy zachowywać się w trudnych i niebezpiecznych sytuacjach.
W trakcie Gali jubileuszu 15-lecia Urzędu Transportu Kolejowego odbyła się również debata pn. „Rola Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego na rynku kolejowym. Jak powinna wyglądać za 15 lat.” Udział w dyskusji wzięli m.in. Andrzej Bittel – Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury, Krzysztof Mamiński – Prezes PKP S.A., Prof. dr hab. inż. Marianna Jacyna – Dziekan Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej, Jakub Majewski – Prezes Fundacji Pro Kolej oraz dr inż. Ignacy Góra – Prezes Urzędu Transportu Kolejowego. Debatę poprowadził Adrian Furgalski, Przewodniczący Zarządu Railway Business Forum.
Wdrożone przez Warszawską Kolej Dojazdową i nagrodzone przez Kapitułę Konkursu rozwiązanie techniczne w sposób kompleksowy poprawiło bezpieczeństwo w obrębie skrzyżowań drogowo-kolejowych zlokalizowanych na linii WKD. Zabudowa urządzeń odbyła się w oparciu o najnowsze rozwiązania technologiczne i standardy utrzymania bezpieczeństwa zawarte w aktach prawa powszechnego i branżowego, w tym technicznej specyfikacji interoperacyjności w aspekcie bezpieczeństwa na przejeździe i bezpieczeństwa uczestników ruchu drogowego.
Wśród nowych rozwiązań zastosowanych na przejazdach wyposażonych w urządzenia sygnalizacji, poza uczestnikami ruchu kołowego, szczególne miejsce zajęła dbałość o zabezpieczenie pieszych zarówno w obrębie samego przejazdu, jak i dojścia do peronu, takich jak: oddzielne pasy ruchu dla pieszych o standardach zawartych w TSI, zabezpieczenie separatorami od ruchu samochodowego, oddzielne rogatki dla pieszych, oddzielne sygnalizatory dla pieszych, jak również wykonanie ciągów komunikacyjnych kierujących potoki podróżnych w sposób uniemożliwiający pasażerom nieuprawnione przebywanie na przejeździe w czasie przejazdu pociągu.
W ramach wdrożonego rozwiązania zidentyfikowano następujące korzyści i rezultaty:
- Podwyższenie bezpieczeństwa pieszych (rozgraniczenie ruchu).
- Uświadomienie kierowców o zagrożeniu (przekazanie informacji o zbliżającym się pociągu).
- Większa ostrożność kierowców (monitorowanie przejazdu).
- Zwiększenie płynności ruchu samochodów (zapobieganie powstawaniu zatorów przed przejazdem).
- Urządzenia samoczynnego systemu ostrzegania zintegrowane z centrum sterowania.
- Ograniczenie liczby zdarzeń i sytuacji niebezpiecznych w obrębie przejazdu kolejowego.
Zabezpieczenia zastosowane na przejazdach kolejowych WKD w sposób innowacyjny pozwalają odnieść się do zagadnienia znaczącej poprawy bezpieczeństwa. Sygnalizatory i dodatkowe tablice tekstowe o zmiennej treści umożliwiają poinformowanie wszystkich uczestników ruchu kołowego i pieszego z odpowiednim wyprzedzeniem o nadjeżdżającym pociągu. Tego typu rozwiązanie zostało zastosowane po raz pierwszy wśród krajowych zarządców infrastruktury kolejowej. Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. realizując od wielu lat konsekwentną politykę w zakresie rozwoju kultury bezpieczeństwa w ramach oferowanych usług, dzięki wdrożonemu przedsięwzięciu w szerszym kontekście wpływa na kształtowanie świadomości lokalnej społeczności dotyczącej prowadzonej sukcesywnie kompleksowej modernizacji systemu komunikacji transportu szynowego, stanowiącej jeden z kluczowych elementów Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego.
Więcej informacji na temat jubileuszowej Gali UTK oraz konkursu „Kultura bezpieczeństwa w transporcie kolejowym”:
>> Nagrody dla tworzących bezpieczną kolej
Zobacz galerię zdjęć:
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=200#sigProGalleria7ffc3a9647
Przejazdy dla seniorów w WKD już bez ograniczeń
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom pasażerów, Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. wprowadziła modyfikację oferty „przejazdy dla seniorów”, obecnie funkcjonującej na linii WKD. Od poniedziałku, 8 października br. zostaje zniesione ograniczenie godzinowe warunkujące możliwość korzystania z tej oferty w dni powszednie.
Oferta „przejazdy dla seniorów” jest skierowana do osób, które ukończyły 60 lat i które na podstawie dokumentu stwierdzającego wiek, mogą zakupić bilet jednorazowy lub okresowy z ulgą 50%. Dotychczas z oferty można było skorzystać przy przejazdach pociągami WKD w dni robocze od poniedziałku do piątku od godz. 9:00 oraz w soboty, niedziele i święta (przez 24 godz.). Od poniedziałku, 8 października br. takie ograniczenie nie będzie już obowiązywać: ograniczenie czasowe dla dnia powszedniego (od godz. 9:00) zostaje zniesione.
– Obserwując bieżącą sytuację na rynku pracy, spółka zauważa coraz większą aktywność zawodową seniorów. Mając to na uwadze, a także wychodząc naprzeciw oczekiwaniom podróżnych postanowiliśmy znieść ograniczenie czasowe obowiązujące dotychczas w ofercie. Liczymy, że dzięki tej zmianie uda się pozyskać nowych pasażerów, którzy dotychczas podróżowali innymi środkami transportu. Aktywni zawodowo emeryci w drodze do pracy, zamiast korzystać z dotychczasowych środków komunikacji, nierzadko własnych samochodów, zachęceni nowym rozwiązaniem, będą mogli przesiąść się do pociągu WKD, zakupując bilet z ulgą 50% – podkreśla Michał Panfil, Prezes Zarządu Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
Tym samym w ramach zmodyfikowanej od dnia 8 października br. oferty „przejazdy dla seniorów” osoby, które ukończyły 60 lat będą mogły podróżować wszystkimi pociągami na linii WKD bez względu na porę dnia oraz dzień tygodnia na podstawie biletów jednorazowych lub okresowych nabytych z ulgą 50% – pod warunkiem posiadania przy sobie dokumentu potwierdzającego wiek.
Zmiana warunków przejazdu seniorów nie będzie wiązała się z żadnymi zmianami w systemie sprzedaży biletów w kasach biletowych oraz automatach biletowych.
Dzień Pamięci Więźniów Obozu DULAG 121 i Niosących Im Pomoc z udziałem WKD
30 września 2018 r. o godz. 13:20 ze stacji Warszawa Śródmieście WKD do Tworek wyruszył pociąg, w którym nasi pasażerowie mogli na własne oczy zobaczyć fragment historii związanej z Powstaniem Warszawskim ’44 i przenieść się choć na chwilę w czasy tragicznych wydarzeń II Wojny Światowej.
Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. kolejny raz przyłączyła się do udziału w uroczystościach Dnia Pamięci Więźniów Obozu Dulag 121 i Niosących Im Pomoc, nad którymi Patronat Narodowy objął Prezydent RP Andrzeja Duda. Wydarzenia upamiętniające tragiczne losy więźniów obozu Dulag 121 rozpoczęły się w Warszawie Mszą Św. w Katedrze Polowej Wojska Polskiego, w której uczestniczyła również reprezentacja Spółki WKD wraz z pocztem sztandarowym.
Kolejnym bardzo istotnym wydarzeniem w ramach programu uroczystości był III Marsz upamiętniający tragiczne wydarzenia będące udziałem ludności Warszawy z czasów II Wojny Światowej. Inscenizacje historyczne segregacji więźniów w obozie Dulag 121 odbyły się w pruszkowskim Muzeum Dulag 121 pod Pomnikiem „Tędy Przeszła Warszawa”. Reprezentacja Spółki WKD brała czynny udział w rekonstrukcji wydarzeń wraz z licznymi grupami rekonstrukcyjnymi z całej Polski, m.in.: GRH Ludności Cywilnej Warszawa – Mława, GRH Dzieci Mokotowa, GRH Bastion Grohlman i wiele innych. W ramach oficjalnej części wydarzenia, odbył się również uroczysty apel Pamięci przy udziale reprezentacji Wojska Polskiego, zostały wygłoszone okolicznościowe przemówienia urzędowych delegacji a wszystko zostało uwieńczone złożeniem kwiatów pod pomnikiem.
Organizatorzy uroczystości – Muzeum Dulag 121, Powiat Pruszkowski i Fundacja Edukacji Historycznej, przy współpracy z Instytutem Pamięci Narodowej oraz Urzędem do Spraw Kombatantów i Osób Represjonowanych, zadbali o każdy szczegół uczczenia ofiar i osób, które doświadczyły tragedii w obozie przejściowym Dulag. Zaznaczyć należy, że wydarzenia te są bardzo ważne dla historii Polski ale również łączą się z doświadczeniami byłych pracowników Elektrycznych Kolei Dojazdowych (EKD), którzy pomagali w 1944 r. ratować ludność cywilną wygnaną z Warszawy do obozu Dulag, za co po dziś dzień oddajemy hołd ich pamięci i ich heroicznym czynom oraz odwadze.
Zarząd Spółki WKD wraz z pracownikami i organizatorami uroczystości chciał poprzez udział w tak doniosłym wydarzeniu upamiętnić tragedię, jaka miała miejsce między sierpniem a październikiem 1944 r., oddać hołd mieszkańcom stolicy, którzy w masowych egzekucjach i bombardowaniach stracili życie oraz swoich najbliższych, którzy przeżyli gehennę wypędzenia z walczącego a potem grabionego, burzonego i palonego przez okupanta miasta.
Pamiętać należy, że ok. 650 tysięcy osób, trafiła do obozu przejściowego Dulag 121 w Pruszkowie. Wypędzani ze swoich domów, zabierali ze sobą przeważnie tylko to co było pod ręką. Wygłodzeni i przerażeni, niepewni swego jutra byli gnani przez płonące miasto. Po długim, wykańczającym marszu docierali do obozu w Pruszkowie, gdzie w skrajnie trudnych warunkach czekali na selekcję, podczas której decydowano o ich dalszych losach. 150 tysięcy z nich trafiło na przymusowe roboty na terenie III Rzeszy. 350 tysięcy osób, uznanych za niezdolnych do pracy, zostało skazanych na tułaczkę po terenie Generalnego Gubernatorstwa, gdzie ich przetrwanie zależało od pomocy ze strony mieszkańców miast i wsi udręczonych trwającą 5 lat okupacją. 60 tysięcy więźniów obozu przejściowego w Pruszkowie zostało zesłanych do obozów koncentracyjnych. W tym trudnym czasie z ofiarną pomocą wypędzonym ruszyli mieszkańcy Pruszkowa i okolicznych miejscowości. Tysiące osób udzielało wówczas wsparcia więźniom, organizując pomoc medyczną, finansową i żywnościową na terenie obozu i poza jego murami. Dzięki nim z obozu w Pruszkowie udało się wyprowadzić – legalnie lub nielegalnie – około 100 tysięcy osób (podano za: http://dulag121.pl/)
Galeria zdjęć:
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=200#sigProGalleriae6aef1ffa0
Piknik Rodzinny z Sercem "Zdrowe Mazowsze" - z udziałem WKD
Kolejny dzień pełen wrażeń z udziałem Warszawskiej Kolei Dojazdowej. 23 września 2018 r. byliśmy współorganizatorem specjalnego pikniku rodzinnego wspierającego profilaktykę zdrowia z okazji Światowego Dnia Serca, przygotowanego w ramach akcji Samorządu Województwa Mazowieckiego pn. „Zdrowe Mazowsze”.
Piknik Rodzinny z Sercem – Zdrowe Mazowsze został zorganizowany w Radomiu, w malowniczym Muzeum Wsi Radomskiej. Najpiękniejsze chwile, jakie towarzyszyły spotkaniu to przede wszystkim napełniony pozytywną energią, ale również zdrowym sercem klimat, który stworzyli dla odwiedzających organizatorzy.
Podczas pikniku osoby biorące udział w spotkaniu mogły m.in. wykonać bezpłatne badania profilaktyczne, zbadać ciśnienie tętnicze, zmierzyć poziom cholesterolu, wykonać badanie glikemii a nawet badanie słuchu. Zdrowej atmosferze towarzyszyło wiele atrakcji dla dzieci, barwnych zabaw i kolorowych rozrywek utrzymanych w duchu „śmiech to zdrowie”. We wszystkich atrakcjach aktywnie brali udział przedstawiciele Spółki WKD.
Z olbrzymią przyjemnością zaangażowaliśmy się w zorganizowanie pikniku z wielkim sercem aby docenić inicjatywę promowania zdrowia na Mazowszu.
Dziękujemy wszystkim za liczne odwiedzanie naszego stoiska podczas imprezy oraz zainteresowanie usługami Spółki WKD świadczonymi na Mazowszu.
Zapraszamy do korzystania z usług transportu zbiorowego, który jako ekologiczna alternatywa dla samochodów sprzyja poprawie środowiska, co ma z kolei bezpośrednie przełożenie na nasze codzienne zdrowie i życie.
Galeria zdjęć z Pikniku:
https://archiwum.wkd.com.pl/aktualnosci.html?start=200#sigProGalleriad3d09c019d